K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Åka mer skridskor är ju default vi förluster.

Kan garantera dig att spelarna tycker att dom åkte svinmycket skridskor igår. Särskilt eftersom man dumpade så mycket.

Jag tycker att man ska åka rätt och passa/dumpa rätt

Dom gånger på hovet som det ser ut som att DIF åker mycket skridskor så är det så att alla kuggar i vid forecheck etc. Igår hamnade understödsgubben på fel sida. Pucken gick ut på andra sidan och Luleå fick pucken. Något dom är skickliga på.
Tjae, vet inte om jag helt håller med. Tycker man rätt ofta kan förlora matcher med bra mycket mer fart under grillorna än vad laget hade igår...framförallt i 3:e perioden när vi borde jaga. Såg stillastående ut på många håll; backarna står och tar burskydd och forwards kommer inte ner fullt ut och möter, samtidigt som Luleås forwards naturligtvis gör det bra och stressar sönder våra uppspel.

I anfallszon så får vi inte den rörelsen vi vill ha på Luleås backar tack vare att det inte blåses på maximalt i alla lägen (notera att detta som vanligt inte gäller samtliga forwards, vissa hade riktigt bra fart men det finns definitivt mer att ta av på de flesta).
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Någon som vet någonting on tifot?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Challen skrev:Någon som vet någonting on tifot?
http://difhockey.se/nyhet.php?news=8092
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Kagen

Inlägg av Kagen »

android skrev:Jag tyckte att vi matchade Luleå i arbete. Nu måste vi bli smartare.
Jag tycker det såg ut som vilken omgång 28 eller 36 match som helst. Två någorlunda hårt kämpande lag som såg ut att rulla på ungefär som de brukar. Inte så mycket självspelande som när något lag är i kanonform och har medvind - som ju både Luleå och DIF upplevt tidigare den här säsongen - utan snarare hårt jobb och diciplin.

Ingen publikmatch direkt förutom ovissheten som alltid finns när det står 1-0 och 1-1 i en kvartsfinalmatch.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

Galet tagg inför imorn!!

Det är vi som är Djurgården!

Djurgår'n tills jag dör!
Caps

Inlägg av Caps »

SebastianK skrev:
Pinsamt, riktigt pinsamt. Avgå.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Dags att någon tar på sig Challe-rollen och står i dörröppningen. Utan vinnarblick och rätt glöd i ögonen blir man inte utsläppt ur omklädningsrummet.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caps skrev:
SebastianK skrev:
Pinsamt, riktigt pinsamt. Avgå.
Haha folk är så jävla bajsnödiga. Hade det varit JK / Fabriken själva som hade ordnat fram halsdukar hade det varit "så jävla fantastiskt", men nu när det är sponsrat så är det istället "pinsamt". Vem bryr sig. Alla borde gå på matchen och göra sitt yttersta för att skapa en fet inramning & stämningen.

Dessutom är det här tydligen sanktionerat av Järnkaminerna (vilket förvånar mig oerhört, lär va bra mycket gnäll på deras forum om saken?) vilket borde göra omständigheterna förmildrande.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Jag skiter fullständigt i om vi får halsdukar istället för t shirts. Jag går dit för att sjunga tills halsen blöder och lite till. Förihelvete skit i hur det ser ut på läktarn fokusera på att vi visar skoterraggarna hur man sjunger i en kvartsfinal. För det var fan knäpptyst i konsum. KOM IGEN NU GUBBAR TAGGA!!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Är sjukt orolig inför den här matchen. Jag såg inte minsta tendens till ens en jävla målchans för oss senast. Fortsätter det så så är vi utslagna om någon vecka...mot ett lag som inte ens är bra. Vi måste göra mål! Vi har ju en målvakt och ett försvar som ger oss chansen att vinna. In med puckj-veln i mål bara!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Trodde att Luleå skulle åka sönder oss fullständigt i första matchen. De var ju mer eller mindre tvingade att slå oss för att hålla sig kvar i denna serie. Mot detta tycker jag vi ändå stod upp på ett riktigt bra sätt. De skapade inte särskilt mycket trots hemmaplansfördel. Kan vi bara göra en något bättre insats nästa match i Coopen så vinner vi.
Tre saker som däremot inte var lyckade i första matchen:

1. Släppa in ett mål i första minuten och direkt ge bort "momentet" i matchen
2. Tredje periodens sista halva. Varför envisades våra backar med burskydd och sedan ett pass ut till backkollegan i högra sarghörnet. Luleå fick i lugn och ro sätta upp sitt checking-försvar (checkande forwards och alla spelare på rätt sida våra). Inga av våra forwards som mötte djupt i fart.
3. Den onödiga utvisningen i slutet. (så jävla arg jag var igår :twisted: )

Tycker faktiskt vi gör en i övrigt helt okey första match (särskilt 2:a perioden). Vi ska ha klart för oss att Luleå är ett mycket bra lag som är oerhört målsnålt och svårslaget.
Matchen i sig visade inte prov på något skönspel utan lagen tog ut varandra bra. Vår dump and chase hockey var inte särskilt lyckad igår. Men jag lovar att det är en hel del möra ben bland Lulebackarna idag. Robin Jonsson såg riktigt jävla sliten ut i sista perioden. Jag är övertygad om att denna matchserie kommer öppna upp sig rejält desto längre den går i och med tröttare spelare och att lagen nu fått känna på varandra. Och i en öppnare match har vi de skickligare spelarna.

Jag hade verkligen inte förväntat mig att vi skulle slå ut detta Luleå med 4-0 eller 4-1 i matcher. Spelarna gjorde vad de kunde igår och detta är långt ifrån över. Matchen var som sagt mycket viktig för Luleås chanser att gå vidare och med tanke på det tycker jag vi visade att de inte kan snurra upp oss ens i deras hemmahall.

Till morgondagens match ligger kravet på oss och jag är säker på att Luleå kommer få det riktigt jävla jobbigt. Nu taggar vi till ordentligt på alla håll och ser till att vinna denna match. Sedan är jag fullständigt övertygad om att vi är det starkare laget desto längre denna kvartsfinal går. Kom ihåg att Luleås sätt att spela kräver enormt mycket av varje spelare och de har under säsongen visat på klara tendenser att tappa form inför uppehåll i serien.

Det är för övrigt alltid jävligt surt att förlora, särskilt i ett slutspel. Det är också sällan man kan hitta några ljusglimtar efter en förlust. Men efter att fått smälta förlusten några timmar är jag åter övertygad om att dessa bumbibjörnar från norr inte kommer att kunna lyckas slå ut lagmaskinen Djurgården i bäst av 7 matcher.

Tills imorgon kväll får gärna bumbibjörnarna tro att de vunnit något stort i gårdagens drabbning. Imorgon smäller det igen. Helvete vad jag längtar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Terrible towels alltså, som Green bay packers fan gör det ju lite ont, tur att vi tog hem Lombardi iaf.

Angående halsdukarna så är det som sagt en beprövad metod och det kan bli väldigt bra effekt om vi kan få hela hallen att vifta samtidigt

Även om cheeseheads är så mycket bättre...
Mot17
degen

Inlägg av degen »

Halsdukar är helt ok, inte jätteskoj men duger absolut. T-shirtar är nog bättre dock. Kanske kommer tillbaka till ett eventuellt semifinal så.

Otroligt viktig match detta, vid vinst så börjar vi om från noll igen och en förlust skulle näst intill innebära slutet. Tror dock vi vinner.

På läktaren måste vi äga. Det ska dåna. Tinnituskänsla efter matchen. Rösten ska nästan vara borta efter första perioden. Kör på. Flippa, kör bara. Skit i allt. Skrik. Sjung. Stå upp.
Djurgården
alext

Inlägg av alext »

addeman1 skrev:Terrible towels alltså, som Green bay packers fan gör det ju lite ont, tur att vi tog hem Lombardi iaf.

Angående halsdukarna så är det som sagt en beprövad metod och det kan bli väldigt bra effekt om vi kan få hela hallen att vifta samtidigt

Alltså.. Är jag för trött efter jobbet, eller är du helt seriös i vad du skriver?

Låt supportrarna sköta läktaren. Så jävla fel av DIF.
Biaas

Inlägg av Biaas »

addeman1 skrev:Terrible towels alltså, som Green bay packers fan gör det ju lite ont, tur att vi tog hem Lombardi iaf.

Är du seriös?
Skriv svar