"DÖD ÅT TENGIL!" har jag hört det ryktas om.pinga19 skrev:Nån som vet vad det står på halsdukarna? Enligt ajk:are ska vi ha snott det från dom..
K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011
Snott från aih, kanske det står "våran borg" elle "Solna Stad" på dem. huhhhh, hemska tanke.Wikman skrev:Tror det är:pinga19 skrev:Nån som vet vad det står på halsdukarna? Enligt ajk:are ska vi ha snott det från dom..
"Mesta Mästarna. Djurgården Hockey. Snart så är det dags igen".
LITE FINARE LITE BÄTTRE
eller
GULD FÖR EKMAN
vore ju fint!
Haha. Ett gott skratt. Är det någon som vet hur mönstret kommer vara? Kommer det enbart vara rött-gult-blått, eller har dem slagit på stort och tänkt på något mer avancerat?-daniel- skrev:"DÖD ÅT TENGIL!" har jag hört det ryktas om.pinga19 skrev:Nån som vet vad det står på halsdukarna? Enligt ajk:are ska vi ha snott det från dom..
-
Tror de syftar på att det är budskapet "Snart så är det dags igen"(tror det står så) de syftar påHeaty skrev:Haha. Ett gott skratt. Är det någon som vet hur mönstret kommer vara? Kommer det enbart vara rött-gult-blått, eller har dem slagit på stort och tänkt på något mer avancerat?-daniel- skrev:"DÖD ÅT TENGIL!" har jag hört det ryktas om.pinga19 skrev:Nån som vet vad det står på halsdukarna? Enligt ajk:are ska vi ha snott det från dom..

Pinsamma råttjävlar! Fan va taggad jag är nu, skulle ge allt för en match mot gnaget nu....
100% DJURGÅRDSJ***L
- Ja-ke den andre
"Mesta mästarna" har vi garanterat inte snott från solna aik.
Vet att Nyström är en riktig jävla rikssopa men det här är ju hyfsad tändvätska:
Mitt under ett snack med Viktor Fasth i AIK:s omklädningsrum efter matchen i går kväll klev Dick Tärnström fram till mig.
- Du måste skriva om vår publik.
- Vi har Sveriges bästa publik. När det är som i kväll är det inget annat lag som har så här bra. Det är helt fantastiskt. Skriv det. Det kommer från oss spelare.
Fasth hakade på direkt.
- Det är helt otroligt en sån här kväll. Och det är inte bara ståplats. Det är alla. Det är hela arenan. Det är inget snack. Vi har Sveriges bästa publik.
En match som i går kväll kan jag faktiskt hålla med dem.
När de "supportrar" som vill starta läktarbråk håller sig hemma och de enda på plats är de som verkligen älskar AIK på riktigt - då är det bara Djurgården som kan mäta sig med AIK.
Och Djurgården har inte riktigt samma drag på sittplats som AIK.
Ikväll ska inte bara Hovet mullra - ikväll ska hela jävla Stockholm gunga! HUGG!
Mitt under ett snack med Viktor Fasth i AIK:s omklädningsrum efter matchen i går kväll klev Dick Tärnström fram till mig.
- Vi har Sveriges bästa publik. När det är som i kväll är det inget annat lag som har så här bra. Det är helt fantastiskt. Skriv det. Det kommer från oss spelare.
Fasth hakade på direkt.
- Det är helt otroligt en sån här kväll. Och det är inte bara ståplats. Det är alla. Det är hela arenan. Det är inget snack. Vi har Sveriges bästa publik.
När de "supportrar" som vill starta läktarbråk håller sig hemma och de enda på plats är de som verkligen älskar AIK på riktigt - då är det bara Djurgården som kan mäta sig med AIK.
Ikväll ska inte bara Hovet mullra - ikväll ska hela jävla Stockholm gunga! HUGG!
En annan variant på text till halsduken vore ju:
Det är så jävla kallt att vi måste bära halsduk inomhus, höj värmen!
