K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
NorpaN
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av NorpaN »

-Tjärna, dåligt tränad?
Exakt det funderar jag med på. Känns som han blir jävligt trött väldigt snabbt.
Djurgårdsfamiljen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Djurgårdsfamiljen »

Just hemkommen från ett tyst Hovet.

Hela vägen hem gick jag med nedsänkt huvud och tänkte på vilken jävla skitmatch det här var. Skitspel, fel resultat och pissdåligt drag på läktaren. Vad fan har hänt?

Vi sitter och klagar på laget men vi är så jävla dåliga på läktaren just nu så jag finner inte ord för att beskriva det. Det är slutspel, vakna! Det är tyst långa jävla stunder, och varenda jävel står och mummlar. Vad fan har hänt?! Det här kändes som vilken jävla serielunksmatch som helst. Varenda jävel som befann sig på Hovet idag ska gå hem, ta sig i kragen och börja förstå hur jävla dåliga våra läktarprestationer är just nu. Under mina 40 år som Djurgårdssupporter har jag aldrig upplevt sämre drag på Hovet i en slutspelsmatch. Pinsamt, och jag skäms. Mitt inlägg kan låta lite överdrivet men sanningen måste fram. Det var lika bra drag på Hovet idag som det var i COOP Arena i tisdags och det säger det mesta.

Jag vet, laget gör inte sitt jobb, men det gör inte vi heller så jag tänker inte klaga. När vårt stöd behövs som mest står 8000 människor med armarna i kors. Skämmes ta mig fan. Skämmes.

Det är så jävla uselt.

Vi ses i Luleå på Lördag.
DIFwishes

K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av DIFwishes »

Kan vi inte skänka den där Nilsson till MoDo. Där, bland de andra avdankade NHL-divorna, kanske han känner sig lite mer hemma. Lite välgörande ändamål kan vi väl ändå ägna oss åt i Djurgården.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

NorpaN skrev:Att ajk går längre än oss i ett slutspel ( när vi dessutom möter fyran, och de möter 1an) är helt jävla sjukt. Kan inte exakt peka på vad som gör oss så jävla dåliga vissa stunder, känns som det beror på en massa saker. Sen finns det ju vissa som tycker att det är jävligt smart att ta en totalt onödig 2 minutare när det är 3 min kvar.

Känns som detta slutspel är rätt kört nu, med tanke på att LHF lär få en 3-0 ledningen efter lördagens match.....
Jag tror det är de sma detaljerna .. som feltänk av 78an och ineffektivitet av forwards... Matchen är tajt, och vi FAR INTE ga in i slutet och ta 2or som vi gör... sa brutalt illa..

Jag tycker det är gramt synd att det inte coachats aktivt ordentligt under säsongen, att det inte skapats en vana att omman spelar uselt far man inte spela. Fan skicka de som inte spelar bra till Huddinge. Där far de harva tills de är hungriga nog att vilja spela hockey pa riktigt. Det här duger inte.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-03-10 21:59:21, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Idag såg man verkligen (som så många gånger tidigare) saknaden av duktiga centrar. Det är ut på kanterna och snurrar varje anfall. Ingen styr och ställer och ingen tycks ha någon idé i anfallszon... Vi ser ut som en mun utan tunga.
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, som det sett ut i grundserien så har DIF inget ytterligare att tillföra.
Man har inget i ett slutspel att göra.
Det var länge sedan vi var bra, det sista segrarna i grundserien kom mot hyfsat omotiverat motstånd.
Luleå är skickligare än DIF på alla positioner & följer sin gameplan perfekt.
Man har en riktigt 1:a keeper längst bak, stabilt enkelt spelande försvar samt giftiga avslutare.
Ser även ut som att man är bättre tränade än DIF.

Tror serien slutar 1-4.

Visste att Josef skulle kliva in & "agera" förr eller senare.
Hans hjärnaktivitet verkar upphöra mellan min 56-60 i alla viktiga matcher, snacka om att sänka sitt eget lag, gång på gång på gång

Brodin skulle gjort 2-0, en helt annan match då.
Men samma sak där, vi är inte skickliga nog

Stockholms Stolthet, Ptssss....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
V-sign

Inlägg av V-sign »

Ytterst ansvariga för det här FIASKOT är ändå tränarna!!!

JA ETT ELLER FLERA INLÄGG HAR GJORTS! JAG VILL ÄNDÅ SKICKA DETTA! SNÄLLA LÅT MIG GÖRA DET ISTÄLLET FÖR ATT BEHÖVA GRANSKA INLÄGGET 10000000 GÅNGER!!!
tomten

Inlägg av tomten »

V-sign skrev: Jag är helt för att avsluta Nilssons kontrakt, han är inte intresserad av att spela hockey längre. Widing har inte kontrakt nästa säsong, tack för det! Äh se över hela truppen och byt ut ledarsidan!
Widing kan dra men tror nilson kan bli bra igen med en bra försäsong.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Är ju iofs inte så konstigt att vi inte göra så många mål. Då vi spenderar 90% i anfallszon ute vid sarghörnen eller bakom mål. För att sen förlora pucken....

