K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
Vi var inte värda att vinna detta. Känner ändå att DIF kommer att fixa det till slut. Då är Bomboms misstag glömt o förlåtet. Med Jimpa tillbaka kommer laget att höja sig.
Fan. Helvete. Man kan beskriva matchen på ett enkelt sätt:
Vi var inte bra idag. Att matchen inte var slut efter 60 minuter är ju ett jävla mirakel.
Josef Boumedienne- Ta ditt ansvar och spela inte mer. Jag vill inte se dig.
-----
Men nu jävlar ska vi glömma den här matchen. Bara glöm den nu.
En riktig jävla måste match på Torsdag. Vi MÅSTE, MÅSTE vinna den matchen.
Djurgårn-Vi ger aldrig upp!
Vi var inte bra idag. Att matchen inte var slut efter 60 minuter är ju ett jävla mirakel.
Josef Boumedienne- Ta ditt ansvar och spela inte mer. Jag vill inte se dig.
-----
Men nu jävlar ska vi glömma den här matchen. Bara glöm den nu.
En riktig jävla måste match på Torsdag. Vi MÅSTE, MÅSTE vinna den matchen.
Djurgårn-Vi ger aldrig upp!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- SkönaDjurgårn
Man får ju hoppas på att han frälser oss, men om inte jag minns fel så brukar han vara som en rädd kyckling de första tjugo matcherna efter skada. Men du har en poäng i att det ska mycket till för att spela sämre än de andra gjorde idag.Kentta skrev:Ehh, ja?Daniel942 skrev:Hahaha, en spelare som har varit borta hur länge som helst förväntar du dig komma in och väcka laget?Kentta skrev:Tänk om Ölve kan komma tillbaka till nästa match, han skulle kunna väcka det här sömniga jävla anfallsspelet.
Tror han trots en tidigare ljumskskada åker mer skridskor än de andra gamlingarna.
Ge Hannula pucken i mittzonen kan vi nog tyvärr inte förlita oss på iaf. Får vi inte första målet i Konsum nästa match lär det se exakt likadant ut då med.Lee Harvey Oswald skrev:Det kommer inte se ut så här, är rätt så säker.warrant skrev:Tränarna och spelarna får gärna ge mig mycket bra anledningar till varför jag ska kolla på DIF när dom spelar på hovet. För ska det se ut som det gjorde ikväll så är nog en riksdagsdebatt på tv mer spännande.
Vi kommer äga spelet & dominera kraftigt.
Men frågan är hur fan vi göra mål på Nilsson, & hur ska vi sedan kunna sno en match i luleå.
Det känns som utopi just nu.
tror MoDo hade gjort detta bättre.
Skönt att vi slapp den serien iaf
-
Fruktansvärt trött och förbannad på Boumediennes ständiga utvisningar i slutet av matcherna! Det håller inte! Hur många gånger har han åkt ut precis i slutet av ordinarie tid eller under förlängning? Vet inte om det verkligen är tvåsiffrigt, men nog känns det som om det är det. Hur många tappade poäng och insläppta mål blir det? Han måste kunna hålla sig kall och värderande under matcherna, han är trots allt en vuxen karl. De där eviga puck-outs, crosscheckingarna och slashingarna ska man arbeta bort på juniornivå. Det är för dåligt!
För övrigt en bedrövligt tråkig match. Sorgligt att se.
Luleå gör det bra (eller något mindre dåligt) och DIF ser ut att lida av jet-lag, sömnsjuka eller allmän apati. Som neutral betraktare hade man nog tyckt att det hade varit ett rättvist resultat. Det blev inte mycket roligare än "This is Luläääå!" Deppigt att det var kvällens höjdpunkt.
VAKNA DIF!
För övrigt en bedrövligt tråkig match. Sorgligt att se.
Luleå gör det bra (eller något mindre dåligt) och DIF ser ut att lida av jet-lag, sömnsjuka eller allmän apati. Som neutral betraktare hade man nog tyckt att det hade varit ett rättvist resultat. Det blev inte mycket roligare än "This is Luläääå!" Deppigt att det var kvällens höjdpunkt.
VAKNA DIF!
Senast redigerad av Wainscotting den 2011-03-08 22:12:02, redigerad totalt 1 gånger.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Med lite perspektiv på matchen nu tycker jag inte att Boumedienne gör en dåligt match. Han var faktiskt ganska bra. Oscar Eklund däremot är räddare än en kyckling. Sticker så fort han kan och byter. Jag tycker att Hardy är den som borde få skit för förlusten. Han spelar Boumedienne MEST av alla i laget. Mot slutet av matcherna är han trött och med det kommer de korkade utvisningarna. Spela Kronwall mest och Boumedienne lite mindre så löser det sig. Då kommer Boumedienne att prestera bättre...
Just nu är solna bättre än oss i slutspelet...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- Lee Harvey Oswald
Haha, jaa vad naiv man är trots allt.
