Vår speaker har ju till och med en egen tråd - där hon inte får topp-betyg precis...Edin skrev:Bra, då får vi lita på det!Magnutz skrev:Enligt Galler-Mika själv uttalas hans efternamn: [si'ban'jad]Edin skrev:Alltså, vi måste verkligen räta ut det här med Galler-Mika, om jag har hajat det rätt så uttalas hans efternamn "Zi-ban-jad", och inte "Zibané-jad" (som jag trodde ifrån början).
Vad heter killen egentligen? Speakern säger "Zibané-jad", vilket förmodligen är ett tecken på att det är fel.![]()
Marie Lehmann på Hockekväll hade i alla fall koll på grejerna.
Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Men där hade väl Jimmy skrivit fel var det någon som sa? Det skulle vara ett É inklämt där va?Edin skrev:Bra, då får vi lita på det!Magnutz skrev:Enligt Galler-Mika själv uttalas hans efternamn: [si'ban'jad]Edin skrev:Alltså, vi måste verkligen räta ut det här med Galler-Mika, om jag har hajat det rätt så uttalas hans efternamn "Zi-ban-jad", och inte "Zibané-jad" (som jag trodde ifrån början).
Vad heter killen egentligen? Speakern säger "Zibané-jad", vilket förmodligen är ett tecken på att det är fel.![]()
Marie Lehmann på Hockekväll hade i alla fall koll på grejerna.
Expert.
Grabbar, kollar ni inte på 08 Hockey? 
http://www.svenskafans.com/fantv/program/54.aspx
Precis i början av del 2 reder Fjäll och Mika ut hur "Zibanejad" ska uttalas.
Man ska lägga betoningen på BAN och "jad" ska liksom bara följa med. Och det ska i n t e vara något "e".
Alltså; ZiBANjad.
http://www.svenskafans.com/fantv/program/54.aspx
Precis i början av del 2 reder Fjäll och Mika ut hur "Zibanejad" ska uttalas.
Man ska lägga betoningen på BAN och "jad" ska liksom bara följa med. Och det ska i n t e vara något "e".
Alltså; ZiBANjad.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Alla fans, alla spelare, alla kommentatorer förutom de som passerat bäst-före för 20 år sedan håller med dig. Kvar är några gamla riktigt trötta sossar som lägger en stolthet i att ge blanka fan i att utveckla och förbättra produkten Elitserien.DIF_Soldier skrev:Vilka jävla töntar.
Ser inte att det finns något diskussionsunderlag. Vi får helt enkelt "tacka" för att Daniel är tillbaks till K1.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ja ska disciplinnämnden fortsätta på den här vägen har dom snart tagigt bort allt som gör hockey så kul. Snart behöver dom inte dömma tomma läktare för ingen vill gå ändå.
avgå disciplinnämnden!
avgå disciplinnämnden!
Att Widing får böter för att han startade slagsmålet är ju skrattretande. Det är ju grisen som delar ut en ful adhd-tackling i sekvensen innan, hade han inte gjort det hade det aldrig hänt.
Jämtin fyller bägaren med vatten, men det är Widings sista droppe som får bägaren att rinna över.
Avgå.
Jämtin fyller bägaren med vatten, men det är Widings sista droppe som får bägaren att rinna över.
Avgå.
Avgå Jocke.
Disciplinnämnden är ett riktigt jävla överskämt.. att de ens får finnas är för mig en gåta.
- SkönaDjurgårn
Och i NHL hade de fått fem minuter...
Det är ju lite som BomBom sade i 08Hockey. Hade spelarna fått ta fighter hade det inte varit lika många tjuvsmällar (mot målvakter, mot huvudet, mot stjärnorna osv.). Samtidigt hade man kanske då varit tvungna att bygga lagen lite annorlunda med någon/några tuffare spelare. Hade gett en extra dimension i en ganska mesig serie.
Det är ju lite som BomBom sade i 08Hockey. Hade spelarna fått ta fighter hade det inte varit lika många tjuvsmällar (mot målvakter, mot huvudet, mot stjärnorna osv.). Samtidigt hade man kanske då varit tvungna att bygga lagen lite annorlunda med någon/några tuffare spelare. Hade gett en extra dimension i en ganska mesig serie.
Vilken fruktansvärt vidrig och på alla sätt äcklig sista omgång. Alla resultat gick åt helvete.
De minst förtjänta fick maxutdelning. Hata allt.
De minst förtjänta fick maxutdelning. Hata allt.
- DIF_Soldier
(Jag sitter här och skriver enbart för att jag inte vet vad jag jag ska ta mig till)
Slutspelslaget Djurgården bjöd på en sjujävla show, och det är jag förevigt tacksam för.
Känslan inom mig är alltid så jävla jobbig, och det kommer ta tid att bli av med den. Ovanpå det kommer att forumet att dö ut i ett par månader när saker och ting runt laget står still, och säsongen 11/12 kommer att kännas så jävla långt borta, så jävla långt borta...
Men jag längtar, fyfan vad jag läntar.
Vi har drömmen kvar.
Säsongen är över, men vad jag kan glädjas åt är att jag faktiskt kan ta tillbaka ovanstående nu.DIF_Soldier skrev: Jag har i ärlighetens namn aldrig känt så lite samhörighet med en Djurgårdens IF spelartrupp någonsin - de känns bara så... långt borta. Från spelare till ledare, och det gör mig ledsen.
Jag har sagt det förut och säger det igen - för varje säsong som passerat har jag, oavsett resultat, kunnat blicka tillbaka och varit stolt över Djurgårdens prestationer. Det går inte nu - jag hittar ingenting positivt, förutom Zibanejads framfart...
Slutspelslaget Djurgården bjöd på en sjujävla show, och det är jag förevigt tacksam för.
Känslan inom mig är alltid så jävla jobbig, och det kommer ta tid att bli av med den. Ovanpå det kommer att forumet att dö ut i ett par månader när saker och ting runt laget står still, och säsongen 11/12 kommer att kännas så jävla långt borta, så jävla långt borta...
Vi har drömmen kvar.
Säg den glädje som varar
Tack, jag behövde lyssna på den där låten.DIF_Soldier skrev:Vi har drömmen kvar.
"Det är för nästa år vi dricker, för att vi har drömmen kvar!"
Forumet är vad vi gör det till.DIF_Soldier skrev:(Jag sitter här och skriver enbart för att jag inte vet vad jag jag ska ta mig till)
Säsongen är över, men vad jag kan glädjas åt är att jag faktiskt kan ta tillbaka ovanstående nu.DIF_Soldier skrev: Jag har i ärlighetens namn aldrig känt så lite samhörighet med en Djurgårdens IF spelartrupp någonsin - de känns bara så... långt borta. Från spelare till ledare, och det gör mig ledsen.
Jag har sagt det förut och säger det igen - för varje säsong som passerat har jag, oavsett resultat, kunnat blicka tillbaka och varit stolt över Djurgårdens prestationer. Det går inte nu - jag hittar ingenting positivt, förutom Zibanejads framfart...
Vi har drömmen kvar.