Kolla Luleås 2-1 mål rakt in... rakt mot mål och PANG!

Nej DIF ska snurra 34 ggr och 45 st överlämningar innan man ens börjar närma sig målet....

9/10 ggr förlorar vi pucken och får börjar försvara oss och jobba hemåt. Borde ta på krafterna rejält att snurra i anfalls zon så för att sen jobba stenhårt hemåt..

Krafter som förloras till ingen nytta alls...
Senast redigerad av Bigge den 2011-03-10 22:02:12, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
V-sign

Inlägg av V-sign »

Djurgårdsfamiljen skrev:Just hemkommen från ett tyst Hovet.

Hela vägen hem gick jag med nedsänkt huvud och tänkte på vilken jävla skitmatch det här var. Skitspel, fel resultat och pissdåligt drag på läktaren. Vad fan har hänt?

Vi sitter och klagar på laget men vi är så jävla dåliga på läktaren just nu så jag finner inte ord för att beskriva det. Det är slutspel, vakna! Det är tyst långa jävla stunder, och varenda jävel står och mummlar. Vad fan har hänt?! Det här kändes som vilken jävla serielunksmatch som helst. Varenda jävel som befann sig på Hovet idag ska gå hem, ta sig i kragen och börja förstå hur jävla dåliga våra läktarprestationer är just nu. Under mina 40 år som Djurgårdssupporter har jag aldrig upplevt sämre drag på Hovet i en slutspelsmatch. Pinsamt, och jag skäms. Mitt inlägg kan låta lite överdrivet men sanningen måste fram. Det var lika bra drag på Hovet idag som det var i COOP Arena i tisdags och det säger det mesta.

Jag vet, laget gör inte sitt jobb, men det gör inte vi heller så jag tänker inte klaga. När vårt stöd behövs som mest står 8000 människor med armarna i kors. Skämmes ta mig fan. Skämmes.

Det är så jävla uselt.

Vi ses i Luleå på Lördag.
Okej att det inte var så bra som det kanske kan! Men stämningen var absolut bra och att snacka om att det var lika dåligt som i Luleå är ju fan hjärndött!

Stödet från läktarna var tillräckligt bra för att spelarna skulle prestera. Skärpning!
Rix

Inlägg av Rix »

Man vinner oftast inga matcher på att bara göra 1 mål. Vi gör Luleå och Nilsson bättre än vad det är. Ingen elitseriemålvakt har svårt att rädda när ingen skymmer sikten, dags för spelarna att köra in och parkera istället för att snurra sarg hörn i 60 min.
tomten

Re:

Inlägg av tomten »

Magnutz skrev:78an ska inte ga in och "tända laget" när det är 3 minuter kvar. Det är ju sa jävla korkat att jag far magsar av det. Det som händer 9 av 10 ggr är att du far en 2a som tack och med 3 minuter kvar och ett mals underläge vill inte DIF ha en man mindre pa isen.
Vill inte ha bombom kvar nästa säsong men tycker han hade rätt inställning idag. Svagt av domaren att ta en tvåa där i slutet av en kvartsfinal.... klar som fan man måste få puta lite utan att få en 2:a.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bigge skrev: Kolla Luleås 2-1 mål rakt in... rakt mot mål och PANG!

.
Först ger vi bort pucken, sedan är Kronwall lagom passiv & så avslutar Mark med en tveksam insatts.
Neej, några såna mål lär vi inte få av luleå.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Fan vad besviken jag är på spelarna.klacken o aktiv sittplats var ett helvete o få med nån o sjunga ...som nån redan sagt det är slutspel. Ska vi bara sjunga dom år när vi har flytt o medgång ?????
Kuben

Inlägg av Kuben »

Ställ ut tre koner längs sargen i luleås zon i stället. Sen kan backarna försöka träffa dessa från blå
och vi kommer skapa mer konstruktivt spel än i nuläget. Till och med jag som inte stått på ett par
skridskor på jag vet inte hur många år skulle kunna gå rakt in i laget och utan problem och vifta lite
med klubban nere i ett av hörnen.
För att sen i backcheckingen med fullt stödjande på klubban stappla förbi herr Nilson. Maken till slö och ointressant spelare har jag då fan aldrig skådat.

Och hur i hela friden Mark lyckades hamna före Fasth, Nilsson med flera i målvaktsligan är ju en gåta. Han är ju ljusår efter samtliga. Enda förklaringen måste ju vara att han fått dubbelt så många skott på sig tack vare alla returer.
Det finns inte många som klarar sig undan med godkänt i kväll, undantag för Printz och till viss mån Hannula.

Till nästa match önskar jag se Hardy och Montèn i logen så kan Ölve och Lassen gå ner i båset o coacha, för sämre kan de ju uppenbarligen inte gå!
Skriv svar