Djurgårdens IF - Mora IK, 19/9 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Royen

Pinlig

Inlägg av Royen »

Emil svelander skrev:Publik: 5432
Dét hadde vært pinlig!

Er det ingen som har idé om hvor mange billetter som er solgt?
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Globen

Inlägg av Globen »

Det som är synd är att derbyt i fotboll e på onsdag. Hade den matchen spelas nästa vecka så hade det nog kommit mer folk till matchen mot Mora. Jag ska i alla fall gå på båda. Om jag var tvungen att välja match så hade det blivit hockeyn lätt eftersom i fotbollen finns det inget hjärta kvar mer än halva laget kommer utifrån stockholms området. Det är skillnad på hockey laget iår. Vilka KÄMPAR vilket hjärta..........

MVH Han som gillar adrenalin kickarna från hockeymatcherna.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Pinlig

Inlägg av Emil Svelander »

Royen skrev:
Emil svelander skrev:Publik: 5432
Dét hadde vært pinlig!

Er det ingen som har idé om hvor mange billetter som er solgt?

Det är nog stor risk att publiksiffran landar någonstans där.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Re: Kanon

Inlägg av Suz »

Royen skrev:
rollestolz skrev:jag kommer trots 33 mil bort denna dag ***nu jävlar ska vi ha kul igen ....
Ha! 33 mil er ingenting. Jeg kommer 103 mil... Noen bedre?
Du är helt otrolig!
Vi ses i sportbaren då kommer vi att skramla till ett par öl till dig men ha med dig en norge flagga så vi vet vem du är.
Kram och välkommen till Globen.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Väldigt trist att första matchen för säsongen ligger 1 dag före ett derby i fotbollen. Än tristare att matchen går mot det lag som jag misstänker är allra minst populärt dessutom ur publikt syfte.

blir det över 6000 i denna match måste det ses som fullt ok.
Användarvisningsbild
Royen

Re: Kanon

Inlägg av Royen »

Suz skrev:Du är helt otrolig!
Vi ses i sportbaren då kommer vi att skramla till ett par öl till dig men ha med dig en norge flagga så vi vet vem du är.
Er min far og jeg som skal over. Noe norsk flagg kommer ikke på tale, men du får se etter blå retrotrøye fra 2004-05 med nummer 6 og PETTERSSON på ryggen.
Suz skrev:Kram och välkommen till Globen.
Takk! Tar gjerne imot begge deler i Sportbaren.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

För oss som inte har möjlighet att vara i globen, någon som ska till matchchatten?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Royen, respekt för resvägen! Ju fler norrmän desto bättre!

Kall-El, tror tyvärr du har rätt. I dagens City intervjuades JK-Joel (Andersson) och där stod det att det bara sålts omkring 5000 biljetter till kvällens match. Så allt över 6000 får man vara nöjd med. Är ju sån extrem rivstart på matcher också, nästa hemmamatch är redan på söndag om jag inte missminner mig.

Krossa Mora!
Lycka är att vara djurgårdare
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nån mer än jag som är nervös?:/...
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

m0ng00se skrev:nån mer än jag som är nervös?:/...
Jag tror att vi äro många..men Ankan trodde ju på seger i sitt tips igår..!

Betting:

Bet 24: 1) 2.30 X) 5.75 2) 1.90

Ladbrokes : 1) 1.90 X) 4.40 2) 3.10

Expect : 1) 1.90 X) 4.65 2) 3.00
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

m0ng00se skrev:nån mer än jag som är nervös?:/...
Klart det pirrar lite extra, det är ju premiär! Ska bli intressant och se hur sammansvetsat det här gänget är i ES sammanhang. Försäsongen gick ju grymt bra, men det är NU det gäller!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Det är inte Christer Lärking som dömer ikväll. Då finns det hopp om DIF-seger...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jag håller med Mats Larsson om att det måååste vara positivt att gå in i ES med en bra försäs....men ändå så smyger sig "leksandssyndromet" på en oavsett man vill eller ej:/.....

arrrffggh!

Fooorrzzaaaa DIF!:]]
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Fan vad jag önskar att jag unde va där, men när man bor i norrköping och går i skolan är det inte lätt.
Men kommer iaf på matchen i linköping 21 oktober im jag inte minns fel, hoppas det kommer lite folk då!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall man vara helt ärlig är det faktiskt rätt dumt att lägga en premiärmatch hemma en dag innan ett derby. En premiär borde betyda folkligt och festligt, men förutsättningarna för detta är ju inte direkt de bästa med tanke på just upplägget och motståndet.

Det hade kanske varit idé att låta alla Järnkaminer med biljett till derbyt komma in gratis på kortsidan till premiären mot Mora. Kalla det gärna uppvärmning inför derbyt eller vad tusan ni vill. Har en känsla av att en hel del blåränder hade dykt upp under de förutsättningarna.

Tyvärr får vi nog leva med att det blir låga siffror publikt så länge fotbollen är igång. Skulle fotbollen dessutom ta sig i kragen kombinerat med ett enkelt avslutningsprogram skulle de faktiskt kunna hamna i en strid om guldet igen och då lär än mindre folk dyka upp till Globen.

Antar att det inte är praktiskt möjligt, men det hade faktiskt varit att föredra om man kunde vänta med hockeypremiären och låta den serien dra igång samtidigt med bandyn. Krocken skulle bli mindre jobbig då helt klart.

Kan ju här bara tala för mig själv, men för min del är det derbyt som gäller denna vecka. Detta av fler aolika anbledningar:

1. Stämningen som infinnes på ett derby är tämligen oäverträffarbart.

2. Se Mora känns inte direkt upphetsande.

3. Hockeyns transportsträcka har precis bara börjat, med andra ord det finns massor av andra matcher att välja att gå på.

4. Derbyt gäller verkligen något, det är lite vinna eller försvinna över det hela.
Skriv svar