Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag orkar inte tänka till och skriva något riktigt bra här, men coachningen överlag känns dålig i år. Vi har hela tiden trott att det ordnar sig. Typ att spelare kommer igång, att vårt power play snart kommer funka, att vårt spel ska bli bättre, få se bättre inställning av spelarna, att Hardy visar mer engagemang osv. Men seriöst, nu har 95% av grundserien spelats och vi har fortfarande inte kommit igång med någonting! Man har ungefär samma känsla nu som i omgång 10.

Det absolut enda jag är nöjd med är att vi tagit oss till slutspel och att vissa individuella spelare fått sina genombrott men annars, vad kommer man minnas av denna säsong?!
Tycker att tränarna misslyckats totalt med att få ut något av truppens potential. Samtidigt vill jag inte bara skylla på tränarna, det är faktiskt spelarna som är på isen och de vinner och förlorar som ett lag inkl. tränare och allting.

Fjolåret var såklart en succé och en av de roligaste säsongerna någonsin vilket höjde förväntningarna. Vi hade inte behövt prestera som då, men den här säsongen har verkligen varit intetsägande och om inget radikalt händer under slutspelet vill jag bara lägga den till handlingarna och se framåt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Usch, jävla neggoinlägg, men visst är man besviken (HITTILLS). Samtidigt är det iallafall det bästa jag vet - att kika DIF, så det är okej, jag är glad att de finns. Snälla gör nu slutspelet till något fint och minnesvärt! :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jaaaaaaa det är nog inte många som är nöjda med säsongen.... tror laget också känt pressen utifrån att ligga där i topp och prestera i paritet med fjolårssäsongen.

Men....vi har ett slutspel framför oss. Låt oss gå in i det med låga förväntningar. Vill allt sig väl och vissa spelare höjer sig X antal snäpp kan det bära tämligen långt!

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel- skrev:Jaaaaaaa det är nog inte många som är nöjda med säsongen.... tror laget också känt pressen utifrån att ligga där i topp och prestera i paritet med fjolårssäsongen.

Men....vi har ett slutspel framför oss. Låt oss gå in i det med låga förväntningar. Vill allt sig väl och vissa spelare höjer sig X antal snäpp kan det bära tämligen långt!

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Jajamen, så är det ju! Trots att det varit motigt så vet man ju att det finns så mycket mer att ta ut ur laget, plus att vi absolut kan slå alla lag. Så man lever ju på hoppet. :)

Ska bli underbart med slutspel. Jag älskar slutspelsserier, när man möter samma lag i kanske sju matcher i rad. Det blir så mycket känslor, täta matcher, intriger, SLUTSPELSSKÄGG (som även jag brukar odla) :lol: ...ååååhh... :P
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:Jaaaaaaa det är nog inte många som är nöjda med säsongen.... tror laget också känt pressen utifrån att ligga där i topp och prestera i paritet med fjolårssäsongen.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Jajamen, så är det ju! Trots att det varit motigt så vet man ju att det finns så mycket mer att ta ut ur laget, plus att vi absolut kan slå alla lag. Så man lever ju på hoppet. :)

Ska bli underbart med slutspel. Jag älskar slutspelsserier, när man möter samma lag i kanske sju matcher i rad. Det blir så mycket känslor, täta matcher, intriger, SLUTSPELSSKÄGG (som även jag brukar odla) :lol: ...ååååhh... :P
ja, det blir kul oavsett!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nånting slog mig just.

Med tanke på hur många backar som fått skit under åren så finns det en som med facit i hand kanske borde ha fått betydligt mindre kritik - Edvin Frylén. När jag försöker minnas tillbaka till den säsongen så var han nog fan ganska stabil ändå... Nån mer än jag som tänkt likadant?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

DIF_Soldier skrev:Nånting slog mig just.

Med tanke på hur många backar som fått skit under åren så finns det en som med facit i hand kanske borde ha fått betydligt mindre kritik - Edvin Frylén. När jag försöker minnas tillbaka till den säsongen så var han nog fan ganska stabil ändå... Nån mer än jag som tänkt likadant?
Det beror helt på vilken sejour du menar. Den mellan 00-02 var ljusår bättre än den 07/08. okej nu hade han säkert en hel del problem (axeln har jag för mig) 07/08 som också senare tvingade honom att ställa skridskorna på hyllan för alltid. Dock var jag starkt kritisk direkt när jag hörde att vi tagit tillbaka honom från Malmö. Jag såg han i samband med några av Malmös kvalmatcher 06/07 och då var det uppenbart att han bara levde på rutin, farten var helt borta och skottet som varit stenhårt var inte riktigt lika hårt längre. Rätt uppenbart att ännu en sommar inte skulle göra något av detta bättre. För att vara lite positiv dock så tycker jag att det var en riktigt härlig karaktärsspelare när han var på topp. Stor och stark som en oxe och ett skott som var alldeles underbat hårt :)
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Seriöst, dj yes, eller vad f-n han heter, hör inte hemma på en djurgårds match. DETTA ÄR HOCKEY, inte en jävla fjortisfest. Jag vill se hårdare musik. Fan, dom spelar ju t.o.m rock under uppvärmningen, varför kan dom inte hålla det spåret under match?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hildi skrev:Seriöst, dj yes, eller vad f-n han heter, hör inte hemma på en djurgårds match. DETTA ÄR HOCKEY, inte en jävla fjortisfest. Jag vill se hårdare musik. Fan, dom spelar ju t.o.m rock under uppvärmningen, varför kan dom inte hålla det spåret under match?
Håller med fullständigt. Dra ut snubben ur båset och se till att spela musik man blir taggad av.. inte nån euro-techno-rolandz-crap! :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hildi skrev:Seriöst, dj yes, eller vad f-n han heter, hör inte hemma på en djurgårds match. DETTA ÄR HOCKEY, inte en jävla fjortisfest. Jag vill se hårdare musik. Fan, dom spelar ju t.o.m rock under uppvärmningen, varför kan dom inte hålla det spåret under match?
Vi skänker Yes till gnaget!
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

DJ Yes spelar dryg musik... Avd Gbg-humor.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SkönaDjurgårn skrev:DJ Yes spelar dryg musik... Avd Gbg-humor.
Hahahaha! Vilken natthumor SkönaDjurgårn kommer med :D
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Alltså, vi måste verkligen räta ut det här med Galler-Mika, om jag har hajat det rätt så uttalas hans efternamn "Zi-ban-jad", och inte "Zibané-jad" (som jag trodde ifrån början).

Vad heter killen egentligen? Speakern säger "Zibané-jad", vilket förmodligen är ett tecken på att det är fel.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:Alltså, vi måste verkligen räta ut det här med Galler-Mika, om jag har hajat det rätt så uttalas hans efternamn "Zi-ban-jad", och inte "Zibané-jad" (som jag trodde ifrån början).

Vad heter killen egentligen? Speakern säger "Zibané-jad", vilket förmodligen är ett tecken på att det är fel.
Enligt Galler-Mika själv uttalas hans efternamn: [si'ban'jad] :)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Magnutz skrev:
Edin skrev:Alltså, vi måste verkligen räta ut det här med Galler-Mika, om jag har hajat det rätt så uttalas hans efternamn "Zi-ban-jad", och inte "Zibané-jad" (som jag trodde ifrån början).

Enligt Galler-Mika själv uttalas hans efternamn: [si'ban'jad] :)
Bra, då får vi lita på det! :)

Marie Lehmann på Hockekväll hade i alla fall koll på grejerna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar