Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Wainscotting »

henka83 skrev:Ser reprisen på c+, kan bara hålla med. Vi är långt ifrån gnihets tryck igår. Alldeles för mycket skit ramsor som inte skapar tryck. Där har råttorna lyckats med sin portal. Fler ramsor som skapar tryck har de....
Tror inte det är så att gnagarna har fler ramsor som skapar tryck. Vad de däremot har är större vana att sjunga i bättre tempo eftersom de brukar ha sin trumma på fotbollen.

Vad som behövs är någon som klarar av att ta på sig rollen att stå därnere och se till att rätt sånger sjungs vid rätt tillfälle för att undvika att fyra olika försöks startas upp samtidigt, att sånger dör ut med en gång och framför allt att det är rätt sång vid rätt tillfälle. Dessutom måste det denne någon kunna se till att tempot hålls ned och inte rusar iväg i hundraåttio som det brukar.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Höns.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag tycker det är bra när säljaklacken (har ni inte förstått att stämningen blivit sämre sedan dom "klev" in) börjar sjunga: "ni som inte hoppar är gnagarsvin". Jävla tomtar....
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Caveman skrev:säljaklacken (har ni inte förstått att stämningen blivit sämre sedan dom "klev" in)
Knappast deras fel dock. 50% står med armarna i kors i klacken, och det är problemet.
Användarvisningsbild
BlueBrigade
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av BlueBrigade »

Caveman kan du utveckla hur vi gjort att stämningen blivit sämre på matcherna? Är det vårat fel att folk i klacken inte sjunger? Vi har under hela säsongen ståt upp och gjort allt för att förbättra stämningen på sittplats som de flesta har uppskattat. Sen tycker jag att vi i DIF inte ska kalla varandra för jävla tomtar, det skapar en dålig stämning. Vi vill ju alla Djurgårdens bästa.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Klacken, ni var så fruktansvärt usla igår så det saknar motstycke. Yra jälva höns. En stum hade gjort det bättre. Folk som står där vill "uppleva" stämningen - har det inte gått upp för er att det är Ni som skapar stämningen?

Fattar inte varför man ens har mage att skylla på Blue Brigade, när det är 50% av klacken som sover och mupparna på AS äter chips och fiser. Min hals blöder. Jag gjorde mitt, men det gjorde fan inte ni. Usch.

Höjden av disorientering är när ena delen av klacken mumlar igång en sång medan andra delen kör sitt eget race. Nästan lite tragikomiskt...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Att ens ha mage att gnälla på as överhuvudtaget när klacken är så kass är konstigt.
Tycker att man främst märker det innan matchen. Våra platser på as blir invaderade av klackturister som vill sitta ner, som inte vet vad as är, som inte vet vart klacken är.

Känns helt onödigt att skriva här. 99% av alla här inne sjunger säkert.

Klacken speglar laget. Bra i början, blixtrar till då och då men kan stå och sova stora delar och slarva med detaljer som tempot etc. Tänker främst på superdjurgårn.. Pinsamt tempo på den.

Lär: http://jarnkaminerna.se/sanger/super-djurgar%C2%B4n

En match kvar att prestera på läktaren, få folk att haja till och förnya sitt årskort.

Edit: Tog bort ett stycke som inte höll någon som helst kvalite. Handlade mest om att bara och enbart gnälla. Helt vädelöst.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vad jag menar är - ingen gör någonting för att förändra situationen.

Men, jag är nog bara besviken. På alla, från spelare till ledare... till publiken.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, inget nytt under solen.
När DIF är framgångsrika & spelar bra, då är klacken bra, annars.....not so much.
Så har det alltid varit, både inom ishockeyn & fotbollen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Många jämför med slutspelet förra året men vi måste inse att det är flera saker som skiljer.
1. Förra året hade vi ett lag som var bättre än vad vi har i år. Vi kom 2:a i grundserien och vi supportrar kände oss mer positiva till laget, spelet, Hardy m.m. Med det spelet som var långa stunder igår kände man sig mest bedrövad och då ger man inte allt även om man egentligen vill.
2. I alla matcher i slutspelet hade vi minst en som stod på räcket och styrde oss till rätt ramsor vid rätt tillfälle och som skrek ilsket mot dem som inte sjöng. Igår kördes det ibland tre ramsor samtidigt från olika delar av klacken.
3. Förra årets succe gjorde att fler upptäckte/kom tillbaka till hockeyn. Det är rätt dyrt med biljetter och säsongskort på sittplats så därför har flera valt klacken istället. Vissa av dem sjunger medan andra tar en plats i utkanten av klacken där man kan sitta mer med popcorn och en cola.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Förutom mitt gnällande igår kväll på att folk verkar tycka att det är okej att stå tyst och stilla i ett slutspel vill jag ge en fet känga till dem som tyckte att det var en bra idé att knyta ihop sina halsdukar till långa rader.

Halsduken är det finaste och mest betydelsefulla av alla plagg en supporter kan ha. Halsduken är inte vilken tygbit som helst och den ska behandlas med respekt. Respekten ska finnas där även om den nu råkar vara företagssponsrad.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Wainscotting skrev:Förutom mitt gnällande igår kväll på att folk verkar tycka att det är okej att stå tyst och stilla i ett slutspel vill jag ge en fet känga till dem som tyckte att det var en bra idé att knyta ihop sina halsdukar till långa rader.

Halsduken är det finaste och mest betydelsefulla av alla plagg en supporter kan ha. Halsduken är inte vilken tygbit som helst och den ska behandlas med respekt
. Respekten ska finnas där även om den nu råkar vara företagssponsrad.
Hahaha! Va?

Förövrigt har folk en larvig nivå vad gäller förväntningar på draget. Det var bra igår.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

AMMC skrev:
Wainscotting skrev:Förutom mitt gnällande igår kväll på att folk verkar tycka att det är okej att stå tyst och stilla i ett slutspel vill jag ge en fet känga till dem som tyckte att det var en bra idé att knyta ihop sina halsdukar till långa rader.

Halsduken är det finaste och mest betydelsefulla av alla plagg en supporter kan ha. Halsduken är inte vilken tygbit som helst och den ska behandlas med respekt
. Respekten ska finnas där även om den nu råkar vara företagssponsrad.
Hahaha! Va?

Förövrigt har folk en larvig nivå vad gäller förväntningar på draget. Det var bra igår.

Haha, humor :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

:lol: :lol: :lol: .... snuttefilt?

Faktiskt första gången sen i går kväll jag skrattade på allvar.

EDIT: eller snarare sen innan första kvarten.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-03-11 12:10:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:Jag tycker det är bra när säljaklacken (har ni inte förstått att stämningen blivit sämre sedan dom "klev" in) börjar sjunga: "ni som inte hoppar är gnagarsvin". Jävla tomtar....
Ni får ha förståelse med att detta inlägg skrevs klockan 03:43........

Men det jag försöker säga är att det är ett jävla gullande med BB, det har gått för långt (låt det vara lite spontant). Som det är nu så står junisarna i klacken och väntar på att BB ska dra igång en ramsa, detta gör att dom får full frihet att dra igång den ena meningslösa ramsan efter den andra.

Sedan så tycker inte jag att stämningen var så bedrövligt igår som vissa andra tycker. Att gnälla på AS... Men det finns några som inte gjort annat under hela säsongen än gnällt på stämningen...
Skriv svar