självklart så är det Printz & Boumediennes fel....... Våra forwards har inte gjort några fel. (hej Marcus "sämst i stan" Nilson).Skywalker skrev:Är det bara jag som tycker att det är helt idiotiskt av Printz att slänga ned en puck i anfallszon när två Djurgårdare redan är där (hade alltså blivit offside om den gått till en medspelare) och skicka den rakt till en norrlänning varpå de kontrar och gör mål....
F.ö. MINUS till många i klacken idag, va fan?
K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011
Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011
Pinsamt är ordet. Den här säsongen är en flopp utan dess like och snart är det enda som kan rädda oss från fiaskorubriker är om aik slår ut hv, vilket vore en mardröm om vi ryker i kvarten.
Men vad är det som man säger? Hoppet är det sista som överger människan...
Luleå är ett högst mediokert lag och givetvis kan vi vända på detta, men då måste Hardy visa framfötterna. Det är dags att förändra, och det första som bör göras är att vi bara går ut på lördag och kör över allt och alla.
Nya tag på lördag...
Kämpa Djurgården!
Men vad är det som man säger? Hoppet är det sista som överger människan...
Luleå är ett högst mediokert lag och givetvis kan vi vända på detta, men då måste Hardy visa framfötterna. Det är dags att förändra, och det första som bör göras är att vi bara går ut på lördag och kör över allt och alla.
Nya tag på lördag...
Kämpa Djurgården!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
I några få korta sekvenser idag kändes det som att det var gamla goda Djurgården (från typ förra säsongen) igen. Tyvärr tog handlingsförlamningen över som vanligt och för mig släcktes nästan hoppet idag. Nu ser jag en eventuell vinst i någon match som en ren bonus och blir glad för det, men seriöst, vågar man ens hoppas på mer?!
Vi har lirat 57 matcher och har fortfarande inte ens gjort en handfull bra matcher. Eller ja, säg fem stycken bra matcher då. Det är var elfte match och det duger inte.
Man får dock vara nöjd med att vi faktiskt tog oss till slutspel. Det kunde nästan lika gärna blivit "ingenmansland" eller kvalserien och det hade varit ännu deppigare.
Blir det 4-0 i matcher vill jag bara glömma den här säsongen och se vidare mot nästa där jag hoppas få se en storstädad trupp...
Vi har lirat 57 matcher och har fortfarande inte ens gjort en handfull bra matcher. Eller ja, säg fem stycken bra matcher då. Det är var elfte match och det duger inte.
Man får dock vara nöjd med att vi faktiskt tog oss till slutspel. Det kunde nästan lika gärna blivit "ingenmansland" eller kvalserien och det hade varit ännu deppigare.
Blir det 4-0 i matcher vill jag bara glömma den här säsongen och se vidare mot nästa där jag hoppas få se en storstädad trupp...
-
Tycker DIF:s problem hela säsongen har varit att vi saknar målskyttar. Kasst att vi bara har gjort 2 mål på två kvartar. Varför levererar inte Widing och Mackan m. fl.?
-
Vad åkte #78 för på slutet?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Ccgarging
chargingSebastianK skrev:Vad åkte #78 för på slutet?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Fortfarande väldigt förvånad över att laget är kapabelt att förlora mot detta mediokra bonngäng i ett fullsatt kokande johannes hov.
Tja om inte 8000 heltända supportrar räcker för att tända till då känns det väldigt hopplöst. Jag ger nog upp för den här säsongen, det här laget är fullständigt hopplöst och hälften har säkert redan bokat thailand-semstern nästa vecka.
Visst, två segrar så är det kvitterat, men det känns ärligt talat som önsketänkande av den grad att det börjar likna förnekelse av verkligheten.
Tja om inte 8000 heltända supportrar räcker för att tända till då känns det väldigt hopplöst. Jag ger nog upp för den här säsongen, det här laget är fullständigt hopplöst och hälften har säkert redan bokat thailand-semstern nästa vecka.
Visst, två segrar så är det kvitterat, men det känns ärligt talat som önsketänkande av den grad att det börjar likna förnekelse av verkligheten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det handlar inte längre om att laget inte tänder till, det borde vara tämligen uppenbart.sensei skrev:Fortfarande väldigt förvånad över att laget är kapabelt att förlora mot detta mediokra bonngäng i ett fullsatt kokande johannes hov.
Vi blir fullständigt utmanövrerade (taktiskt) av Luleå. Rönnqvist & co har gjort sin läxa och vet precis hur man skall stoppa Djurgården. De har nu gjort det i 6 av 7 matcher den här säsongen.
Dags att göra någon kapital förändring för att åtminstone försöka sig på en annorlunda matchbild. Backa hem och spela ett sjukt igelkottsförsvar för att kanske öppna upp Luleå en aning? Jag vet inte. Men något måste till.
Komentaren från Skywaker borde lämnas utan komentar, men om detta var det ända han såg av matchen som var värt att ha en åsikt om, suck , pust ,stön.....Caveman skrev:självklart så är det Printz & Boumediennes fel....... Våra forwards har inte gjort några fel. (hej Marcus "sämst i stan" Nilson).Skywalker skrev:Är det bara jag som tycker att det är helt idiotiskt av Printz att slänga ned en puck i anfallszon när två Djurgårdare redan är där (hade alltså blivit offside om den gått till en medspelare) och skicka den rakt till en norrlänning varpå de kontrar och gör mål....
F.ö. MINUS till många i klacken idag, va fan?

Du har rätt Daniel MEN jag tycker att i 3:e perioden igår så saknades något. Som okunnig åskådare så känner jag nog att just då saknas flåset, jävlaranammat och den där sista biten motivation.-daniel- skrev:Det handlar inte längre om att laget inte tänder till, det borde vara tämligen uppenbart.sensei skrev:Fortfarande väldigt förvånad över att laget är kapabelt att förlora mot detta mediokra bonngäng i ett fullsatt kokande johannes hov.
Vi blir fullständigt utmanövrerade (taktiskt) av Luleå. Rönnqvist & co har gjort sin läxa och vet precis hur man skall stoppa Djurgården. De har nu gjort det i 6 av 7 matcher den här säsongen.
Dags att göra någon kapital förändring för att åtminstone försöka sig på en annorlunda matchbild. Backa hem och spela ett sjukt igelkottsförsvar för att kanske öppna upp Luleå en aning? Jag vet inte. Men något måste till.
Inget snack om att Lulää är en svår motståndare.. men ååååhh så trista de är. Att de endast lockar 4-5 tusen personer i sin egna hemmaarena är på intet sätt chockerande, jag sitter hellre och stirrar på tvättmaskinen än deras intetsägande malande.
Jag är så fruktansvärt besviken. Borde inte skriva här öht idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El skrev:Var redan tidigt i höstas inne på att vi värvat väldigt märkligt.
Att ersätta Engqvist och Josefsson med spelare som Ekman och Widing var redan då obegripligt i min bok.
Det går inte att bygga ett lag utan vettiga centrar.
Dessutom har vi ju en uppsjö av duktiga junisforwards som utan problem hade kunnat gå in och göra jobbet.
Det går helt enkelt inte att slarva med centrar och backar.
Vem hade ansvaret för Lassenvärvningen?
Vem tog beslutet att signa Widing istället för en center?
Så många fel gjordes inför säsongen att man nästan blir mörkrädd.
Man ville in i det längsta tro att det skulle lösa sig,
men i det här inlägget har du helt rätt, några personer i DIF måste sätta sig ner och reflektera över sina misstag och rätta till det.....
- -daniel-
I 3:e perioden har liksom DIF fått stångats med den där massiva köttmuren i 2 perioder och har inte riktigt orken att trampa på...jag förstår dem. Måste vara fruktansvärt jävla frustrerande att möta ett så äckligt sjukt discplinerat lag som Luleå. Trots att det bara blivit uddamålsförluster så känns det av någon anledning inte ens nära.sensei skrev:Du har rätt Daniel MEN jag tycker att i 3:e perioden igår så saknades något. Som okunnig åskådare så känner jag nog att just då saknas flåset, jävlaranammat och den där sista biten motivation.-daniel- skrev:Det handlar inte längre om att laget inte tänder till, det borde vara tämligen uppenbart.sensei skrev:Fortfarande väldigt förvånad över att laget är kapabelt att förlora mot detta mediokra bonngäng i ett fullsatt kokande johannes hov.
Inget snack om att Lulää är en svår motståndare.. men ååååhh så trista de är. Att de endast lockar 4-5 tusen personer i sin egna hemmaarena är på intet sätt chockerande, jag sitter hellre och stirrar på tvättmaskinen än deras intetsägande malande.
