Ok, tror dock de bägge kommer spela. Vad är egentligen statusen på Niinima? Någon som vet? Rätt skeptisk till att han kommer vara med, sett till hur illa det såg ut att vara för en vecka sen i dag....Kentta skrev:Johnsson och Jaakola är också frågetecken på Luleås backsida.-daniel- skrev:Fortsätter vi med försvaret så ser det betänkligt skakigt ut med Fälth borta, och frågetecken på Niinima. Tror dessutom någon mer var frågetecken inför slutspelet så här är det definitivt fördel DIF (trots skakiga backinsatser emellanåt i vårt eget lag).
....
Slutspelet 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelet 2011
Underbart att luleå blir motståndaren i kvarten. Det är som en ren drömlottning, och även om det kommer bli jämnt så borde inte luleå räcka till i slutpelet med deras tunna trupp.
Men men, allt kan ju hända i idrottens värld och det lär bli en rejäl nervbitare det här.
Nu får jag nervöst följa kvartsfinal 1,2 & 3 i Thailand via dator. Hockeyabstinensen är värre än någonsin nu...
KRIGA DIF!
Men men, allt kan ju hända i idrottens värld och det lär bli en rejäl nervbitare det här.
Nu får jag nervöst följa kvartsfinal 1,2 & 3 i Thailand via dator. Hockeyabstinensen är värre än någonsin nu...

KRIGA DIF!
Då sista omgången slutade som den gjorde krävdes det ingen raketforskare för att lista ut vilket motstånd vi skulle få, och med tanke på förutsättningarna är jag nöjd. Känns som vi är tyngre än Luleå på alla lagdelar. För att vi ska förlora i bäst av sju matcher mot Luleå krävs en mindre kollektiv kollaps från vår sida. Första matchen blir som vanligt jääävligt viktig. Vinner vi den tror jag på 4-1 i matcher till DIF, annars kan det komma att bli en nervös kvartsfinalserie.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Skulle gärna se att Hardy började mönstra 5 forwardspar igen så vi verkligen kan trycka tillbaka Luleå.
Låt paren vara inne och tokköra i 30-40 sekunder och sedan byte och helt enkelt köra skiten ur skoterraggarna.
De bästa spelarna får ju ändå lira extra i PP och boxplay i alla fall.
Låt paren vara inne och tokköra i 30-40 sekunder och sedan byte och helt enkelt köra skiten ur skoterraggarna.
De bästa spelarna får ju ändå lira extra i PP och boxplay i alla fall.
Wtf! Hur kan du boka in thailandsresan lagom till slutspelet? Eller så är det sjukt kaxigt eftersom du redan vet att det blir så många mer slutspelsmatcher och kan hoppa de tidiga kvartsfinalerna!!!Salas skrev:Underbart att luleå blir motståndaren i kvarten. Det är som en ren drömlottning, och även om det kommer bli jämnt så borde inte luleå räcka till i slutpelet med deras tunna trupp.
KRIGA DIF!
Hellre det än göra som jag förra året, trodde inte vi hade en suck att hämta i slutspelet så jag bokade in en resa över semin, sen blev jag fast pga askmolnet och missade finalen också... Jävla tur att vi inte vann SM-guld. Då hade jag mått dåligt resten av livetmb81 skrev:Wtf! Hur kan du boka in thailandsresan lagom till slutspelet? Eller så är det sjukt kaxigt eftersom du redan vet att det blir så många mer slutspelsmatcher och kan hoppa de tidiga kvartsfinalerna!!!Salas skrev:Underbart att luleå blir motståndaren i kvarten. Det är som en ren drömlottning, och även om det kommer bli jämnt så borde inte luleå räcka till i slutpelet med deras tunna trupp.
KRIGA DIF!

Okej, dags för en kort och amatörmässig analys av våran kvartfinalmotståndare, luleå, jämfört med oss i DIF. Jag ska försöka vara objektiv åt båda hållen. Mycket kommer att bestå av statistik då en jämförelse där jag sett en spelare live 300 ggr jämfört med 10 ggr kanske inte är den bästa.
Målvakter
Luleå
Anders Nilsson
Kommentar: Riktigt storväxt keeper med en hyfsad %. Har knappt spelat slutspel ens i juniorlagen07/08 undantaget då han släppte in 6 baljor i något J20 playoff. Kommer antagligen vara stabil hela serien, dock känns han inte som någon som kommer att höja sig i slutspelet. När serien är avslutad så ligger han nog runt 91%.
Daniel Rautio
Kommentar: Lär inte få stå. Skulle nog inte göra bort sig i ett slutspel
DIF
Mark Owuya
Kommentar: Storväxt med seriens bästa % i ett, av oss på forumet väldigt kritiserat försvar. Har spelat matcher med slutspelskaraktär (nåja) i kvalserien med Almtuna och Mora (92,1% samt 94,1%). Även spelat med DIFs juniorlag en hel del slutspelsmatcher. Har väl visat att psyket är helt okej (vem skulle inte brutit ihop efter missen mot gnaget?). En puckstoppare som precis som Anders är ruskigt vältränad. Kan vinna matcher, men kan också förlora matcher själv.
Stefan Ridderwall
Kommentar: Elitseriens tredje bästa räddningsprocent förra året. Helt okej andra keeper. Har idioträddningar i sig, men finns psyket?
Resultat/analys: första målvaktsmatchen blir avgörande. Tror inte att någon av målvakterna kommer stå på huvudet och ta sitt lag vidare.
Backar:
Luleå
Elias Fälth
Kommentar: Riktigt bra, skadad. Tack för det.
Topi Jaakola
Kommentar: Var väl inte så omtyckt i SSK förra året. Har ganska mycket rutin från slutspel i finland och kvalserie med SSK. Kommer vara en stabil pjäs som inte viker ner sig.
Pierre Johnsson
kommentar: Inte speciellt mycket rutin från dessa typer av matcher. Fått för mig att han är skadebenägen. Annars är han ganska stabil. Lite lik Jaakola tycker jag.
Robin Jonsson
Kommentar: Har en hel del rutin från slutspel, har vunnit ES-slutspelet en gång. Vet vad som krävs. Stabil defensivt. Viktig kugge.
Janne Niinimaa
Kommentar: Drösvis med rutin. Vunnit. Luleås offensiva backvapen. Lite skadebenägen. Jag hatar hans handledsskott i krysset. Stå upp Mark, när Janne har pucken. Hoppas på att hans knän inte håller.
Jan Sandström
Kommentar: Varit delaktig i en del slutspel. Vet nog mest hur det känns att åka ut tidigt. Ännu en stabil pjäs som inte kommer att göra bort sig. Men kommer han att kunna göra skillnad?
Fredrik Styrman
Kommentar: Luleåfansens kelgris, en av fåtalet egna talanger. gjorde ett riktigt bra JVM som defensiv kugge. Dock mer känd som offensiv. Hur reagerar han när Widing kommer och kör över honom?
Djurgården
Josef Boumedienne
Kommentar: Rutin har han. Varit upp och ner i år. Otroligt hög högsta nivå, otroligt låg lägsta nivå. Borde tända till i slutspelet. Tror att han kommer vara våran genomgående bästa back. Riktigt elak och småful. Kommer reta livet ur Abbots.
Fredrik Claesson
Kommentar: Mycket kvar att lära. Ska spela så enkelt som det går. Kan få svårt med tempot.
Oscar Eklund
Kommentar: Visade förra året att slutspel passar Oscar. Kan han upprepa detta i år?
Andreas Holmqvist
Kommentar: Kvaliten har varit lite lik Josefs i år. Går dock in i slutspelet med en bra form. Kommer bli otroligt viktig i PP. Våga skjuta Honken!
Staffan Kronwall: Har varit med att vinna AHL-slutspelet. Har bra med rutin. Bra högsta nivå. Dags att plocka fram den nu Staffan!
Analys: Luleå har många jobbiga backar att möta. DIF måste ha fart på benen och inte hamna i sargdueller. Luleås offensiva backar är ett mindre hot än DIFs dito.
Hinner inte med forwards nu. Får bli ikväll eller imorgon.
Målvakter
Luleå
Anders Nilsson
Kommentar: Riktigt storväxt keeper med en hyfsad %. Har knappt spelat slutspel ens i juniorlagen07/08 undantaget då han släppte in 6 baljor i något J20 playoff. Kommer antagligen vara stabil hela serien, dock känns han inte som någon som kommer att höja sig i slutspelet. När serien är avslutad så ligger han nog runt 91%.
Daniel Rautio
Kommentar: Lär inte få stå. Skulle nog inte göra bort sig i ett slutspel
DIF
Mark Owuya
Kommentar: Storväxt med seriens bästa % i ett, av oss på forumet väldigt kritiserat försvar. Har spelat matcher med slutspelskaraktär (nåja) i kvalserien med Almtuna och Mora (92,1% samt 94,1%). Även spelat med DIFs juniorlag en hel del slutspelsmatcher. Har väl visat att psyket är helt okej (vem skulle inte brutit ihop efter missen mot gnaget?). En puckstoppare som precis som Anders är ruskigt vältränad. Kan vinna matcher, men kan också förlora matcher själv.
Stefan Ridderwall
Kommentar: Elitseriens tredje bästa räddningsprocent förra året. Helt okej andra keeper. Har idioträddningar i sig, men finns psyket?
Resultat/analys: första målvaktsmatchen blir avgörande. Tror inte att någon av målvakterna kommer stå på huvudet och ta sitt lag vidare.
Backar:
Luleå
Elias Fälth
Kommentar: Riktigt bra, skadad. Tack för det.
Topi Jaakola
Kommentar: Var väl inte så omtyckt i SSK förra året. Har ganska mycket rutin från slutspel i finland och kvalserie med SSK. Kommer vara en stabil pjäs som inte viker ner sig.
Pierre Johnsson
kommentar: Inte speciellt mycket rutin från dessa typer av matcher. Fått för mig att han är skadebenägen. Annars är han ganska stabil. Lite lik Jaakola tycker jag.
Robin Jonsson
Kommentar: Har en hel del rutin från slutspel, har vunnit ES-slutspelet en gång. Vet vad som krävs. Stabil defensivt. Viktig kugge.
Janne Niinimaa
Kommentar: Drösvis med rutin. Vunnit. Luleås offensiva backvapen. Lite skadebenägen. Jag hatar hans handledsskott i krysset. Stå upp Mark, när Janne har pucken. Hoppas på att hans knän inte håller.
Jan Sandström
Kommentar: Varit delaktig i en del slutspel. Vet nog mest hur det känns att åka ut tidigt. Ännu en stabil pjäs som inte kommer att göra bort sig. Men kommer han att kunna göra skillnad?
Fredrik Styrman
Kommentar: Luleåfansens kelgris, en av fåtalet egna talanger. gjorde ett riktigt bra JVM som defensiv kugge. Dock mer känd som offensiv. Hur reagerar han när Widing kommer och kör över honom?
Djurgården
Josef Boumedienne
Kommentar: Rutin har han. Varit upp och ner i år. Otroligt hög högsta nivå, otroligt låg lägsta nivå. Borde tända till i slutspelet. Tror att han kommer vara våran genomgående bästa back. Riktigt elak och småful. Kommer reta livet ur Abbots.
Fredrik Claesson
Kommentar: Mycket kvar att lära. Ska spela så enkelt som det går. Kan få svårt med tempot.
Oscar Eklund
Kommentar: Visade förra året att slutspel passar Oscar. Kan han upprepa detta i år?
Andreas Holmqvist
Kommentar: Kvaliten har varit lite lik Josefs i år. Går dock in i slutspelet med en bra form. Kommer bli otroligt viktig i PP. Våga skjuta Honken!
Staffan Kronwall: Har varit med att vinna AHL-slutspelet. Har bra med rutin. Bra högsta nivå. Dags att plocka fram den nu Staffan!
Analys: Luleå har många jobbiga backar att möta. DIF måste ha fart på benen och inte hamna i sargdueller. Luleås offensiva backar är ett mindre hot än DIFs dito.
Hinner inte med forwards nu. Får bli ikväll eller imorgon.
Född till sportchef.
Du skrev att du inte hann med forwards ..android skrev:Va fan kom inte hela mitt inlägg med?

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, man har sett på slutet att både Boumedienne och Kronwall börjar varva upp. Just den här elakheten kommer bli sjukt viktig. Jobbigt dock med Luleås små, snabba och ettriga forwards som stundom kommer åka sönder våra halvt stabbiga backuppsättning. Där jag ser den största problematiken i den här matchserien.
Jag skulle säga att Luleå utan Fälth och Niinima (osäkert hur det blir där iofs) är väldigt decimerat. Det borde vi kunna utnyttja i en serie bäst av 7.
Jag skulle säga att Luleå utan Fälth och Niinima (osäkert hur det blir där iofs) är väldigt decimerat. Det borde vi kunna utnyttja i en serie bäst av 7.
Jag har bokat klackbiljetter till båda kvartfinalerna, men jag förstår inte riktigt vart jag ska hämta ut dem de står på pappret att man ska hämta ut dem i "Entren" men vilken menar dif?
Man kan väl hämta ut dem från och med imorgon kl 10 i DIF Shopen?..DIFJohan skrev:Jag har bokat klackbiljetter till båda kvartfinalerna, men jag förstår inte riktigt vart jag ska hämta ut dem de står på pappret att man ska hämta ut dem i "Entren" men vilken menar dif?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Och vilka skulle du hellre vilja möta av hv71, Skellefteå och Färjestad?isolerad skrev:Vaddå drömlottning? Vi har ju torskat fyra av fem matcher i år mot Luleå...
Det där betyder egentligen ingenting nu när vi kommer till slutspel. Nu får vi se en annan typ av hockey och så kan Hardy Nilson och Company bara koncentrera sig på Luleå helt och hållet, till skillnad från grundserien där man inte har tid att specifikt koncentrera sig på varje motståndare.isolerad skrev:Vaddå drömlottning? Vi har ju torskat fyra av fem matcher i år mot Luleå...