DIF_Soldier skrev:Varför var det snack om Ryan Gunderson från Örebro? Visst, stabil poängskörd (11+28 på 52 matcher), men det är alltid ett osäkert kort att plocka folk från Allsvenskan även om något säger mig att killen skulle göra bra ifrån sig...
Min poäng är att om man vill ha en spelskicklig nordamerikan vet vi ju redan en som klarar det ganska hyfsat...
Om man vill ha en sån spelartyp tillbaka är det ju mycket bättre att ringa Kyle som bevisligen varit bra här förut, dessutom ett år i AHL i benen och tjänat piss där, skulle nog inte tacka nej till 100 papp i månaden i DIF.
Senaste rykten inom Leksand säger att Kollar är mer eller mindre klar för Malmö ( hög trovärdighet i nuläget ) , Ollas har ett muntligt avtal med DIF samt att Luleå har visat intresse.
Senaste rykten inom Leksand säger att Kollar är mer eller mindre klar för Malmö ( hög trovärdighet i nuläget ) , Ollas har ett muntligt avtal med DIF samt att Luleå har visat intresse.
Hur mycket ska man tro på det? Ännu en forward..
Ollas har varit aktuell tidigare, så det kan mycket väl stämma.
Inte för att jag förstår vem han ska ersätta direkt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kan nog vara Widing han ersätter i så fall. Tror inte att Järlan är nöjd med vad han har uträttat denna säsong (Inte jag heller för den delen.). Undra om det blir en förlängning med Hannula? Eller så drar han till KHL igen.
Remy Lebeau skrev:
Kan nog vara Widing han ersätter i så fall. Tror inte att Järlan är nöjd med vad han har uträttat denna säsong (Inte jag heller för den delen.). Undra om det blir en förlängning med Hannula? Eller så drar han till KHL igen.
Widing? Nja, finns inget i Ollas tidigare spel som tyder på att han skulle kunna ersätta Widing. Iof om han får 1/5 så bra betalt så kanske vi kan räkna med 1/5 så många poäng som Widing, kan dock inte tänka mig att det är tanken
Tror han mer hade haft rollen av en brunkare i ES. Han har inte alls stuckit ut i AS...iaf inte när jag sett på den serien.
Ollas är som en som ung Fimpen. Hårt jobb och hyfsad på att göra mål.
Dock inte sett en enda av Leksand matcher i år och kan inte uttala mig om hur han sett ut denna säsong.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Billx skrev:Någon som har kolla på Ollas hur han är som spelare? själv vet jag knappt ingenting om honom.
Som jag känner till honom är han en riktig krigare och slitvarg. Kanske inte den största poängplockaren dock.
44 poäng (21+23) på 50 matcher denna säsong i Allsvenskan, ändå ganska bra?
Tycker ändå att det är konstigt att det ryktas om forwards, när vi skulle behöva backar och centrar..
Ja det lät visserligen rätt bra. Men så mycket har han inte producerat innan och det är tuffare i elitserien, så jag ser honom ändå främst som en grovjobbare.
Håller med om att forwards är det minsta besväret. Vi behöver spelskickliga backar!
Billx skrev:Någon som har kolla på Ollas hur han är som spelare? själv vet jag knappt ingenting om honom.
Som jag känner till honom är han en riktig krigare och slitvarg. Kanske inte den största poängplockaren dock.
44 poäng (21+23) på 50 matcher denna säsong i Allsvenskan, ändå ganska bra?
Tycker ändå att det är konstigt att det ryktas om forwards, när vi skulle behöva backar och centrar..
Betänk då att det är i en serie där en 35 årig alkis har vunnit poängligan två år i rad
Klart 44p är bra men det finns nog annat som vi ska fylla på truppen med. Han är ju inte så ung heller direkt.
Blir fan irriterad när jag läser att vi letar forwards i allsvenskan. Vill varken ha fler forwards eller fler allsvenska spelare till truppen just nu. Tänk på vilka lagdelar vi verkligen måste förstärka och sikta högre, säger jag bara.
DIF_Soldier skrev:Varför var det snack om Ryan Gunderson från Örebro? Visst, stabil poängskörd (11+28 på 52 matcher), men det är alltid ett osäkert kort att plocka folk från Allsvenskan även om något säger mig att killen skulle göra bra ifrån sig...
Min poäng är att om man vill ha en spelskicklig nordamerikan vet vi ju redan en som klarar det ganska hyfsat...
Om man vill ha en sån spelartyp tillbaka är det ju mycket bättre att ringa Kyle som bevisligen varit bra här förut, dessutom ett år i AHL i benen och tjänat piss där, skulle nog inte tacka nej till 100 papp i månaden i DIF.
Även om Kyle tjänar 60-70K $ / säsong i AHL så får du tänka på att 100K / månad i Sverige (med skatter) inte är sådär fasligt mycket bättre än det han får ut nu. Sen så är han trots allt ett steg närmre NHL-drömmen om han spelar där borta. Tror man nog skulle få hosta upp en bra slant mer för att locka över honom hit igen.
Annars håller jag med övriga som sågar intresset av Allsvenska spelare, i synnerhet forwards. Inte riktigt vad DIF behöver, right?