Jag är så fruktansvärt besviken. Borde inte skriva här öht idag.
Jag är så enormt jävla galet besviken jag också, men tycker inte det känns rätt i den här matchserien att klaga på att farten & viljan inte finns där. I första matchen tyckte jag dock att det såg halvsegt ut stundtals men igår sliter ju alla som djur.
Kan Hardy förändra gameplanen något och "chocka" Luleå på nåt vis på lördag så tror jag helt klart vi fortfarande har en chans. Men det krävs till ändringar, och jag tror Hardy är för tjurig för att ens försöka sig på något stort...
- Lee Harvey Oswald
Känns som att jag skulle kunna vänta ett år till nästa match mot luleå, inte sugen alls redan imorgon.
Kanske verkar onödigt att vara så uppgiven efter en sudden-torsk & en uddamålsförlust men luleå har verkligen hittat alla våra ömma punkter som lag & stampat jämfota stenhård på dom.
Förstår inte snacket från vissa att DIF inte kämpar & ger allt, för det gör man verkligen.
Man sliter ont & går på knäna tillsammans som ett lag, men som ett dåligt komponerat lag.
Men jag sa det långt innan slutspelet började
Det som inte fungerat på en hel säsong kommer knappast att tugga igång bara för att ett måste kommer med i bilden.
Blir snarare ännu mer stress & frustration att slutligen upptäcka
–faaaan , vi är inte bättre.
Luleå känns som ett snuskig välsmort stort norrländskt vindkraftverk som bara snurra på, DIF förmår liksom inte att få stopp på det hela, få det ”att slut blåsa”.
Hade nästan känts lättare om vi blivit hårt överkörda mot Saik eller Fbk, men att vara så nära resultatmässigt men ändå så långt ifrån är otroligt knäckande mentalt, också för att alla matcher vi spelat mot luleå denna säsong sett nästan likadana ut.
Vi är bjudna till festen har inte nycklarna för att komma in
Endast en rejäl magsjuka i hela Luleå kan ta oss vidare till Semi.
Är på nåt sätt mitt i allt elände oerhört tacksam att det här DIF-laget slapp kvalserien.
Det hade kunnat ta en ände med förskräckelse, för inom laget finns en botten-potential som är djupare än Marianergraven
Kanske verkar onödigt att vara så uppgiven efter en sudden-torsk & en uddamålsförlust men luleå har verkligen hittat alla våra ömma punkter som lag & stampat jämfota stenhård på dom.
Förstår inte snacket från vissa att DIF inte kämpar & ger allt, för det gör man verkligen.
Man sliter ont & går på knäna tillsammans som ett lag, men som ett dåligt komponerat lag.
Men jag sa det långt innan slutspelet började
Det som inte fungerat på en hel säsong kommer knappast att tugga igång bara för att ett måste kommer med i bilden.
Blir snarare ännu mer stress & frustration att slutligen upptäcka
–faaaan , vi är inte bättre.
Luleå känns som ett snuskig välsmort stort norrländskt vindkraftverk som bara snurra på, DIF förmår liksom inte att få stopp på det hela, få det ”att slut blåsa”.
Hade nästan känts lättare om vi blivit hårt överkörda mot Saik eller Fbk, men att vara så nära resultatmässigt men ändå så långt ifrån är otroligt knäckande mentalt, också för att alla matcher vi spelat mot luleå denna säsong sett nästan likadana ut.
Endast en rejäl magsjuka i hela Luleå kan ta oss vidare till Semi.
Är på nåt sätt mitt i allt elände oerhört tacksam att det här DIF-laget slapp kvalserien.
Det hade kunnat ta en ände med förskräckelse, för inom laget finns en botten-potential som är djupare än Marianergraven
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-03-11 10:13:21, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Förargelseväckande utseende, eller så var det Hets mot folkgrupp (Samer)SebastianK skrev:Vad åkte #78 för på slutet?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Så är det, men då får man ringa på dörren och hoppas att nån kommer och öppnar. Här kommer Hardys roll in. FÖRSÖK åtminstone att förändra någonting för att få Luleå att tumma på sin imponerande disciplin. Rullar vi på med samma jävla taktik så är det garanterat gonatt på måndag kväll.Lee Harvey Oswald skrev: