Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Han höll nollan en gång under förra säsongen enligt hockeyligan. Och han har inte spelat 6 år i Djurgården, totalt ja, men är "bara" hans fjärde år i A-laget, och då spelade han väldigt få matcher under första året när han satt bakom Daniel Larsson.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Han höll nollan en gång under förra säsongen enligt hockeyligan. Och han har inte spelat 6 år i Djurgården, totalt ja, men är "bara" hans fjärde år i A-laget, och då spelade han väldigt få matcher under första året när han satt bakom Daniel Larsson.
Det var väl när han spelade halva matchen när han avlöste Wesslau (efter hans vätskebrist månntro?)? Så den räknas ju inte.
Bockbrännaren
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bockbrännaren »

SkönaDjurgårn skrev:Förresten så var Tim och Krüger bra också, och hela lagets offervilja! Var rädd hela tiden att någon skulle gå sönder när de täckte skott. :P
Hur kan man påstå att Kruger var bra i denna match? Tog två fullständigt idiotiska utvisningar i anfallszon och var helt ofarlig framåt och darrig bakåt. Tim däremot har du rätt i, han var ruggigt bra som vanligt. I övrigt var Boumedienne väldigt resolut och rejäl och även Mackan förtjänar beröm. Minus till Cehlin, Kruger, Brodin och Kempe. Den förstnämnda trion som verkar tävla om vem som kan vara mest ofarlig framåt i match efter match.

Hannula var också bra, för övrigt. Zibanejad behöver man inte ens nämna längre. :wink:
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bara jag som tyckte Lassen var väldigt bra (med Lassen-mått mätt) igår? Det där extra självförtroendet med mera istid har gjort han gott!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Bara jag som tyckte Lassen var väldigt bra (med Lassen-mått mätt) igår? Det där extra självförtroendet med mera istid har gjort han gott!
Jag drog en väldigt djup suck när han slog en icing typ 5 sekunder in i första perioden. Men jag märkte honom knappt under resten av matchen, och det är ju ett jättesteg upp så! ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Bara jag som tyckte Lassen var väldigt bra (med Lassen-mått mätt) igår? Det där extra självförtroendet med mera istid har gjort han gott!
Jag drog en väldigt djup suck när han slog en icing typ 5 sekunder in i första perioden. Men jag märkte honom knappt under resten av matchen, och det är ju ett jättesteg upp så! ;)
Är det någon gång man ska testa svåra passningar (inte indianare nu då) så är det väl tidigt i ett byte? Tycker han håller måttet som extra spelare.
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Var det någon som förstod varifrån allt blod på isen efter fighten mellan Widing och Jämtin kom i från? Tyckte att det såg ut som att Jämtin blödde från munnen och att Widing blödde näsblod när de åkte ut. På slow-motion bilderna ser det ut som att båda får in ett par riktiga svingar. Var det någon som såg något mer?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF 4 EVER skrev:Var det någon som förstod varifrån allt blod på isen efter fighten mellan Widing och Jämtin kom i från? Tyckte att det såg ut som att Jämtin blödde från munnen och att Widing blödde näsblod när de åkte ut. På slow-motion bilderna ser det ut som att båda får in ett par riktiga svingar. Var det någon som såg något mer?
Måste vart från Andrea Jämtin. Det var ju grisblod.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bockbrännaren skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Förresten så var Tim och Krüger bra också, och hela lagets offervilja! Var rädd hela tiden att någon skulle gå sönder när de täckte skott. :P
Hur kan man påstå att Kruger var bra i denna match? Tog två fullständigt idiotiska utvisningar i anfallszon och var helt ofarlig framåt och darrig bakåt. Tim däremot har du rätt i, han var ruggigt bra som vanligt. I övrigt var Boumedienne väldigt resolut och rejäl och även Mackan förtjänar beröm. Minus till Cehlin, Kruger, Brodin och Kempe. Den förstnämnda trion som verkar tävla om vem som kan vara mest ofarlig framåt i match efter match.

Hannula var också bra, för övrigt. Zibanejad behöver man inte ens nämna längre. :wink:
Nej jag påstår väl ingenting, sa bara vad jag tyckte. Och jag syftade inte på att han gjorde hundra poäng utan tänkte mer på hans inställning. Tyckte han offrade sig för laget genom hela matchen med att täcka skott och ta några rejäla tacklingar osv. Helt klart en järnkaminsinsats FRÅN VÅR POÄNGKUNG. Sånt gillar jag. Sen får du tycka vad f-n du vill.

Du missade LHC´s andra mål eller? Bedrövlig insats av Zibbe på det.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SkönaDjurgårn skrev:
Bockbrännaren skrev:

Nej jag påstår väl ingenting, sa bara vad jag tyckte. Och jag syftade inte på att han gjorde hundra poäng utan tänkte mer på hans inställning. Tyckte han offrade sig för laget genom hela matchen med att täcka skott och ta några rejäla tacklingar osv. Helt klart en järnkaminsinsats FRÅN VÅR POÄNGKUNG. Sånt gillar jag. Sen får du tycka vad f-n du vill.

Du missade LHC´s andra mål eller? Bedrövlig insats av Zibbe på det.
Zibbe backcheckade ju efter Claessons misstag och hann inte upp killen. Claesson får ta på sig båda målen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Kallar du det backchecking? Tycker det var en usel backchecking isåf. Han åker med men gör inte ett skit, riktigt vekt juniorspel om du frågar mig. En rejälare spelare eller en som har lite bättre inställning just där och då hade inte låtit LHC göra mål det målet.
Dock så var ju matchen i princip avgjord så det spelade nog in.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

När en back går bort sig helt i mittzon tycker inte jag att man kan begära mer av en felvänd backcheckande forward. Jag vidhåller att målet är helt och hållet Claessons.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

pulverapa skrev:När en back går bort sig helt i mittzon tycker inte jag att man kan begära mer av en felvänd backcheckande forward. Jag vidhåller att målet är helt och hållet Claessons.
Aja, skit samma. Klart Claesson går bort sig, jag är inte blind, men jag tycker inte hela laget ska ge upp bara för det? Zibbe hade kunnat rädda det där målet.

Första målet: Claessons mål till 95% men vill man vara kritisk kan man även ifrågasätta Riddarns insats där. Tycker han visar lite brist på spelsinne när han går ut så hårt på skytten och blir totalt överspelad. En grym målvakt hade nog stått lite längre in i kassen där. Men för att förtydliga, DET ÄR CLAESSONS KASSE.

Minns t.ex. från förra året att Wesslau sa att man måste spela längre in i kassen i 3-5-spel för att inte bli överspelad så lätt. True that. Tror Riddarn stod långt ut och blev överspelad i ett sånt läge tidigare i år också. Menmen, Riddarn var en av de bästa spelarna den här matchen och det var jävligt roligt både för honom och för oss.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Pulverapa skrev:Zibbe backcheckade ju efter Claessons misstag och hann inte upp killen. Claesson får ta på sig båda målen.
Jag tycker att vi skyller båda målen på #78. Hands down. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Magnutz skrev:
Pulverapa skrev:Zibbe backcheckade ju efter Claessons misstag och hann inte upp killen. Claesson får ta på sig båda målen.
Jag tycker att vi skyller båda målen på #78. Hands down. :)
Haha, du gör det lite enkelt för dig Mange men...okej då! :lol:
Skriv svar