K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:Håller med kotten och Magnutz om att det är helt rätt av BomBom förutom en viktig detalj - DET VAR JU BARA TVÅOCHENHALVMINUTKVARAVMATCHEN. Klantarsel.
Kör den där attityden redan från start istället, då kan man försöka tända laget och kanske råka dra på sig en utvisning. Det vore helt okej! Vi måste göra nåt, spelar vi bara på så här (som vi såklart kommer göra för Hardy har inte en aning om hur man förändrar en matchbild/serie) så kommer vi åka ut i fyra raka.

Tycker också att Kronwall är en jävla sopa som backar hem ända in i knät på Mark på 1-2-målet. Kände i hela kroppen att det skulle bli mål där. Stöt för fan, varför får Luleåspelaren åka ända dit in och skjuta?

I övrigt så kan man ju bara konstatera att vi är inte bättre än så här. Hjältar som vi ser upp till med fina namn som Brodin, Cehlin, Widing, Nilson osv. är bara rena bluffar. Plast. Tomt. De har ingenting att komma med. Cehlin har t.ex. gjort ett mål på fem jävla månader. Vilket skämt. Brodin är inte mycket bättre, inte de andra heller. De är hästlängder från Jacob, Ante och de andra vi hade förra säsongen. Hästlängder.

Den enda som var bra idag var Printz som jag härmed utser till säsongens back i Djurgården. Trodde aldrig jag skulle ta de orden i min mun då jag alltid tyckt att han varit fumlig och trög men helvete vad bra han har varit i år. Hatten av för dig, Printz!

Synd vi inte punkterade matchen i början på andra perioden, där var vi riktigt bra. Tyvärr gör ju Luleå mål och resterade 30 min är förstörde då våra psykfall inte kan hantera en sån sak.
Jag haller med dig. ;) Och jag tycker som du, vilket jag skrev. Försök gärna tända laget men inte med 3 minuter kvar... 78an ärlivsfarlig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Och det enda rätta är att byta tränare. Inte en tränare, utan alla!

Att få ut så lite av så mycket är skandalöst.[/quote]

Tror det är helt fel att byta tränare. Det största felet den här säsongen ligger i att man värvat fel typ av spelare. Janne Järlefelt som borde gå om någon måste gå. Såg man ju redan på försäsongen att det här laget var felbyggt.[/quote]

Tränarna är ytterst ansvariga och borde kunna gjort något mycket bättre av detta. Du tror väl inte på allvar att Hardy inte har något att säga till om vad gäller värvningarna?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nu känns det bittert. Finns ingenting som tyder på att DIF ska hoppa upp som gubben-i-lådan och göra match utav den här serien.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Hemkommen från Hovet och bedrövad som fan.

Först och främst. Idag förlorar vi sjukt ofärtjänt. Vi för matchen hela jävla tiden och skapar faktiskt helt okej chanser emellanåt. Brodin, och alla andra i världen, trodde 2:an satt men Nilsson gör världens flax-räddning alla kategorier. 2-0 där och matchen hade varit vår. Tyvärr kan man dock inte påstå att vi skapar så många heta chanser som vi borde med vårt markanta spelövertag. Lule känns minst lika farliga när de kommer upp.

Tycker klankandet på Mackan är sjukt. Han var BRA förra matchen och helt ok idag. Jämfört med seriespelet är han dominant. Han är den enda som kan få in pucken i anfallszon på egen hand (med undantag av Tim ibland).

Dumbom tar en dum tvåa igen. Mark borde ta andra målet. Det är detaljer som avgör. Vi vill anfalla och Lule vill kontra. Med facit i hand hade Skellefteå passat oss sjukt mycket bättre. Lule låser matchen och dödar den totalt. Så fort vi inte var i ledning kände jag att det var rökt. När 2-1 kom kände jag mig fan som en strypt sill. Vi kan inte skapa nåt, komma igenom den jävla muren Lule bygger upp. Bajs.

Oförtjänt torsk som fan. Tycker ändå vi jobbar bra och tacklar som fan. Men i nästa match måste vi jobba ännu hårdare och tackla ännu mer. Jag vill fan att vi tacklar sönder minst tre spelare i deras lag. Ta in Mitman och kör över Anders Nilsson när vi ändå håller på.

SKIT!

Edit: PP? Lika bedrövligt som alltid. Linkan, du saknas oss.
Senast redigerad av kaminor den 2011-03-10 22:32:18, redigerad totalt 1 gånger.
degen

Inlägg av degen »

Vi är tydligen inte bättre än så här.

Kämpa Djurgården
Djurgården
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Precis hemkommen och måste säga att Luleå gör oss dåliga... det är fan helt omöjligt för oss att komma igenom deras defensiv... jag har inte sett ett sånt uddlöst DIF på riktigt riktigt länge...

Vi bränner de få totala frilägen vi har, vi har ligans i särklass sämsta PP (tur fan vi är bra i BP iaf) och frammåt händer ingenting...

Tyvärr är Mark bäst på plan igen och när en målis är bäst i två förlust-matcher i rad så vittnar det ju om hur jävla under isen vi lirar!

Torsk på lördag och det är definitivt kört, men ännu ska vi fan inte ge upp... vi får tänka på att Luleå är nästan lika kass och uddlösa som oss i offensiven och nu när HV vänder matchserien mot AJK så kommer kanske den tändvätska som behövs?!

Deppig jävla skitdag, kass match... bryt ihop och kom igen.. ännu är det FAN inte över!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bluffgårn
Bigge

Inlägg av Bigge »

Tänk positivt!!

På tisdag är denna här säsongen över.

Och vi kan börja se fram emot våren,sommaren sol,bad,öl,fester å grillning. Och alla sysslor som kommer med sommaren, iallafall för oss husägare..

Och bara längta efter nästa säsong med spännande nyförvärv och "bra" förluster... :wink:
Senast redigerad av Bigge den 2011-03-10 22:35:02, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

V-sign skrev: Tränarna är ytterst ansvariga och borde kunna gjort något mycket bättre av detta. Du tror väl inte på allvar att Hardy inte har något att säga till om vad gäller värvningarna?
Nä det är sant, men vi vet inte alls hur det har gått till. Det är Janne som har det yttersta ansvaret och han som borde upptäckt att laget är felbyggt.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bigge skrev: Kolla Luleås 2-1 mål rakt in... rakt mot mål och PANG!

.
Först ger vi bort pucken, sedan är Kronwall lagom passiv & så avslutar Mark med en tveksam insatts.
Neej, några såna mål lär vi inte få av luleå.
http://www.tv4play.se/sport/hockeyklipp ... id=1304969
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Nu när den värsta tomheten har gått över, och man egentligen inte kan sjunka lägre känns det på något sätt skönt.

Det enda vi kan göra är att stödja, heja, sjunga och vråla fram DIF i de kommande matcherna, även om det bara skulle bli två. Oavsett om laget så skulle förlora med 0-10 i sista hemmamatchen ska vi stå bakom dem. Då vet vi ivf att vi har gjort allt vi har kunnat. Det är bara att bryta ihop och komma igen.

It ain't over till the fat lady sings

KÄMPA DJURGÅRDEN
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Brukar inte säga såhär men sparka BomBom och gör det helst nu. Jävla idiot som kostat oss två matcher nu. Han skiter väl i vilket som det verkar. Widing kan dra han med
Djurgårdens IF
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Bigge skrev:Tänk positivt!!

Och vi kan börja se fram emot våren,sommaren sol,bad,öl,fester å grillning. Och alla sysslor som kommer med sommaren, iallafall för oss husägare..

Och bara längta efter nästa säsong med spännande nyförvärv och "bra" förluster... :wink:
Nu ska jag göra dig ännu gladare: kvartsfinal 4 spelas på måndag och inte tisdag.
Bigge

Inlägg av Bigge »

tomten skrev:
Bigge skrev:Tänk positivt!!

Nu ska jag göra dig ännu gladare: kvartsfinal 4 spelas på måndag och inte tisdag.
Perfekt! En hel vecka att deppa..
Nejdå, visst fan har man inte gett upp ännu.
Men man är ju ruskigt besviken på hur laget har presterat och visat i slutspelet.

Visst, man såg väl tendenser under säsongen att DIF kanske inte skulle kunna bli lika bra som förra säsongen. Men man hoppades.

Och man tänkte väl att sen när slutspelet så börjar så är det ett helt nytt DIF man får se på isen. Och det fick man väl också men tyvärr åt andra hållet.
Nej hoppas DIF kan komma igen efter detta och tvåla dit luleå på lördag ordentligt, kan ge spelarna rejält med tändvätska på måndag sen.
There is no I in TEAM!!!!
henka83

Inlägg av henka83 »

Finns väl bara ett ord? Överbetalda divor....
Skriv svar