Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

tomten skrev:
SkönaDjurgårn skrev: Annars får det väl ses som en ganska kul uppgift och vi har en bra chans att gå vidare. Själv fixade jag precis en clean start på årets slutspelsskägg - må det få växa länge! Ni kör väl också på det?! :P
Alltid! Har faktiskt gjort det i flera år nu! :) först slutspel i Elitserien sedan VM och NHL :)
Haha grymt tomten! Respect. :D
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Det jag är orolig för ar våra backar, dom måste leverera pucken snabbt så dom inte blir sönderstressade, för Luleå kommer att sätta press, dom måste ÅKA skridskor. Sedan så sätter jag ett ? för Owuya, nu är det slutspel, klarar han det?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:Det jag är orolig för ar våra backar, dom måste leverera pucken snabbt så dom inte blir sönderstressade, för Luleå kommer att sätta press, dom måste ÅKA skridskor. Sedan så sätter jag ett ? för Owuya, nu är det slutspel, klarar han det?
Kronwall är nog den jag oroar mig mest för tätt följd av O Eklund. Sen är visserligen inte oron över Smiley Boumedienne långt borta men jag får för mig att han är en slutspelsmänniska.

Mark är stabil. Inget att oroa sig för. Gör backarna sitt jobb kommer Mark att göra sitt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Magnutz skrev:
Caveman skrev:Det jag är orolig för ar våra backar, dom måste leverera pucken snabbt så dom inte blir sönderstressade, för Luleå kommer att sätta press, dom måste ÅKA skridskor. Sedan så sätter jag ett ? för Owuya, nu är det slutspel, klarar han det?
Kronwall är nog den jag oroar mig mest för tätt följd av O Eklund. Sen är visserligen inte oron över Smiley Boumedienne långt borta men jag får för mig att han är en slutspelsmänniska.

Mark är stabil. Inget att oroa sig för. Gör backarna sitt jobb kommer Mark att göra sitt!
Det är frågan det, är han det? Det återstå att se. (nu skiter jag i hur han spelat i serien, det är nu det gäller, man får verkligen hoppas det, men det är inte utan att jag är orolig)
Senast redigerad av Caveman den 2011-03-05 23:09:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Går vi ett år tillbaka till förra slutspelet så var det många som tvivlade på Wesslan.
Och vi alla vet hur det slutade. Så hoppas på att Mark kan göra något liknande.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:
Magnutz skrev:

Det är frågan det, är han det?
Jag tror det. Han har haft en del viktiga matcher mot slutet där han spelat lugnt och gjort mycket bra ifrån sig. han är grymt snabb i sidled och med plocken. Han tvekar inte att ta sig runt kassen (jo ibland tvekar han) och när situationen kräver det skrinnar han ut i banan och slänger sig för att mota puck från framrusande motståndare.

Om våra backar spelar enkelt och rejält samt våra forwards backcheckar bra.. då blir det kul!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

warrant skrev:Går vi ett år tillbaka till förra slutspelet så var det många som tvivlade på Wesslan.
Och vi alla vet hur det slutade. Så hoppas på att Mark kan göra något liknande.
Med all rätt men det är sant det du skriver. Men jag är lite orolig för hela försvarsspelet, då inkluderar det Owuya.

Men även Luleå måste vara osäkra på sin målvakt, han är ganska ojämn.

DIF får väl förlägga spelat i anfallszonen.....
Rufus

Inlägg av Rufus »

Är det någon som vet om Järnkaminerna kommer göra en arrangerad resa till Luleå på Lördag? Det skulle ju vara grymt om vi kunde fylla hela sektion A och även lite på B och C :)
Senast redigerad av Rufus den 2011-03-06 00:12:58, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Rufus skrev:Är det någon som vet om Järnkaminerna kommer göra en arrangerad resa till Luleå på Lördag? Det skulle ju vara grymt om vi kunde fylla hela sektion A och även lite på B och C :)
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... ar-i-lulea
ALLA SOM KAN SKA MED!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Rufus

Inlägg av Rufus »

David1891 skrev: http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... ar-i-lulea
ALLA SOM KAN SKA MED!
Det kommer bli galet! Lyckas jag dra med mig en polare så åker jag med :D
Användarvisningsbild
Enbom

Slutspelet 2011

Inlägg av Enbom »

Woh! Krossa Luleå! Ge deras tafatta klack lite motstånd för första gången!
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Caveman skrev:Men jag är lite orolig för hela försvarsspelet, då inkluderar det Owuya.
Efter sista landslagsuppehållet, dvs de sista 9 matcherna i Elitserien, har Djurgården släppt in 1.78 mål per match när man haft en målvakt i kassen. Klart allt kan skita sig, men det ser onekligen lovande ut inför slutspelet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frågan är om det är vårt försvar eller vår offensiv som stjälpt oss under våren?

Tycker tendensen ofta varit att vi inte gjort så mycket mål och detta ställer naturligtvis en jättepress på våra backar / målvakt att inte släppa in något.

Delar dock er oro beträffande ojämna backar.

Vill se backar som spelar enkelt och snabbt som satan slår ut pucken ur vår zon.

För att detta skall kunna fungera krävs det dock att vi har forwards som visar sig.

Luleå lär ligga på och kan vi komma förbi deras första press borde det finns gott om utrymme för oss att få upp farten på.

Dessutom förläger vi spelet till deras zon tror jag de får problem. Deras målvakter kan man t ex också sätta stora frågetecken efter.

Spela enkelt, åka skridskor och tackla på allt som rör sig...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Efter att ha funderat länge & väl på motstånd så faller ändå Luleå ut som en tämligen god motståndare sett ur DIF-ögon.

Om vi börjar med målvaktsspelet så har de 2st tämligen stabila keeprar, men i mitt tycke är varken Nilsson eller Rautio guldmålvakter. Har svårt att se någon av dem växa ut till väggar som stoppar allt i en slutspelsserie i bäst av 7.

Fortsätter vi med försvaret så ser det betänkligt skakigt ut med Fälth borta, och frågetecken på Niinima. Tror dessutom någon mer var frågetecken inför slutspelet så här är det definitivt fördel DIF (trots skakiga backinsatser emellanåt i vårt eget lag).

Forwardssidan är ganska skrämmande; när Luleå spelar bra är de riktigt jävla jobbiga. 4st extremt hårt jobbande linor som påminner en hel del om DIF anno 09/10. Spelare som Arlbrandt och Abbotarna är jäkligt jobbiga så här gäller det att se upp och jobba minst lika hårt.

Sammanfattningsvis har jag en ganska god känsla, men det kommer bli betydligt tuffare än kvarten mot BIF förra säsongen.

Tror på en jäkligt jämn serie totalt sett. Hoppas verkligen DIF får tillbaka febersjuka spelare så att vi åtminstone kan vara med och konkurrera på allvar....
Senast redigerad av -daniel- den 2011-03-06 02:40:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Fortsätter vi med försvaret så ser det betänkligt skakigt ut med Fälth borta, och frågetecken på Niinima. Tror dessutom någon mer var frågetecken inför slutspelet så här är det definitivt fördel DIF (trots skakiga backinsatser emellanåt i vårt eget lag).
....
Johnsson och Jaakola är också frågetecken på Luleås backsida.
Skriv svar