Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:Bara jag som redan har gått in i en slutspelsbubbla? Grinig. Förbannad. Spänd. Nervös. Segerviss. Livrädd.
Jag gick precis in i den (dock utan segervissheten). :(
Användarvisningsbild
true-blue
Säsongskort: Ja

Re: SLUTSPELET 2011

Inlägg av true-blue »

Daniel942 skrev:
true-blue skrev:
Daniel942 skrev:Välkommen till forumet.

Hur kan man missa en tråd som ligger 6 trådar nedanför denna? ;)
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3443

Det var ju det jag skrev Einstein! haha den tråden är ju nån form av omröstning, inte en en tråd om slutspelet i allmänhet! Det står ju "omröstning" och sen handlar det om hur matcherna ska sluta. Det är inte avsikten med min tråd. Comprende Compadre? :D
Kolla diskussionerna som förs i tråden :)
Ok då, men sugit dålig trådrubrik... :wink: Tycker min är bättre iaf...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

true-blue skrev: Ok då, men sugit dålig trådrubrik... :wink: Tycker min är bättre iaf...
Håller med dig, vet inte vad en omröstning skulle in och göra i den där tråden.
DIF!
Användarvisningsbild
true-blue

Inlägg av true-blue »

Daniel942 skrev:
true-blue skrev: Ok då, men sugit dålig trådrubrik... :wink: Tycker min är bättre iaf...
Håller med dig, vet inte vad en omröstning skulle in och göra i den där tråden.
Ok, förslagsvis ha klara rubriker.

Nu ser det ju ut så här, lätt förvirrande:

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Omröstning: Slutspelet 2011
Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Att vinna första matchen är jävligt viktigt för utgången i kvartsfinalserien. Tippar att Luleå vinner matchserien mot Djurgården med 4-1 i matcher.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Det jag var rädd för har besannats. Luleå är ruskigt bra på att radera ut allt vad vårt spel heter. Det ska till nåt extra för att vända på det här... Vi ser jäkligt trötta och slöa ut på rören tycker jag. Tränat för dåligt?

Hade hellre mött LHC, SAIK, HV eller FBK i en kvartsfinal känns det som just nu. Kände nästan likadant innan med.

Men skam den som ger sig! Det är bara att åka till Luleå och kriga till sig en seger.
i
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade stora förhoppningar att kvällens match skulle gå vår väg. När nu Brodin på något märkligt sätt misslyckades med att träffa ett i stort sett öppet mål så grusades allt denna afton. Bättre lägen än så bjuder inte detta täta Lulä på.

Ingen kan däremot påstå att vi var sämre än motståndarna ikväll. Tyvärr var vi inte heller bättre och de hade till slut marginalerna på sin sida.

Tyvärr har många spelare mer att bevisa. Men frågan är om de kan göra bättre ifrån sig med nuvarande spelsystem. Vi har på papperet en briljant forwardsbesättning. Det kan man verkligen inte säga om våra trubbiga backar som inte kan mycket mer än att hålla en bra defensiv. Offensivt lyckas de inte med särskilt mycket och saknar förmågan till konstruktiva uppspel.

Just nu är jag så satans besviken och ledsen så att jag inte ens orkar vara förbannad. Men mitt stora bultande Djurgårdshjärta vägrar tro annat än att vi bara ska vinna på Lördag. Om det så ska vara med ett jävla turmål i sudden. Nu ska jag bara försöka komma på ett sätt att få Fredagen att försvinna ur kalendern så att det är Lördag imorgon. Vill ha revansch nu!

Tänker inte såga några enskilda spelare, det gör andra så mycket bättre än mig. Jag tänkte istället försöka hitta positiva saker som faktiskt talar för oss:

1. Som jag skrev efter förra matchen. Ju längre denna matchserie går desto tröttare spelare i båda lagen. Spelet blir allt öppnare och då kommer skickligare spelare till sin fördel. Jag tycker helt klart att vi har ett i grunden bättre lag. Matchen idag var klart öppnare än i Coopen.
2. Luläs spel kräver mycket uppoffring och ork. De kommer att mattas av mer och mer.
3. Luläs backar orkar inte? Niniima (stavning?) är småskadad. Fält är borta. Johnson fick gå av i sista perioden. Detta talar starkt till vår fördel ifall vi fortsätter jobba hårt.
4. En jävla massa talar för att detta är kört och att de mer eller mindre är klara för semi. De har hemmaplan och kan i princip avgöra. Just därför tror jag vi har en stor chans att åka dit och tvåla dit dem. Våra eventuella nervknutar borde vara som bortblåsta. Nästan som att vi inte har något mer att fölora nu när allt talar för Luläseger.
5. Det har varit två jämna matcher som slutat med förlust. Det måste vara vår tur på Lördag.
Vi kan bara inte torska tre raka matcher mot dessa bumbibjörnar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
degen

Inlägg av degen »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade stora förhoppningar att kvällens match skulle gå vår väg. När nu Brodin på något märkligt sätt misslyckades med att träffa ett i stort sett öppet mål så grusades allt denna afton. Bättre lägen än så bjuder inte detta täta Lulä på.

Ingen kan däremot påstå att vi var sämre än motståndarna ikväll. Tyvärr var vi inte heller bättre och de hade till slut marginalerna på sin sida.

Tyvärr har många spelare mer att bevisa. Men frågan är om de kan göra bättre ifrån sig med nuvarande spelsystem. Vi har på papperet en briljant forwardsbesättning. Det kan man verkligen inte säga om våra trubbiga backar som inte kan mycket mer än att hålla en bra defensiv. Offensivt lyckas de inte med särskilt mycket och saknar förmågan till konstruktiva uppspel.

Just nu är jag så satans besviken och ledsen så att jag inte ens orkar vara förbannad. Men mitt stora bultande Djurgårdshjärta vägrar tro annat än att vi bara ska vinna på Lördag. Om det så ska vara med ett jävla turmål i sudden. Nu ska jag bara försöka komma på ett sätt att få Fredagen att försvinna ur kalendern så att det är Lördag imorgon. Vill ha revansch nu!

Tänker inte såga några enskilda spelare, det gör andra så mycket bättre än mig. Jag tänkte istället försöka hitta positiva saker som faktiskt talar för oss:

1. Som jag skrev efter förra matchen. Ju längre denna matchserie går desto tröttare spelare i båda lagen. Spelet blir allt öppnare och då kommer skickligare spelare till sin fördel. Jag tycker helt klart att vi har ett i grunden bättre lag. Matchen idag var klart öppnare än i Coopen.
2. Luläs spel kräver mycket uppoffring och ork. De kommer att mattas av mer och mer.
3. Luläs backar orkar inte? Niniima (stavning?) är småskadad. Fält är borta. Johnson fick gå av i sista perioden. Detta talar starkt till vår fördel ifall vi fortsätter jobba hårt.
4. En jävla massa talar för att detta är kört och att de mer eller mindre är klara för semi. De har hemmaplan och kan i princip avgöra. Just därför tror jag vi har en stor chans att åka dit och tvåla dit dem. Våra eventuella nervknutar borde vara som bortblåsta. Nästan som att vi inte har något mer att fölora nu när allt talar för Luläseger.
5. Det har varit två jämna matcher som slutat med förlust. Det måste vara vår tur på Lördag.
Vi kan bara inte torska tre raka matcher mot dessa bumbibjörnar.
Bra talat. Hoppas verkligen verkligen vi vänder detta. Tror verkligen vi har chansen faktiskt.
Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror inte heller att det är kört, men mest troligt är att Luleå grisar till sig en 3-0 ledning i matcher efter lördagen och sen "ger" dom oss snällt en match på måndag och så slutar det hela med 4-1 i matcher.

Jag vill se att man åtminstone försöker göra någon slags ändring till nästa match, vad vet jag faktiskt inte exakt. Känns som alla underpresterar iochmed att de fullständigt manövrerar ut alla försök till anfall från DIFs sida.

Känns äckligt att skriva det men jag är imponerad över Luleå.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

En sak jag tänkte på under hela matchen var att vi ofta dumpade ner puckarna ungefär bakom deras mål. Där fick vi dock inte fast den utan den spelades snabbt ut till kanten (vid sargen i höjd med tekningscirkeln) där en totalt ensam Luleåspelare alltid stod och i lugn och ro tog emot pucken och spelade den vidare upp i banan. Vi fick inte alls fast pucken.

Sen om vi nu skulle lyckas ha en gubbe där och stoppa Luleås kantspelare så har jag inte en aning om hur vi sen ska komma in framför mål och faktiskt skapa något. Det verkar inte spelarna heller ha någon aning om.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nä men grejen är ju den att Luleå alltid lyckas ligga rätt i positionerna, så det blir jävligt svårt för våra forwards att hinna upp pucken först, och även om vi gör det så stänger de av passningsvägarna för att de återigen ligger helt rätt i banan.

Sjukt disciplinerade.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Nä men grejen är ju den att Luleå alltid lyckas ligga rätt i positionerna, så det blir jävligt svårt för våra forwards att hinna upp pucken först, och även om vi gör det så stänger de av passningsvägarna för att de återigen ligger helt rätt i banan.

Sjukt disciplinerade.
Jävligt tråkiga helt enkelt.

Luleå är verkligen inget slutspelslag, tråkigare lag får man leta efter.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Kentta skrev:
-daniel- skrev:Nä men grejen är ju den att Luleå alltid lyckas ligga rätt i positionerna, så det blir jävligt svårt för våra forwards att hinna upp pucken först, och även om vi gör det så stänger de av passningsvägarna för att de återigen ligger helt rätt i banan.

Sjukt disciplinerade.
Jävligt tråkiga helt enkelt.

Luleå är verkligen inget slutspelslag, tråkigare lag får man leta efter.

Fast det där är ju bara rent bull... alla som är i slutspel och spelar ett imponerande spel som luleå är slutspelslag.
Men det är inte slut än ! 1 seger i luleå på lördag och vi är med i racet igen!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

För utomstående är det säkert "lite lustigt" att båda fjolårsfinalisterna ligger under med 2-0 i sina matchserier...
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Det som krävs för att slå Luleå tror jag är att backarna följer med upp i anfall och stöter mot mål. Jag tror det kan skapa förvirring i vem dem skall försvara och öppna luckor.
Man lever bara en gång...
Skriv svar