Slutspelet 2011
Slutspelet 2011
Då det verkar vara helt klart att vi inte når fjärdeplatsen (om vi inte vinner tre matcher i rad och LHC/LHF inte vinner en enda match) så vet vi redan nu att vi antingen möter SAIK, HV71, FBK eller LHC/LHF. Det är ju självklart att vi inte kan hjälpa vem vi möter då det är de som väljer oss, men vilket lag tycker ni skulle passa bäst för oss att möta? Tänkte att vi kunde köra en liten omröstning.
Re: Motståndare i kvartsfinalen?
Jag vill se LHF som motståndare i kvarten, jag hoppas dom kan greja att ta fjärdeplatsen mot LHC.
LHF spelar fartfylld hockey, dock är det enkelt och vi kan bita oss fast i deras zon. Med en 100% Mark i mål och fullt lag kan vi trycka till LHF ordentligt. Jag hoppas på LHF, därför är LHC matchen riktigt viktig att vinna så att vi har chansen att möta Luleå i kvartsfinalerna.
LHF spelar fartfylld hockey, dock är det enkelt och vi kan bita oss fast i deras zon. Med en 100% Mark i mål och fullt lag kan vi trycka till LHF ordentligt. Jag hoppas på LHF, därför är LHC matchen riktigt viktig att vinna så att vi har chansen att möta Luleå i kvartsfinalerna.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror vi har bäst chans mot Luleå och Linköping men skulle helst se kvartsfinal mot FBK eller ännu hellre HV71! Kan ju såklart åka ut direkt men det är väl ungefär i paritet med vad vi presterat under hela säsongen ändå.
Det vore verkligen tuffast tänkbara motstånd men vinner vi den serien (mot HV71) kommer det slå mycket annat jag någonsin varit med om i sportväg. Tycker vi spelat ganska bra mot dem i år och de är inte oslagbara även om de såklart är klara favoriter.
Som sagt, det vore att ta tjuren vid hornen direkt men känslan av att vinna en sådan serie vore utom denna värld och vi skulle nog gå hela vägen av bara farten.
Det vore verkligen tuffast tänkbara motstånd men vinner vi den serien (mot HV71) kommer det slå mycket annat jag någonsin varit med om i sportväg. Tycker vi spelat ganska bra mot dem i år och de är inte oslagbara även om de såklart är klara favoriter.
Som sagt, det vore att ta tjuren vid hornen direkt men känslan av att vinna en sådan serie vore utom denna värld och vi skulle nog gå hela vägen av bara farten.

Spela roll? Ska man ha guld så ska man vinna!
Bomboms senaste intervju! Helt rätt spelar fan inte någon roll. Är man bäst i Sverige så är man. Låt oss möta topplagen i kvarten, kan man inte gå vidare därifrån så är man inte värdig ett SM-Guld!
Bomboms senaste intervju! Helt rätt spelar fan inte någon roll. Är man bäst i Sverige så är man. Låt oss möta topplagen i kvarten, kan man inte gå vidare därifrån så är man inte värdig ett SM-Guld!
Visst är det så men sen finns det ju en annan liten faktor - ekonomi.
Men det skiter ni i kanske?
Men det skiter ni i kanske?
fpk. De kroknar i slutspelet. Tror jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Hawk skrev: Spela roll? Ska man ha guld så ska man vinna!
Lika stor chans att DIF tar SM-guld med detta lag som att aik gör det.
Kanske tom större chans för aik med Fasth i mål.
Här handlar det givetvis om att få till så många hemmamatcher som möjligt för att rädda ekonomin, den chansen finns bara om vi bli valda av Lif eller Lhc.
Men någon av de 3 lagen före kommer redan ha plockat oss (Saik, Hv, Fbk)
Så, tyvärr respass direkt med 1-4 i matcher (möjligen 2-4).
Men med tanke på hur uselt DIF är när man är på det humöret så känns det som en lättnad att vi slapp kvalserien.
Vi var bara några nyckelmatcher ifrån,
(torsk i nån av aik, frölunda eller modo)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
I första hand Luleå annars FBK. Fast jag har en känsla av att vi kommer få möta HV71. 

Avskaffa tre mot tre.
På sätt och vis håller jag med om att det skulle vara lika bra att möta Hiv eller kaffebönderna direkt. I synnerhet då de har skadeproblem som kanske inte är helt lösta förrän senare i slutspelet. Vill inte ha Skellefteå i alla fall. Luleå känns annars mest överkomligt kanske.
Valet känns givet för mig. Luleås spelartrupp är knappast skräckinjagande och om jag ska vara ärlig imponeras jag inte av deras spel. Deras såkallade frejdiga och offensiva spelstil känns som en extremt upphaussad tidningsmyt. Matchen i lördags var en ren bjudning av oss.
Men i slutändan, så länge vi undviker HV i kvartsfinalen, kommer utgången av avgöras huruvida vi kan lyckas toppa formen eller inte. Gör vi det, då ser jag helt ärligt inte att något av de andra lagen slår ut oss. Men, med tanke på vilken bergochdalbana DIF årgång 2010/2011 har varit finns det ingenting som tyder på att vi skulle lyckas med det.
Slutligen, om jag ska avsluta med en positiv detalj, så är det väl knappast något annat lag som har så mycket sparkapital inför slutspelet som vi har.
Men i slutändan, så länge vi undviker HV i kvartsfinalen, kommer utgången av avgöras huruvida vi kan lyckas toppa formen eller inte. Gör vi det, då ser jag helt ärligt inte att något av de andra lagen slår ut oss. Men, med tanke på vilken bergochdalbana DIF årgång 2010/2011 har varit finns det ingenting som tyder på att vi skulle lyckas med det.
Slutligen, om jag ska avsluta med en positiv detalj, så är det väl knappast något annat lag som har så mycket sparkapital inför slutspelet som vi har.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- DIF_Soldier
Klara för slutpel, men jag är inte särskilt taggad. Min inneboende känsla är "Få skiten överstökad och börja på ny kula nästa säsong", men det lär jag väl inte tycka när det drar igång.
Säg den glädje som varar
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Tror helt uppriktigt att SAIK och HV71 skulle vara en härlig utmaning. Skellefteå är ett uselt bortalag och vi har varit hårfint ifrån att sno med oss tre pinnar vid besöken i deras lappgryta. Vad gäller HV så passar deras öppna spel DIF riktigt bra även om HV har ett par växlar extra att visa så kan DIF faktiskt överraska i ett slutspel. Så genomuselt vi spelat i många grundseriematcher måste det finnas ett jävla revanschbegär i DIF-truppen. Att vi blivit ägda i två derbymatcher, förnedrats vid Järnkaminernas dag och gett Nisse en förlust igår borde bädda för en jävla taggning inför fortsättningen. Hardy är oxå en lurig jävel. Ser själv hur han nu lägger pussel bland de 55 block han avverkat i grundserien. Underskatta som sagt inte Hardy i ett slutspel. Hardy kommer nu kliva fram och visa vad erfarenhet och slughet betyder.
Kämpa DIF !!!
Kämpa DIF !!!
Jag lägger min röst på LHC, skulle vara så otroligt skönt att få slå ut dem igen och nu redan i en kvartsfinal.
- Lee Harvey Oswald
kotten skrev: Valet känns givet för mig. Luleås spelartrupp är knappast skräckinjagande och om jag ska vara ärlig imponeras jag inte av deras spel. Deras såkallade frejdiga och offensiva spelstil känns som en extremt upphaussad tidningsmyt. Matchen i lördags var en ren bjudning av oss.
Det där är ren okunskap från din sida, det var en bjudning från luleås sida att det fortfarande var match in i 3:e perioden
DIF är efter 52 mer eller mindre skitomgångar konstigt nog fortfarande högt rankade här inne på forumet.
Är ni packade varje match??! (lördag hela veckan)
Eller hur har ni annars undgått att se DIF:s stora brister både i spelet, mental inställning & i hur laget coachas denna säsong.
Det går inte att trolla fram nånting lagom till ett slutspel som har saknats i en hel grundserie på 55 matcher.
Det fixar inte ens Hardy....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Undviker gärna HV och FBK då de har slutspelsrutin i överflöd och dessutom bra trupper.
Undviker gärna långa resor till Lappland oxå.
Det som återstår då blir Linköping.
Rent spelmässigt hade jag nog föredragit Luleå dock.
Undviker gärna långa resor till Lappland oxå.
Det som återstår då blir Linköping.
Rent spelmässigt hade jag nog föredragit Luleå dock.