K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av Henkos »

Idiotgrej av Bom-Bom men vi kan knappast skylla han för denna torsken.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Tänk om Kronwall kunde stå upp som Printz och satt in en propp på äcklet, istället för att låta han skjuta, så hade vi säkert vunnit denna match.

Får vi inte se Jimmie i nästa match, så... Jaaa, då äre nog kört. Vi har inget, absolut inget som tyder på att vi ens skulle vinna en match.
V-sign
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av V-sign »

Är inte Bom Bom:s fel! Han försöker tända det här jävla skitlaget!

Frågan är varför inte Hardy petar Nilsson, Widing och Otto till nästa match. Sätt in juniorer.

Hardy och resten av tränarna har misslyckats kapitalt med att få ut ett skit av det här laget.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Broooodin, jag lider med dig.... 2-0 där & vi hade nog vunnit.... :( :cry: Fan också...
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Är bara Printz som får godkännt denna match.

Resten, vill jag inte ens prata om.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Luleå har det vi inte har just nu, en målvakt som storspelar.
lite plus och minus:

++Printz, spelar som man ska i slutspelet
+BomBom, helt rätt attityd som saknas hos flera spelare. Svagt av dommaren att ta utvising

Hannula ser bra ut i början på matcherna men sedan försvinner han.

-Tjärna, dåligt tränad?
-Falken
-Otto
-Owuya, får fan inte släppa andra målet.
---Widing, (in med lassen som forward, han kan ju fan tackla mer än widing (eller Jimmie))

Ser rätt mörkt ut nu.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Tycker alla backar var bra. Speciellt Printz och Boumedienne. Anfallarna däremot. Brodin borde spela utan klubba...Nilson är jaaa...lika dålig som vanligt och Widing...han gör nog mer nytta som båsöppnare just nu
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Att ajk går längre än oss i ett slutspel ( när vi dessutom möter fyran, och de möter 1an) är helt jävla sjukt. Kan inte exakt peka på vad som gör oss så jävla dåliga vissa stunder, känns som det beror på en massa saker. Sen finns det ju vissa som tycker att det är jävligt smart att ta en totalt onödig 2 minutare när det är 3 min kvar.

Känns som detta slutspel är rätt kört nu, med tanke på att LHF lär få en 3-0 ledningen efter lördagens match.....
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

78an ska inte ga in och "tända laget" när det är 3 minuter kvar. Det är ju sa jävla korkat att jag far magsar av det. Det som händer 9 av 10 ggr är att du far en 2a som tack och med 3 minuter kvar och ett mals underläge vill inte DIF ha en man mindre pa isen.

När inte vara forwards presterar och matchen blir tät kommer individuella idiotgrejer avgöra. Med 5-5 hade vi kunnat plocka Mark sista 2 men det fixade Bombom da han fick 2 för charging. Herregud...

Visst, hade vi gjort mal tidigare sa hade inte en forcering behövts mot slutet men nu behövdes det. Det är Eklunds och Bomboms fel ikväll. Mest Bomboms. Igen. Jag vill att han sätts utanför laget i nästa match. Plus nagra fler som glider omkring som nervösa smaflickor.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

tomten skrev: -Tjärna, dåligt tränad?

Och ändå så är han inne hela tiden fast han torskar pucken varje gång han får den. Och orken sen, den tröt ju på en 2 sekunder varje byte, men ändå ska man ligga inne på isen....
Rigel

Inlägg av Rigel »

Är väldigt skeptisk inför resten av denna serie. DIF är inte bättre än så här i år tyvärr. På pappret ett riktigt bra lag men det är något som saknas. Den där riktiga hungern från förra säsongen finns inte. Allt blir uppenbart de gånger DIF gjort en medioker seriematch och tränarna säger i intervjuer att "de är i stort sett nöjda med lagets insats". Om tränarna är nöjda med mediokert spel och halvtaskig inställning lär inte spelarna kriga ihjäl sig på plan i nästa match.
För många kockar och för många mätta kockar.
Bigge

Re:

Inlägg av Bigge »

Magnutz skrev:78an ska inte ga in och "tända laget" när det är 3 minuter kvar. Det är ju sa jävla korkat att jag far magsar av det. Det som händer 9 av 10 ggr är att du far en 2a som tack och med 3 minuter kvar och ett mals underläge vill inte DIF ha en man mindre pa isen.

När inte vara forwards presterar och matchen blir tät kommer individuella idiotgrejer avgöra. Med 5-5 hade vi kunnat plocka Mark sista 2 men det fixade Bombom da han fick 2 för charging. Herregud...

Visst, hade vi gjort mal tidigare sa hade inte en forcering behövts mot slutet men nu behövdes det. Det är Eklunds och Bomboms fel ikväll. Mest Bomboms. Igen. Jag vill att han sätts utanför laget i nästa match. Plus nagra fler som glider omkring som nervösa smaflickor.
Tror du på det själv att det hade hjälpt att spela 6 mot 5???
Med tanke på hur uselt PP vi har hur uselt spel vi har haft i två matcher nu eller större delen av säsongen...

DIF hade inte åstadkommit ett skit sen andra perioden, hur fan tror ni de skulle klara av att kvittera på 3 min...

Känns mer bara som du vill kasta ännu mer skit på Bom-Bom..
Senast redigerad av Bigge den 2011-03-10 21:50:49, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
kotten

Re:

Inlägg av kotten »

Magnutz skrev:78an ska inte ga in och "tända laget" när det är 3 minuter kvar. Det är ju sa jävla korkat att jag far magsar av det. Det som händer 9 av 10 ggr är att du far en 2a som tack och med 3 minuter kvar och ett mals underläge vill inte DIF ha en man mindre pa isen.
Den tanken slog mig också. Ofta kan det vara ett bra alternativ, men knappast med tre minuter kvar.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
värvanymålisnu

Inlägg av värvanymålisnu »

Totalt jävla värdelöst! Ny tränarstab nästa säsong. Ingen Hardy ingen Johansson ingen Monten ingen Ragnarsson. För det här kommer Hardy aldrig lyckas med. 2 mål på 2 matcher. Fy fan!
FULL FART FRAMÅT
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jag lider inte med Brodin! Han MÅSTE göra mål där! Han kostade oss segern idag på ren dumhet! Man skjuter inte SLAGSKOTT med helt öppet mål!

Spelarna och ledarna sviker oss rejält. Så enkelt är det!

Jag är helt för att avsluta Nilssons kontrakt, han är inte intresserad av att spela hockey längre. Widing har inte kontrakt nästa säsong, tack för det! Äh se över hela truppen och byt ut ledarsidan!
Skriv svar