Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Glory1

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Glory1 »

Ut: bombom, Widing, Lassen. både widing och bombom verkar sköna som personer. Men bombom håller inte alls enligt mig, och Widing är ju inte i närheten av att prestera för hans 300 papp.

Krüger lämnar för USA, Falk är det dags att lägga grillorna på hyllan tycker jag.

Så alltså, bort med Bombom, Widing, Lassen, Krüger och Falken.

Åker Modo vill jag ha tillbaka 44. Han kan ersätta Widing för en billigare peng.
Åker SSK ser jag gärna Videll i DIF, men var det inte han som var sugen på att dra utomlands?

Vilka backar som kan tänkas ersätta de jag vill ha ut har jag inte så stor koll på. Men får inte Kyle nöta AHL i Nordamerika? Kanske göra ett försök på honom isåfall?

Självklart skulle det var sjukt skönt att få tillbaka en riktig Djurgårdare, Engqvist. Men tycker själv han ska fortsätta där borta och försöka ta en plats ett år till iallafall. Annars är han mer än välkommen hem! :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kyle vore ju kanon. Jag saknar en eller två små rörliga backar. T.ex. Kronwall och Printz tillsammans är ju ganska stabbiga även om Printz varit grymt bra i år. Att dela på dem och låta dem båda få varsin liten snabb, spelskicklig back att leka med vore superbt (skumt ord btw).

Vilka två som ska kickas isåf? BomBom, Falk, Lassen, Eklund. You pick.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Oscar Eklund får inte förlängt om man ska tro AB..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8695672.ab
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

SkönaDjurgårn skrev:Kyle vore ju kanon. Jag saknar en eller två små rörliga backar. T.ex. Kronwall och Printz tillsammans är ju ganska stabbiga även om Printz varit grymt bra i år. Att dela på dem och låta dem båda få varsin liten snabb, spelskicklig back att leka med vore superbt (skumt ord btw).

Vilka två som ska kickas isåf? BomBom, Falk, Lassen, Eklund. You pick.
Det har ju spekulerats i att Djurgården är intresserade av Ryan Gunderson från Örebro. En offensiv back med bra skridskoåkning. Är bra i passningsspelet och har imponerat stort den gångna säsongen. Återstår att se hur han klarar sig när Örebro möter Modo och SSK, men jag är övertygad att han skulle klara sig bra i Djurgården utifrån vad han hittills visat upp. Med en stabil defensiv pjäs (Printz, Kronwall) vid sin sida får han utrymme att bidra offensivt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bigge skrev:Oscar Eklund får inte förlängt om man ska tro AB..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8695672.ab
Tråkigt om min före detta hackkyckling inte blir kvar. Däremot kan jag förstå om han vill prova lyckan någon annanstans under sin karriär. Oscar är inte nog bra för vare sig KHL eller NHL för stunden och lockas säkert av en bra lön och ett äventyr utomlands. Jag tror det vore mycket bra för hans utveckling att åka iväg något år till Finland. Med sin skridskoskicklighet passar det nog bra. Sedan får vi hoppas att vi får tillbaka en ännu bättre back om något år.

Men visst ser jag gärna att han blir kvar. Oscar, Printz, Honken, Claesson vill jag gärna behålla. Kronwall är jag något osäker på (lönen?) då han numera gör ett gediget jobb utan att glänsa.

Lassen och Boumedienne hoppas jag försvinner.

Falkens framtid avgörs väl av vilka förstärkningar vi har råd med. Gör inte bort sig men blir inte bättre till nästa år.

Högst på önskelistan (realistiska) är att Tjärna sr kommer tillbaka. Sedan hoppas jag att vi också får in skridskoskickliga backar med spelsinne a la Fält i Luleå. Inga fler stabbiga slöa backar likt Lassen (stabbig) och Boumedienne (slö)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Gunderson
Våra Allsvenska backvärvningar har ju varit långt ifrån briljanta hittills. Stefan Lassen, Niklas Andersson, Fredrik Ericson, Jonas Liwing de senaste säsongerna. Det må finnas guldkorn i den där ligan, men Djurgården har inte visat någon form av förmåga att hitta dom.

