Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tror att man (notera att jag inte är säker) vid ett 1+1 kontrakt sätter sig ner och diskuterar med spelaren i fråga efter säsongen om hur bägge parter vill ha det. Har svårt att se att det enbart ligger i spelarens händer att besluta.
Det är nog rätt individuellt. Hur kontraktet är upplagt. Kan ju vara bägge parter, bara DIF eller bara Josefs beslut. Beror ju helt på vad de kommit överens om.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Tror att man (notera att jag inte är säker) vid ett 1+1 kontrakt sätter sig ner och diskuterar med spelaren i fråga efter säsongen om hur bägge parter vill ha det. Har svårt att se att det enbart ligger i spelarens händer att besluta.
Det är nog rätt individuellt. Hur kontraktet är upplagt. Kan ju vara bägge parter, bara DIF eller bara Josefs beslut. Beror ju helt på vad de kommit överens om.
Kan vara men jag tror inte det fungerar så, min gissning är att det går efter standardkontrakt i det fallet som är utformat på ett specifikt sätt och där har jag svårt att se att spelaren skulle få fullständig beslutsrätt. Från klubben sida så känns det ju så fall bättre att istället signa ett 1-årskontrakt.

Men vad vet jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Kan vara men jag tror inte det fungerar så, min gissning är att det går efter standardkontrakt i det fallet som är utformat på ett specifikt sätt och där har jag svårt att se att spelaren skulle få fullständig beslutsrätt. Från klubben sida så känns det ju så fall bättre att istället signa ett 1-årskontrakt.

Men vad vet jag.
Har bara svårt att tro att BomBom skulle hävda öppet att det är hans beslut och ingen annans om det inte är så.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Har bara svårt att tro att BomBom skulle hävda öppet att det är hans beslut och ingen annans om det inte är så.
Möjligt, men sen kanske han har tolkat kontraktet lite som han vill tolka det. Vill DIF säga upp ett 1+1 kontrakt så är jag tämligen övertygade om att man kommer kunna göra det.

Efter Hardys sågning i media av honom är jag faktiskt inte lika övertygad om att man är helt nöjd med hans insats. Personligen tycker jag dock Boumedienne är en perfekt slutspelsback; kunde han minimera korkade och överilade beslut så är han en klassback just nu. Stora delar av säsongen har han dock sett totalt oinspirerad & loj ut.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Har bara svårt att tro att BomBom skulle hävda öppet att det är hans beslut och ingen annans om det inte är så.
Möjligt, men sen kanske han har tolkat kontraktet lite som han vill tolka det. Vill DIF säga upp ett 1+1 kontrakt så är jag tämligen övertygade om att man kommer kunna göra det.

Efter Hardys sågning i media av honom är jag faktiskt inte lika övertygad om att man är helt nöjd med hans insats. Personligen tycker jag dock Boumedienne är en perfekt slutspelsback; kunde han minimera korkade och överilade beslut så är han en klassback just nu. Stora delar av säsongen har han dock sett totalt oinspirerad & loj ut.
Perfekt slutspelsback? Skojar du? Magnus Johansson är en perfekt slutspelsback. Boumedienne vs Johansson 0 - 10!
Vi måste till nästa säsong värva en back som liknar Magnus Johansson, någon som vågar ta tag i pucken, lugna ner spelet, spelar säkert och med huvudet och som fungerar som en ledare. Vi saknar en sådan idag!
Vi hade en förra året, RAGGE!
Satsa på en "Mange" till nästa år kanske det bär hela vägen då!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Till BomBoms försvar så tyckte jag att utvisningen i första kvarten inte var en crosscheckning. Han håller inte klubban med två händer utan är bara tyngre.

Igår... 9/10 matcher så kvittar domaren en sådan uppgörelse. Luleå snackar om att styrman inte slår tillbaka, men det var ju ändå inte sant. Han började med att slå och han eller om det var någon annan ger ett par tjuvsmällar. Ger man sig in i sådan dans får man väl dansa klart kan jag tycka.

Det värsta med våra backar nu är det okapacitet att slå ett snabbt långt förstapass. Man vänder åt fel håll och avvaktar innan man slår den långa pucken.

Vart fan skulle vi få tag i en Mange Johansson med vår ekonomi hade du tänkt dig?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

android skrev:Till BomBoms försvar så tyckte jag att utvisningen i första kvarten inte var en crosscheckning. Han håller inte klubban med två händer utan är bara tyngre.

Igår... 9/10 matcher så kvittar domaren en sådan uppgörelse. Luleå snackar om att styrman inte slår tillbaka, men det var ju ändå inte sant. Han började med att slå och han eller om det var någon annan ger ett par tjuvsmällar. Ger man sig in i sådan dans får man väl dansa klart kan jag tycka.

Det värsta med våra backar nu är det okapacitet att slå ett snabbt långt förstapass. Man vänder åt fel håll och avvaktar innan man slår den långa pucken.

Vart fan skulle vi få tag i en Mange Johansson med vår ekonomi hade du tänkt dig?
Jag förstår ärligt inte man kan försvara BomBom, en back med sådan rutin gör inte så mot sitt lag i ett slutspel.

Visst är det kanske svårt att få tag i en back som Mange med vår ekonomi, men man kan leta efter en back med de egenskaperna, sen kanske inte en lika bra, och inte med de egenskaper som våra backar har idag, stora,klumpiga, långsamma och dåliga passningsspelare.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Att skicka Timmy P och ta in Bom-Bom måste vara ett av de största misstagen DIF har gjort. Timmy ville ju vara kvar men mot en löneförhöjning, det passade inte DIF tyvärr....
kaminor

Inlägg av kaminor »

android skrev:Igår... 9/10 matcher så kvittar domaren en sådan uppgörelse. Luleå snackar om att styrman inte slår tillbaka, men det var ju ändå inte sant. Han började med att slå och han eller om det var någon annan ger ett par tjuvsmällar. Ger man sig in i sådan dans får man väl dansa klart kan jag tycka.
Styrman åkte ju ut, och hans utvisning mot Fimpen kvittades mycket riktigt. Bomboms utvisning var ju utöver dessa.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Birdlegbob skrev:Att skicka Timmy P och ta in Bom-Bom måste vara ett av de största misstagen DIF har gjort. Timmy ville ju vara kvar men mot en löneförhöjning, det passade inte DIF tyvärr....
Var har du hört det?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är inte de små skillnaderna i spelarnas kompetens som är avgörande för årets så här långt sämre prestation.

Timmy vs. bombom, vad spelar det för roll? Det är inte här de stora skillnaderna ligger. Titta på ajk, de borde inte ha en suck sett till kompetens.

Det vi saknar i år är en rejäl Ragge-typ som dessutom är lagkapten. Sen TROR jag att laget inte har samma harmoni och en-för-alla-alla-för-en-mentalitet som förra året.

Det slog mig en gång att det perfekta backparet i år hade vart Ragge och Bombom. Men ödet ville annorlunda.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Förluster och nyförvärv inför 2011/2012 :

Backar ut : Oscar Eklund , Boumedienne , Lassen och Deilert som inte håller måttet.

In : Fernholm och Ryan Gunderson ev. Tjärna samt lyfta upp Calle Ackered från juniorlaget. Fernholm har öppet uttryckt sin önskan om att få spela i DIF igen och han är förbannat bra back ! larvigt att inte vilja ha han.

Forwards ut : Falken (slutar) , Tim Eriksson , Krüger , Widing. Även strömberg och söder kommer att ställas utanför om jag får som jag vill.

In : Oscar Möller som får sparsamt med NHL tid , Oscar Sundh , Andreas Falk.

Nu äre bara vänta tills man får en idiotförklaring av någon här :D :D själv tycker jag inte att det är så orimligt.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Billx skrev:Förluster och nyförvärv inför 2011/2012 :

Backar ut : Oscar Eklund , Boumedienne , Lassen och Deilert som inte håller måttet.

In : Fernholm och Ryan Gunderson ev. Tjärna samt lyfta upp Calle Ackered från juniorlaget. Fernholm har öppet uttryckt sin önskan om att få spela i DIF igen och han är förbannat bra back ! larvigt att inte vilja ha han.

Forwards ut : Falken (slutar) , Tim Eriksson , Krüger , Widing. Även strömberg och söder kommer att ställas utanför om jag får som jag vill.

Nu äre bara vänta tills man får en idiotförklaring av någon här :D :D själv tycker jag inte att det är så orimligt.
Tim Eriksson, Lassie och Deilert har kontrakt med DIF inför nästa säsong om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

warrant skrev:
Billx skrev:Förluster och nyförvärv inför 2011/2012 :

Tim Eriksson, Lassie och Deilert har kontrakt med DIF inför nästa säsong om jag minns rätt.
Ja och A.Falk och Sundh skulle troligtvis kräva topplöner om vi ska ta dem framför HV och andra ES-lag, vilket jag åtminstone har mycket svårt att motivera. Möller vore fint såklart, men jag tror nog att han kan få chansen i nåt annat NHL-lag innan han åker hem.

En toppcenter som helst heter Engqvist och tro på våra egna juniorer är medicinen. Weigel och Sörensen ska upp nästa säsong. Och Krüger och Åberg ska också få nosa på det. Fart, aggressivitet och hjärta för Djurgårn. Att börja panikkolla på ES-konkurrenternas spelare och kapprusta lönemässigt är ett recept för att hamna i Frölundasitsen. Mätta, välbetalda tjockisar på isen som inte presterar.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Ger mig fan på att Lassie blommar ut nästa säsong, bara för att han varit usel denna säsong.
Låst