Det är så jävla kallt att vi måste bära halsduk inomhus, höj värmen!
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
-
- Säsongskort: Ja
Jag trodde inte solna tattarna hade några på sittplats ens? Jo förresten nu när det går bra kommer väl ett gäng. Men herregud såg ingen slutspelet förra året? Går inte ens att jämföa deras publik igår med vår då.
Djurgårdens IF
Haha. Faktiskt komiskt att han påstår att vi har sämre sittplats än AIK. Det är inte heller så jävla svårt att sjunga om man leder med 2-0 i matcher över HV. Och vart fan har han varit under hela säsongen, har han bara sett två matcher iår, AIK hemma och DIF borta? Att ge gnagarna titeln när dem snittat runt 5.000 under hela säsongen och inte ens får det 100% slutsålt i en sådan match säger ta mig fan allt!Wayne skrev:Vet att Nyström är en riktig jävla rikssopa men det här är ju hyfsad tändvätska:
Fasth hakade på direkt.
"Framåt kämpa djurgården vårat blårandiga lag" lär nog ändra hans åsikt om Sveriges bästa sittplats.
Nu är det riktigt svårt att jobba, någon på Pfizer eller något annat läkemedelsföretag borde ta fram ett piller för idrottsångest. Kan för allt i världen inte se framför mig hur Lulä ska kunna vinna ikväll och ändå har jag denna ångest. Ikväll hoppas jag bara inte att spelarna blir paralyserade av draget på läktaren utan att dom inspireras och kör livet ur skoterraggarna. Framförallt vill jag efter matchen kunna tänka "Spelade ens bröderna Abbott?". Ta bort dom ur matchbilden så fort som möjligt och kör över dom som är kvar.
Idag måste det bli vinst. Jag har önskat mig det i födelsedags present.
Nu är det fan på riktigt, hittade inte riktigt slutspelskänslan vid match 1, den matchen sög men nu är det verkligen på riktigt. Det är de här ögonblicken vi väntat på hela säsongen.
Jag känner hatet flöda, nu kör vi!
Jag känner hatet flöda, nu kör vi!
Grattis!diffarn1 skrev:Idag måste det bli vinst. Jag har önskat mig det i födelsedags present.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hoppas fan att Hardy har gått ut med lite direktiv om hur vi ska komma igång med uppspelen snabbare nu, utan att LHF får stressa sönder våra backar. Kommer bli skitsur om man får höra det där "ähhh vi har haft samma gameplan hela säsongen nu och vi följer den då" innan nedsläpp igen. :<
- SkönaDjurgårn
Edin>> Samma för mig. Taggade till för dåligt i första matchen men idag är jag fan helt apatisk. Känns helt tomt allting. Skum känsla! Vi lär ju vinna, 0-2 i matcher hämtar vi nog inte igen.
Inte för att jag tror vi kommer göra många mål ikväll men det är min önskedröm iaf. Peta in kanske fyra, fem eller sex kassar...då släpper nog allt och vi kan bulldozra över Luleå i fortsättningen också. Blir less om det blir lika tillknäppt och få chanser för oss som senast.
Inte för att jag tror vi kommer göra många mål ikväll men det är min önskedröm iaf. Peta in kanske fyra, fem eller sex kassar...då släpper nog allt och vi kan bulldozra över Luleå i fortsättningen också. Blir less om det blir lika tillknäppt och få chanser för oss som senast.

Instämmer fullständigt. Uttalanden från Luleåspelare, hybris-gnagare och okunniga sportjournalister var precis den tändvätska som behövdes. Kommer vara på plats i kvartsfinal fyra och sjunga till lungorna kollapsar. Hoppas att det är 110% inställning ikväll från ALLA.
AIK, Sveriges bästa sittplats, jo tjena -
AIK, Sveriges bästa sittplats, jo tjena -
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett