Challen skrev:Till vår andra hemmamatch ÖNSKAR jag att fabriken gjorde en stor jävla plansch som kom ner över hela klacken under nationalsången med Nisses ansikte målat på den samt texten Kämpa För Nisse!
Den spelare som inte taggar 200% till det kan avgå.
Det funkade väl inte så bra senast de gjorde så på Hovet med Luleå och Nisse på besök... 2-4 ftw. (För det var väl också mot Lulä?)
Challen skrev:Till vår andra hemmamatch ÖNSKAR jag att fabriken gjorde en stor jävla plansch som kom ner över hela klacken under nationalsången med Nisses ansikte målat på den samt texten Kämpa För Nisse!
Den spelare som inte taggar 200% till det kan avgå.
Det funkade väl inte så bra senast de gjorde så på Hovet med Luleå och Nisse på besök... 2-4 ftw. (För det var väl också mot Lulä?)
Det har du jävligt rätt i.
-1 på mitt förslag
Fast & andra sidan, eftersom DIF spelade jävligt illa och torskade när man entrade isen i den matchen kanske man också skulle skippa det momentet den här matchen? Skippa att komma in på isen alltså. Spela med ett gäng koner istället + Owuya...
Var det någon som såg till han-som-tror-att-han-är-en-stjärna, förutom vid markeringsmissen vid 1-0, ja, jag talar om Krüger.
Boumedienne gör en riktigt bra match (fram till dom sista 5 minuterna), men dom sista fem minuterna borde inte han få spela. Det är det man kommer att minnas, precis som med Printz som är dominant fram till 2-1 målet, då får han för sig att stå och peta på pucken, nu ska sägas att han hade lite oflyt där också.
Owuya visar att han håller för slutspel, bra där.
Men det största problemet är DIFs anfallsspel, eller bristen på anfallsspel. DIF har riktigt många BRA forwards, men att så många kan skapa så lite på 60 minuter är en gåta.
På Torsdag vill jag se "crash the net" hockey, in med pucken på mål, in med spelare på mål, gör livet till ett helvete för deras målvakt, sluta vara så jävla trevliga....
Caveman skrev:Var det någon som såg till han-som-tror-att-han-är-en-stjärna, förutom vid markeringsmissen vid 1-0, ja, jag talar om Krüger.
Boumedienne gör en riktigt bra match (fram till dom sista 5 minuterna), men dom sista fem minuterna borde inte han få spela. Det är det man kommer att minnas, precis som med Printz som är dominant fram till 2-1 målet, då får han för sig att stå och peta på pucken, nu ska sägas att han hade lite oflyt där också.
Owuya visar att han håller för slutspel, bra där.
Men det största problemet är DIFs anfallsspel, eller bristen på anfallsspel. DIF har riktigt många BRA forwards, men att så många kan skapa så lite på 60 minuter är en gåta.
På Torsdag vill jag se "crash the net" hockey, in med pucken på mål, in med spelare på mål, gör livet till ett helvete för deras målvakt, sluta vara så jävla trevliga....
Caveman skrev:
Tycker som du, men kan inte säga att han gör en riktigt bra match.
Ett exempel när vi har chans att skapa tryck 6 mot 5 under en avvaktande utvisning så skickar han in en pass rakt på bladet på en Luleåspelare. Sen skickar han bort pass efter pass efter pass. Gör mig skitförbannad i TV-Soffan.
Och när han sen gör det han gör i slutminutrarna (och visar sig vara matchavgörande) så går det inte att hylla hans insats.
Bänka Bom-Bom sista 5 minutrarna så har vi en bra back!
Caveman skrev:
Tycker som du, men kan inte säga att han gör en riktigt bra match.
Ett exempel när vi har chans att skapa tryck 6 mot 5 under en avvaktande utvisning så skickar han in en pass rakt på bladet på en Luleåspelare. Sen skickar han bort pass efter pass efter pass. Gör mig skitförbannad i TV-Soffan.
Och när han sen gör det han gör i slutminutrarna (och visar sig vara matchavgörande) så går det inte att hylla hans insats.
Bänka Bom-Bom sista 5 minutrarna så har vi en bra back!
BomBom kommer (tydligen) alltid göra misstag. Det han gör förbannat bra den här matchen är att han spelar fysiskt och är precis så där ful han skall vara. Tycker också han oftast klarade stressen i egen zon tämligen väl.
Sen att han dräller på slutet kommer ju liksom som vi alla varit inne på av att han spelat så förbannat mycket...överbelasta inte våra backar Hardy. Tack. Även om de själva bedyrar att de gärna skulle spela 40 minuter / match så har de inte den orken.
Känns tveksamt att gnälla på backarna efter denna torsken.
Betänk att de bara släpper in en balja efter 60 minuter.
Vad faan skapar våra forwards / centrar?
För jävligt dyra pengar såg vi till att spelare som Mackan Nilson, Nisse Ekman och Daniel Widing anslöt till klubben. Om vi skall vara riktigt jävla benhårda, hur mycket har de bidragit med under denna säsong?
Det är spelare som skall leda om inte hela laget så i alla fall varsin kedja.
Vi skapar så bedrövligt jävla lite att jag saknar ord för det hela. Vi åker på tok för lite skridskor och det känns som att vi lirar på valium. Junisarna försöker lite i alla fall, men vad gör de äldre spelarna som skall visa vägen. Var är trampet och trycket?
En stor majoritet av spelarna uppförde sig som om det rörde sig om en träningsmatch mot Salzburg eller liknande.
Om inte våra sk offensiva stjärnor skärper till sig och det ordentligt kommer detta sluta med 4-0 i matcher till Luleå där ingen av segersiffrorna kommer skrivas till större än 2-0.
Capcash skrev:Äh fan.. vi kunde lika gärna vunnit den matchen och då hade det låtit annorlunda här... Luleå var inte bättre än oss och på torsdag så är det payback!
Klart som fan att det hade låtit annorlunda här? Skulle vi deppat för en vinst?
På Torsdag gäller det som du säger - Jag älskar hockey!
Ja...nu slutar vi att gräva ner oss. Det här var en pissmatch. Det hade fortfarande varit en pissmatch om vi hade vunnit (men man hade varit på "något" bättre humör).
Nu ser vi framåt. Mot nya mål. I fäders spår för framtids segrar. Count Wassberg!