O.Eklund
Att tappa Oscar Eklund är inget annat än en fullständig katastrof för Djurgården. Han är den ende unga back som lyckats etablera sig i A-laget och ta en ordinarie plats, och han har fortfarande långt ifrån peakat. Han är dessutom en spelare från de egna leden och framför allt, en spelare som kan bli kvar under lång tid i klubben! Han är inte draftad ännu. Claesson exempelvis kommer bli draftad i sommar och är borta från verksamheten om högst två säsonger.

Folk kan gnälla på Oscars brister hur mycket de vill, men namnge då en bättre back i Elitserien som är yngre eller jämngammal och som inte kommer försvinna till andra sidan inom en snar framtid...
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wainscotting »

Jag ska ärligt säga att jag trodde på Lassen innan säsongen när värvningen gjordes. Det intryck jag hade fått av honom i Leksand och Danmark var att han hade realtivt god speluppfattning, kunde stänga av ytor för motståndarna på ett bra sätt och var rörlig för sin storlek. Tyvärr har det inte kommit fram i Djurgården, det kan hända att Elitseriekostymen är för stor för Lassen. En viss anpassningstid får man tåla, men när det inte har funkat på ett år är det inte mycket som talar för att det helt plötsligt kommer att börja fungera under nästa år.
Finns det möjlighet skulle jag gärna säga farväl till honom, men jag tror inte det i och med att kontraktet sträcker sig över nästa år. En möjlighet skulle kanske vara att ägna sommaren åt att skola om honom till ytterforward där han skötte sig bra när han fick hoppa in när det var mycket skador.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Helt sjukt om vi inte förlänger med Oscar, förvånar mig oehört om så blir fallet.... Vet att en hel del här jublar dock.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Helt sjukt om vi inte förlänger med Oscar, förvånar mig oehört om så blir fallet.... Vet att en hel del här jublar dock.
Eller hur... Har vi "trott på honom" under alla åren han varit värdelös så är det ju konstigt om vi inte förlänger när han väl utvecklats till en stabil ES-back.

Men kan ju vara så att Oscar är sugen på något annat också.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Helt sjukt om vi inte förlänger med Oscar, förvånar mig oehört om så blir fallet.... Vet att en hel del här jublar dock.
Eller hur... Har vi "trott på honom" under alla åren han varit värdelös så är det ju konstigt om vi inte förlänger när han väl utvecklats till en stabil ES-back.

Vet inte om han har för höga löneanspråk, det må så vara så fall... Eller så tycker DIF han skall "spela för en spottstyver" som tack för att man valt att satsa på honom tidigare. Usch.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Vet inte om han har för höga löneanspråk, det må så vara så fall... Eller så tycker DIF han skall "spela för en spottstyver" som tack för att man valt att satsa på honom tidigare. Usch.
Det är givetvis något som vi aldrig kan få reda på, och vad som är mest relevant gällande att släppa eller signa om spelare.

Vill Ottosson spela för 80-90 lax i månaden kan jag lätt signa om honom som en tredje center som är stark defensivt. Men ska han ha 150-160 lax kan det nog vara dags att släppa en sån kille. Pris sett till prestation. Vi vet ju aldrig vad spelarna kräver för löner.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Det är givetvis något som vi aldrig kan få reda på, och vad som är mest relevant gällande att släppa eller signa om spelare.
Så är det, men det gäller ju i hela Sillytråden. I slutändan är det pengar som styr och eftersom vi som supportrar i regel knappast har någon insyn är det ju egentligen tämligen meningslöst att diskutera spelartrupper.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Någon som kan bekräfta/dementera att Bom-Bom sa i Viasat att det är han (och inte DIF) som avgör om det blir ett år till på kontraktet?
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:Någon som kan bekräfta/dementera att Bom-Bom sa i Viasat att det är han (och inte DIF) som avgör om det blir ett år till på kontraktet?
Han sa precis så. Sen behöver de tju inte betyda att det verkligen är så. Men han sade att det var han som avgjorde om det skulle bli förlängning.

Sen är det klart, ifall ledarna förklarar att han inte kommer få någon betydande roll i laget nästa säsong kan de ju påverka hans beslut. Om det nu är helt och hållet hans beslut.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror att man (notera att jag inte är säker) vid ett 1+1 kontrakt sätter sig ner och diskuterar med spelaren i fråga efter säsongen om hur bägge parter vill ha det. Har svårt att se att det enbart ligger i spelarens händer att besluta.
Låst