Hata aik
Re: Hata aik
Känns som om aih spelar i trans just nu. Fasth är ju sjuk i målet. Tyvärr.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är ju en win-win situation detta, så vad spelar det för roll?Lee Harvey Oswald skrev:Ah det är säkert skitkul för aik, dom ser ut att ha helskoj ute på isen.Biaas skrev:Tycker ni FORTFARANDE att det är kul med aik:s framgångar?
Tror dock HV har bra chans att vända på detta, i 3:e perioden borde man gjort minst 2mål innan aik målade i tom bur.
Då spelade regerande mästarna som alla förväntar sig att dom ska.
Men man kan väl lugnt säga att Naken-Janne i hv:s bås gjort ett klart tveksamt målvaktsval.
Larsson lär stå i nästa match.
Skulle aik gå till semi samtidigt som DIF ryker mot luleå så jo visst, det skulle smaka lite unket.
Men jag är ganska säker på att det går som det går, oavsett genuint aik-hat eller ej

DIF!
En helt seriös fråga. Hur många i canal+ sändningen idag är gnagare?
2014-04-07, vad hände?
Tror också HV kan vända detta men det är sjukt imponerande att se ett så pass mediokert hockeylag kämpa så in i helvete på plan! Om våra spelare kunde kämpa så där skulle vi köra över allt motstånd!
Men det har med lönen att göra. Våra spelare är mätta och belåtna. De har sin feta lönecheck att luta sig tillbaka mot. AIK:arna kämpar för sina liv.
Blir intressant att se hur AIK klarar sig utan Fasth nästa år. För inte FAN lär han stanna i AIK. NHL eller KHL är ju självklart för honom.
Men det har med lönen att göra. Våra spelare är mätta och belåtna. De har sin feta lönecheck att luta sig tillbaka mot. AIK:arna kämpar för sina liv.
Blir intressant att se hur AIK klarar sig utan Fasth nästa år. För inte FAN lär han stanna i AIK. NHL eller KHL är ju självklart för honom.
Rätt kul eftersom jag blev totalsågad efter 20 omgångar när jag såg att just detta AJIK hade mer hjärta och tydligare spelidè än oss. Hysch Hysch, det är mitt sista ord till er som sågar detta AJK.
Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag hatar AJK mer än vad jag älskar DIF, om inte så jävligt nära. Jag har ångest.....
Edit: Nej, jag älskar Djurgården mer, men jag tror många härinne har samma känsla. Jag mår så jävla illa. Det jobbigaste är att halva deras lag är Djurgårdare sedan barnsben... Gozzi har till skillnad mot Järlan fått ihop ett hårt arbetande lag med tydlig spelidè.
Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag hatar AJK mer än vad jag älskar DIF, om inte så jävligt nära. Jag har ångest.....
Edit: Nej, jag älskar Djurgården mer, men jag tror många härinne har samma känsla. Jag mår så jävla illa. Det jobbigaste är att halva deras lag är Djurgårdare sedan barnsben... Gozzi har till skillnad mot Järlan fått ihop ett hårt arbetande lag med tydlig spelidè.
- Lee Harvey Oswald
Visst jobbar det gul/svarta kanske hårdast av alla lag i ES, det kan ingen ta ifrån dom.henka83 skrev:Rätt kul eftersom jag blev totalsågad efter 20 omgångar när jag såg att just detta AJIK hade mer hjärta och tydligare spelidè än oss. Hysch Hysch, det är mitt sista ord till er som sågar detta AJK.
Men vad har dom egentligen för val?
aik har 2-0 i matcher nästan enbart för att HV bara nåt sin normala kapacitet i 2 perioder hittills
(det båda 3:e perioderna).
Ställ detta aik mot Fbk eller Saik (eller för den delen förra årets slutspels-DIF) då hade det blivit smisk för solna iaf, hur mycket skridskor man än åker
Man går på rus nu & Hv har börjat tvivla på sin egen förmåga.
Tror att aik kommer köra slut på sig själva, alt "Någon" kanske råkar krocka med Fasth.
(som fröken Thörnberg "råkade" halka & sätta sig på Wesslaus knä i förra finalen)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Ett extremt hårt jobbande lag som är Aik är i så pass stark medvind kan bli en riktig nöt att knäcka, även för HV. Nu är iofs en matchserie tämligen lång men ganska mycket talar ändå för att HV vänder tillbaka skutan om de vinner nästa match. Får HV upp en uns av självförtroende igen så får Solna det jäkligt svårt, var så säkra.
Tycker årets upplaga av HV och DIF påminner en hel del om varandra; ett uselt självförtroende och prestationsångest modell värre... bägge lagen saknar jämnhet. Slarvas oerhört både framåt & bakåt.
Tycker årets upplaga av HV och DIF påminner en hel del om varandra; ett uselt självförtroende och prestationsångest modell värre... bägge lagen saknar jämnhet. Slarvas oerhört både framåt & bakåt.
Mig spelar det ingen roll ifall ajk skulle slå ut hv. Då får vi Saik i semi! (för vi ska till ska till semi, därmed fan)
- Datsyuk_13
Inte fan kan väl HV vika ner sig i kväll också?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Underbart att se RIKTIG slutspelshockey! Som natt och dag jämfört med våra matcher mot Luleå.
KÄMPA HÅVE! Krossa sålnatattarna!
KÄMPA HÅVE! Krossa sålnatattarna!
Som lag får AIK gärna bli förnedrade, men spelare som Per Ledin, Martin Thörnberg och Teemu Laine framkallar såna jävulska hatkänslor att jag inte kan annat än att önska dem livslång smärta och förnedring. Således är jag splittrad över hur jag vill att denna kvartsfinalserie ska sluta... 

Domarna skämmer ju ut sig. Hur f*n kan Falk få matchstraff.
Så gör ju såklart gnägget mål också.
Så gör ju såklart gnägget mål också.
- SirDIFalot
Herregud.. Kan de inte lika gärna göra regeln officiell nu? Ligger du kvar och bölar när du blivit tacklad blir det matchstraff.
Expert.
Bra rutet av Davidsson. MacNevin står ju och sover i den där situationen. Man M Å S T E tänka på att skydda sig själv i ishockey.
Hor-gnaget!
Hor-gnaget!