thebabyboy95 skrev:hej vi är ett gäng som har undrat i några år varför ni sjöng kylskåp kylskåp tegelsten tegelsten
skulle vara tacksam med ett bra och förklarande svar ??
Om någon verkligen visste det... "Ramsan det går mest historier om av alla. Helt obegriplig sång egentligen.
När man skanderar "Kylskåp kylskåp" drar man upp en näve i luften. På "Tegelsten tegelsten" så drar man den ner i marken.
Frågan är vad den rätta historien bakom denna ramsa är..."
Är det någon som känner till någon statistiksida där man kan få info om hur många byten spelarna gör varje match?
För NHL finns detta (självklart) men jag har inte, trots att jag benämner mig själv som rejäl statistiknörd, kunnat hitta detta för ES. Det är självklart upp till var och en att titta igenom säsongens alla matcher och ta fram penna och papper och sen skicka detta till mig
Anledningen till att jag vill ha det är för att när vi snackar istid/spelare så är jag 100% säker att det finns några spelare i laget som avverkar sina byten mycket snabbare än andra och jag tror att jämföra antal byten under en match speglar lite bättre hur mycket killarna får spela.
-daniel- skrev:Vet inte om det är pga att jag är tämligen onykter men är inte SLUTSPELSBILJETTTTTTTTER uppe i rubriken ovan felstavad?!? Ser hyfsat oproffsigt ut.
Tänka sig. det hade jag inte sett.. men jo så är det. Jag är spiknykter och kan klart och tydligt se att det står lite fel. Så drickat har nog inte påverkat dig alltför mycket
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
crike skrev:Är det någon som känner till någon statistiksida där man kan få info om hur många byten spelarna gör varje match?
För NHL finns detta (självklart) men jag har inte, trots att jag benämner mig själv som rejäl statistiknörd, kunnat hitta detta för ES. Det är självklart upp till var och en att titta igenom säsongens alla matcher och ta fram penna och papper och sen skicka detta till mig
Anledningen till att jag vill ha det är för att när vi snackar istid/spelare så är jag 100% säker att det finns några spelare i laget som avverkar sina byten mycket snabbare än andra och jag tror att jämföra antal byten under en match speglar lite bättre hur mycket killarna får spela.
För er som undrat så har hockeyligan info om detta som dom bara inte valt att publicera. Enligt dom själva så "kan det vara intressant för en artikel" så vi får se om det dyker upp.
Jobbar som PV på Hovet alla hemmamatcher för DIF och funderar va fasiken en låt heter som spelas i pauserna.
Den är relativt snabb typ technolåt och spelas ofta i samband med antingen före eller efter Barbara Streisand med XXXX.
Skulle uppskatta om någon som är bevandrad i denna musikgenre kan svara på detta
PV_på_Hovet skrev:Jobbar som PV på Hovet alla hemmamatcher för DIF och funderar va fasiken en låt heter som spelas i pauserna.
Den är relativt snabb typ technolåt och spelas ofta i samband med antingen före eller efter Barbara Streisand med XXXX.
Skulle uppskatta om någon som är bevandrad i denna musikgenre kan svara på detta
inloss skrev:Såg en bild här på forumet tror jag, bilden föreställer luleå maniacks med en banderoll där det stod hata löven fast klantarna hade den uppochner.
Någon som vet vart jag kan hitta den?
Googla luleå maniacs så får du fram deras fantastiskt roliga blogg och där finns bilden.
Anledningen till att de håller den uppochned torde vara att de har knyckt den av Skellefteå. Knyckta banderoller hålls/hängs uppochned.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
inloss skrev:Såg en bild här på forumet tror jag, bilden föreställer luleå maniacks med en banderoll där det stod hata löven fast klantarna hade den uppochner.
Någon som vet vart jag kan hitta den?
Googla luleå maniacs så får du fram deras fantastiskt roliga blogg och där finns bilden.
Anledningen till att de håller den uppochned torde vara att de har knyckt den av Skellefteå. Knyckta banderoller hålls/hängs uppochned.
Se där! Tack som fan! Och där lärde man sig något, tackar!