K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
Re: K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
Tycker också femmorna ser klockrena ut. Bara hoppas Sillen får en del speltid så blir det perfekt.
- reservjesus
Riktigt intressanta femmor, nu får de bara släppa puckfan. Klarar inte av väntan
clowns to the left of me, jokers to the right
Kan klockan bli 19? Sitter hemma och är sjuk, orkar inte med väntan. Släpp pucken!
Jepp, bara att släppa pucken.reservjesus skrev:Riktigt intressanta femmor, nu får de bara släppa puckfan. Klarar inte av väntan
Hoppas Jimmie är tillbaka snart, ser bra ut annars

MOT GULD FÖR EKMAN
Är jag ensam om att ha vaknat upp såhär i morse? 

Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Dags för dom bästa att vara bäst nu. Mackan får någon match till på sig. Alla hans sjukdomar sätter spår djupare än många kan tro. Hoppas bara att han kan bidra med trashtalk, småfult spel (på rätt sida gränsen) och att hålla i pucken i alla fall.
Bäst måste dessa vara:
Owuya
Kronwall
BomBom
Honken
Printz
Widing
Otto
Hannula
Kruger
Tjärna
Kul att jag räknade upp hela laget.
Hur många debutanter har vi? Har Kempe spelat något SM-slutspel? Owuya är ju debutant. Zibanejad, Norman, Claesson, Lassen.
Hoppas vi slipper Sören Persson, Wolmer och Lärking
Jag tycker att vårt PP har blivit bättre senaste 4-5 matchern, kanske bara är jag. Gillar:
Hannula - Kruger - Tjärna
Holmqvist - Zibanejad
Den PP uppställningen har alla möjligheter i världen att bli extremt framgångsrik. Kruger som drar blickar på sig då han KAN göra riktigt sjuka passningar. Tjärna som blir ett riktigt orosmoment framför mål. Hannula med sin enorma bössa från tekningscirkeln, DIREKTSKOTT. Det har vi inte sett sen Kyle förra året. Holmqvist är alltid ett vapen. Zibanejad passar bra på blå. Bra skott, bra passningar, kylig, snabb hemåt (behövs då Honken är inne).
Tror att den här serien avgörs i PP och BP tyvärr. Luleå är väl bättre än oss på båda? Krävs elakheter framför mål i deras PP. Dom dumpar ju mest in pucken mot mål och tar returer. Det är ju effektivt mot Owuya som gärna stoppar pucken med benskyddet.
Ska bli kul att se om vi följer våran s.k hitlist. Kommer bli en underbar serie om vi vinner, den kommer vara riktigt grinig och tät.
Jag hoppas att Mark har självförtroendet på topp och kan göra 2-3 idioträddningar per match, det kan behövas.
Bäst måste dessa vara:
Owuya
Kronwall
BomBom
Honken
Printz
Widing
Otto
Hannula
Kruger
Tjärna
Kul att jag räknade upp hela laget.
Hur många debutanter har vi? Har Kempe spelat något SM-slutspel? Owuya är ju debutant. Zibanejad, Norman, Claesson, Lassen.
Hoppas vi slipper Sören Persson, Wolmer och Lärking
Jag tycker att vårt PP har blivit bättre senaste 4-5 matchern, kanske bara är jag. Gillar:
Hannula - Kruger - Tjärna
Holmqvist - Zibanejad
Den PP uppställningen har alla möjligheter i världen att bli extremt framgångsrik. Kruger som drar blickar på sig då han KAN göra riktigt sjuka passningar. Tjärna som blir ett riktigt orosmoment framför mål. Hannula med sin enorma bössa från tekningscirkeln, DIREKTSKOTT. Det har vi inte sett sen Kyle förra året. Holmqvist är alltid ett vapen. Zibanejad passar bra på blå. Bra skott, bra passningar, kylig, snabb hemåt (behövs då Honken är inne).
Tror att den här serien avgörs i PP och BP tyvärr. Luleå är väl bättre än oss på båda? Krävs elakheter framför mål i deras PP. Dom dumpar ju mest in pucken mot mål och tar returer. Det är ju effektivt mot Owuya som gärna stoppar pucken med benskyddet.
Ska bli kul att se om vi följer våran s.k hitlist. Kommer bli en underbar serie om vi vinner, den kommer vara riktigt grinig och tät.
Jag hoppas att Mark har självförtroendet på topp och kan göra 2-3 idioträddningar per match, det kan behövas.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Problemet är att Luleå tar sjukt få utvisningar, viktigaste kuggar blir våra småfula backar; se till att reta upp de för säsongen så kyliga Abbotarna! Var småfula. Kom igen nu Kronwall / Boumedienne & Printz. Gör inget överilat och korkat bara.
Om vi mot förmodan får nå PP ikväll (...) så är uppställningen android förespråkar på pappret helt klockren. Se till att ha ett bra passningstempo bara, undviker helst Kronwall eller Boumedienne i PP då de har en tendens av att dra ner tempot kopiöst.
BLIR GALEN. Är löjligt bajsnödig. Släpp den där förbannade pucken nu så man kan få igång den här serien.
Om vi mot förmodan får nå PP ikväll (...) så är uppställningen android förespråkar på pappret helt klockren. Se till att ha ett bra passningstempo bara, undviker helst Kronwall eller Boumedienne i PP då de har en tendens av att dra ner tempot kopiöst.
BLIR GALEN. Är löjligt bajsnödig. Släpp den där förbannade pucken nu så man kan få igång den här serien.
- Lee Harvey Oswald
Är minst orolig över :android skrev:
Bäst måste dessa vara:
Owuya
Kronwall
BomBom
Honken
Printz
Widing
Otto
Hannula
Kruger
Tjärna
.
Printz
Otto
Hannula
Kruger
Tjärna
Mer skitnödig när det gäller:
Owuya
Kronwall
BomBom
Honken
Widing
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kronwall och Bom-Bom är jag inte alls orolig över. Tillhör din översta lista imo. Där finns rutin och jag tror de kommer höja sig i slutspelet.
Owuya ingen aning, men han känns stark mentalt.
Honken har väl varit sådär i tidigare slutspel om jag minns rätt. Hoppas han kan fortsätta med sitt fina offensiva spel.
Då återstår Widing som jag tycker är en spelartyp som bör göra sig väl i ett slutspel. Väldigt ojämn i år dock så ett frågetecken helt klart.
Owuya ingen aning, men han känns stark mentalt.
Honken har väl varit sådär i tidigare slutspel om jag minns rätt. Hoppas han kan fortsätta med sitt fina offensiva spel.
Då återstår Widing som jag tycker är en spelartyp som bör göra sig väl i ett slutspel. Väldigt ojämn i år dock så ett frågetecken helt klart.
- SkönaDjurgårn
Ser verkligen fram emot den här serien. Det kommer bli ett jäkla drag då det är två speediga lag. Helt klart stor potential för mycket gruff och hets. Underbart! Fan vad jag älskar slutspelshockey. Nu kör vi!
1-3 (Mark släpper aldrig mer än ett mål, det är sen gammalt). Målskyttar är ju obv. Mika, Mika och Tjärna!
1-3 (Mark släpper aldrig mer än ett mål, det är sen gammalt). Målskyttar är ju obv. Mika, Mika och Tjärna!
Jag mår så jävla illa nu... sjukt nervös! 
Vore så brutalt grymt om vi kunde inleda med vinst borta och sen på torsdag när man väl är på plats så bär vi fram dem till en 2-0 ledning i matcher! please please please make it so!!

Vore så brutalt grymt om vi kunde inleda med vinst borta och sen på torsdag när man väl är på plats så bär vi fram dem till en 2-0 ledning i matcher! please please please make it so!!
-
Är inte klockan sju snart?
Vankar fram och tillbaka som en äggsjuk höna och kan inte koncentrera mig på det jag ska göra. Får ingenting gjort.
Gäller verkligen att DIF är på tårna med en gång och hittar en jämn och hög nivå, inga dippar. Åk mycket skridskor, vill inte se det stillastående Djurgår'n som vi sett lite för ofta den här säsongen. Våga vara lagom griniga, men inga idiotiska puck-outs eller fasthållningar som vissa har haft som specialitet i år.
Klyschorna haglar, men de finns av en anledning.
Vankar fram och tillbaka som en äggsjuk höna och kan inte koncentrera mig på det jag ska göra. Får ingenting gjort.
Gäller verkligen att DIF är på tårna med en gång och hittar en jämn och hög nivå, inga dippar. Åk mycket skridskor, vill inte se det stillastående Djurgår'n som vi sett lite för ofta den här säsongen. Våga vara lagom griniga, men inga idiotiska puck-outs eller fasthållningar som vissa har haft som specialitet i år.
Klyschorna haglar, men de finns av en anledning.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- Amadeus
Jag är så jävla nervös att jag mår fysiskt illa.
Känner så starkt att detta ska Djurgården klara, men oroar mig över att vi bara vunnit en gång mot dem denna säsong.
Känner så starkt att detta ska Djurgården klara, men oroar mig över att vi bara vunnit en gång mot dem denna säsong.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
-
Idén är ju inte helt fel. Om man inte har canal+ eller råd att köpa matchen, varför inte kunna träffas hemma hos någon, även om man inte känner varandra innan.Heaty skrev:Köp plats i min TV soffa. 250 kronor kostar spektaklet, och då ingår det valfri dryck ur vårat sortiment och en påse chips! Hemkörning från högklassiska resturanger så som Grekiska Kolgrillen, Felino's Pizzeria och Robbans Bistro utlovas mot yttligare 100 kronor!mb81 skrev:Nån som vet var man kan se matchen imorgon? Brukar kolla o´learys liljehpolmen som dessutom är någon samarbetspartner(sponsrar oss) men de ska visa barca-arsenal i hela restaurangen. Så mycket brydde de sig om laget de sponsrar! Nåt ställe som visar? Verkar svårt med o´learys överhuvudtaget om jag ska tro deras hemsidor. Nån som har nåt bra ställe? Gärna med mycket Djurgårdare!
Begränsat antal platser och det garanteras att det enbart är Djurgårdare i "TV-Soffan".
Nej men skämt åsido så borde du kunna ringa i förväg till nååågon O'learys och kolla om dem kan sätta på matchen på någon liten TV vid något bord.
Gratis då förstås

- DIF_Soldier
Vi har allt att vinna idag. Luleå har hemmaplan, det är de som har störst press. Vinst här och vi har redan satt riktigt tryck på dem.
Jag vill se att alla jobbar, presterar till max. Om alla gör det så ska vi bara vinna.
Snälla...
Jag vill se att alla jobbar, presterar till max. Om alla gör det så ska vi bara vinna.
Snälla...
Säg den glädje som varar