Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mackandif94

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av Mackandif94 »

Får vi samma tryck på läktaren som i fjol årets final serie?
:D
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
tomten skrev:Brodins uppgift blir att sänka Abbottarna i första matchen. Ta en matchsstraff om det behövs.
Gärna Arlbrandt också, jag har galen respekt för vad han kan göra med en puck.

Annars får det väl ses som en ganska kul uppgift och vi har en bra chans att gå vidare. Själv fixade jag precis en clean start på årets slutspelsskägg - må det få växa länge! Ni kör väl också på det?! :P
Om jag ändå hade skäggväxt...

Riktigt kul att det blev Luleå, halva släkten bor där uppe så nu blir det mycket vässande SMS och gratis boende till bortamatcherna.

Nu kör vi! :D
Slutspelsskägget är på G. Tror jag startar en övrigt-tråd på det. ;) Så kan vi ladda upp bilder på våra skägg.... :mrgreen:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
värvanymålisnu

Inlägg av värvanymålisnu »

Nu har jag bokat flyg till Luleå (lördagsmatchen). Vilken sektion är bortaklacken (vi DIF)? Och är det enbart via ticnet jag bokar det?
FULL FART FRAMÅT
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag är i alla fall glad över att vi slapp HIV eller FBK.

Deras trupper är starka och de har stor slutspelsvana.

SAIK eller Luleå?

SAIKs högsta nivå är nog högre än Luleås, men formmässigt vete sjutton hur det står till serietrean.

Skall vi vinna mot Luleå så måste alla åka skridskor, tackla när det går, få till ett fungerande PP och spela ENKELT i egen zon.

Skulle bli förvånad om inte detta går till sju matcher.
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av David1891 »

värvanymålisnu skrev:Nu har jag bokat flyg till Luleå (lördagsmatchen). Vilken sektion är bortaklacken (vi DIF)? Och är det enbart via ticnet jag bokar det?
Sektion A är bortastå tror jag.. Sist jag kollade låg de biljetterna uppe på Ticnet så det är bara att köpa!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha Magnutz. :)

Jag har ingen jätteväxt själv men förra året tjuvstartade jag med 1-2 veckor och i sjätte matchen i Globen SÅG DET FÖRJÄVLIGT UT. Såg ut som en öde-ö-vilde eller flygplanskapare eller nåt. Det var lite kul. Efter det har det blivit Superbowlskägg och allt möjligt. :lol:
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:DIF hade minus mot brynäs förra året, nu är det slutspel,
nu blir det en annan hockey.

Njaa, bara delvis.
Det blir sån hockey som luleå spelat nu i 55 matcher.
Stressa-stressa, jobba-jobba, käka puck, täta till bakåt...

Phuuuu, detta blir en pärs!
Glöm nån "promenad i parken" alá BIF/LHC 4-1/4-1.
4-3 i matcher, har svårt att se nåt annat scenario

det är klart som fan att det blir annorlunda hockey, det blir det alltid i ett slutspel (även Hardy är inne på det). Nu kommer DIF åka skridskor, käka puck, spela aggressivt/fysiskt. PP blir viktigt när det blir täta matcher, så det måste igång..... Åh, luleå tar VI!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Vafan, då kommer ju Maniacs Luleå till Hovet! :shock: Dom är fan tunga dom grabbarna, smäller bangers och sånt..

Kommer nog bli en riktigt rolig kvartsfinalsserie!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:Haha Magnutz. :)

Jag har ingen jätteväxt själv men förra året tjuvstartade jag med 1-2 veckor och i sjätte matchen i Globen SÅG DET FÖRJÄVLIGT UT. Såg ut som en öde-ö-vilde eller flygplanskapare eller nåt. Det var lite kul. Efter det har det blivit Superbowlskägg och allt möjligt. :lol:
Det är ju skitkul! Sällan man låter barret växa urskiljningslöst! Men.. jag måste raka mig ikväll då. Sen blir det att fotografera utväxten. Mm det blir fler som visar upp sitt skägg ska jag personligen dela ut korvMebrö till vinnaren av Slutspelsskägg10/11! :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Magnutz skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Haha Magnutz. :)

Det är ju skitkul! Sällan man låter barret växa urskiljningslöst! Men.. jag måste raka mig ikväll då. Sen blir det att fotografera utväxten. Mm det blir fler som visar upp sitt skägg ska jag personligen dela ut korvMebrö till vinnaren av Slutspelsskägg10/11! :)
Hahaha, ja vi får se om man vågar lägga upp nåt sen då, men vi måste nog förbi kvarten först för att det ska börja hända nåt. :lol:
Men visst, slutspelsskägg hör till, även för oss supportrar. :P
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frågan är ju om det bara är att trycka på slutspelsknappen för att våra spelare skall visa sig från den rätta sidan?

Så enkelt borde det rimligtvis inte vara egentligen.

Hade hopptas på Ölvestad till slutspelet då jag tror att hans inställning hade varit guld värd, men nu verkar vi ju få klara oss utan honom så nu får ta mig tusan spelare som Mackan Nilson visa lite moral, ryggrad och vilja.
Användarvisningsbild
värvanymålisnu

Inlägg av värvanymålisnu »

ALLA TILL LULEÅ PÅ LÖRDAG!
FULL FART FRAMÅT
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:Frågan är ju om det bara är att trycka på slutspelsknappen för att våra spelare skall visa sig från den rätta sidan?

Så enkelt borde det rimligtvis inte vara egentligen.

Hade hopptas på Ölvestad till slutspelet då jag tror att hans inställning hade varit guld värd, men nu verkar vi ju få klara oss utan honom så nu får ta mig tusan spelare som Mackan Nilson visa lite moral, ryggrad och vilja.
Våra spelare har 7 matcher på sig att visa hur starkt järnet är i dem denna säsong. Tendenser -positiva - har visats nu på slutet, men också fall bakåt i gamla spår. Våra nyckelspelare måste upp ett par pinnhål och visa vägen.

Utan Jimpa är jag mer orolig än om han varit med i truppen. Han är grym!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

SkönaDjurgårn skrev: Annars får det väl ses som en ganska kul uppgift och vi har en bra chans att gå vidare. Själv fixade jag precis en clean start på årets slutspelsskägg - må det få växa länge! Ni kör väl också på det?! :P
Alltid! Har faktiskt gjort det i flera år nu! :) först slutspel i Elitserien sedan VM och NHL :)
kryddan

Inlägg av kryddan »

Kommer bli oerhört kul, kan fan inte vänta. Det är det här man har längtat efter, fullsatt hovet, oerhörd stämning, bra hockey. Dessutom har vi många bra spelare som lär höja sig många snäpp i slutspelet;

Nilson
Widing
Hannula
Kronwall
Boumedienne
Ottosson
Jimmy

+ Zibanejad som jag tror kommer bli nyttig i slutspelet!

Sen har vi Owuya i målet. Han lär spika igen, men han lär inte bli någon ny Wesslau direkt...
Näej det här ska bli sjuuukt kul! Krossa LULE!
Alltid oavsett.
Skriv svar