Fick i min enfald för mig att DIF kunde/skulle lyfta sig ett snäpp lagom till slutspelet.
Men allt är sig likt från bortaspelet som sugit koala-anus hela säsongen.
Njaa, 2 matcher på hovet är nog bonusen som denna upplaga mäktar med.
Vilket party
Hade hellre sett ett glödhett luleå som kört över oss totalt.
Nu är hemmalaget blekt, tröttkört & försiktigt, så då borde det fanimej vara medaljutdelning till DIF innan torsdagens match för att man lyckas med konststycket att vara ännu tröttare, blekare & ofarligare
DIF 2010/2011- luftslotten som sket ner sig totalt...
Fick i min enfald för mig att DIF kunde/skulle lyfta sig ett snäpp lagom till slutspelet.
Men allt är sig likt från bortaspelet som sugit koala-anus hela säsongen.
Njaa, 2 matcher på hovet är nog bonusen som denna upplaga mäktar med.
Vilket party
Hade hellre sett ett glödhett luleå som kört över oss totalt.
Nu är hemmalaget blekt, tröttkört & försiktigt, så då borde det fanimej vara medaljutdelning till DIF innan torsdagens match för att man lyckas med konststycket att vara ännu tröttare, blekare & ofarligare
DIF 2010/2011- luftslotten som sket ner sig totalt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Leijon skrev: Just nu är solna bättre än oss i slutspelet...
Neej

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Det som irriterar mig mest är att jag tycker vi stundtals gör en ganska OK 1:a och 2:a period, 2:a öppnar det ju upp sig lite mer (åt båda hållen) och det utbyts en del vassa chanser. Men när 3:e kommer, där vi borde komma ut som hungriga jävla babianer, verkar de flesta helt & hållet sjunka ihop och stå helt stilla. Hallå! Vi skall JAGA för att kvittera.
...och som flera varit inne på, svider nästan än mer att förlora när motståndaren är fruktansvärt usla också.
...och som flera varit inne på, svider nästan än mer att förlora när motståndaren är fruktansvärt usla också.

Till vår andra hemmamatch ÖNSKAR jag att fabriken gjorde en stor jävla plansch som kom ner över hela klacken under nationalsången med Nisses ansikte målat på den samt texten Kämpa För Nisse!
Den spelare som inte taggar 200% till det kan avgå.
Den spelare som inte taggar 200% till det kan avgå.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Det är ju förj*vla märkligt. Slutspel brukar innebära vilja och glöd. Vad gör våra spelare? Åker runt isen, fiser och är bekväma.
På torsdag vill jag se en stor uppstramning vad gäller vilja och attityd.
KÄMPA FÖRIHELVETE. NI HAR VÄRLDENS VACKRASTE KLUBBMÄRKE PÅ BRÖSTET. DET FÖRPLIKTIGAR.
På torsdag vill jag se en stor uppstramning vad gäller vilja och attityd.
KÄMPA FÖRIHELVETE. NI HAR VÄRLDENS VACKRASTE KLUBBMÄRKE PÅ BRÖSTET. DET FÖRPLIKTIGAR.
- -daniel-
Men snälla för fan, håll käften med det där jävla Aik. Vem i helvete bryr sig? Vi har just förlorat en kvartsfinal. Du, jag och alla andra borde ge blanka FAN i hur de går för råttorna från utkanten av sta'n.Leijon skrev:Just nu är solna bättre än oss i slutspelet...
- Daniel942
Han säger bara sanningsenlig fakta. Varför vara tyst?-daniel- skrev:Men snälla för fan, håll käften med det där jävla Aik. Vem i helvete bryr sig? Vi har just förlorat en kvartsfinal. Du, jag och alla andra borde ge blanka FAN i hur de går för råttorna från utkanten av sta'n.Leijon skrev:Just nu är solna bättre än oss i slutspelet...
Nu kan ni sålnaälskare jubla.
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Jaaaahhhhhhhh, när man får lugna ner sig lite så var ju framför allt 2:a perioden riktigt bra.-daniel- skrev:Det som irriterar mig mest är att jag tycker vi stundtals gör en ganska OK 1:a och 2:a period, 2:a öppnar det ju upp sig lite mer (åt båda hållen) och det utbyts en del vassa chanser. Men när 3:e kommer, där vi borde komma ut som hungriga jävla babianer, verkar de flesta helt & hållet sjunka ihop och stå helt stilla. Hallå! Vi skall JAGA för att kvittera.
Där borde vi gjort iaf 2 mål, med upplagt läge inför sista.
Så självklart är detta inte kört på nåt sätt, men det känns såååååååååååååå otroligt onödigt att spä på luleås självförtroende ännu mer.
Tror knappast dom har skrämselhicka inför torsdagens drabbning, DIF har ju nu i 5 av 6 matcher varit en enkel behaglig resa för luleå.