Djurgårdens IF - Luleå HF, 26/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
PNY
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 26/2 2011

Inlägg av PNY »

Förstår inte varför Hardy inte tar en timeout i början av andra när han ser att Luleå håller på att ta över matchen fullständigt?

Bra tryck i klacken idag! I alla fall i första perioden.
Stod själv bredvid två killar som satt ner och diskuterade allt annat än hockey. De blev rejält sura när jag sa till dem att ställa sig upp och sjunga istället. "Sköt dig själv..." fick man höra från en av dem. En av dem ställde sig upp den andre valde att sitta ner resten av matchen. Ingen av dem sjöng en enda gång.
Andra sidan om oss stod en som ofta sjöng fast aldrig i samma takt som övriga. I tredje perioden tyckte han att vissa andra inte sjöng och kastade först ett mynt och sedan en flaska med vatten (tror jag det var) mot den del av klacken där Fabriken står. Pucko!!!
Rufus

Inlägg av Rufus »

Daniel942 skrev:Sluta gulla med Owuya.. Ett av målen var en riktig målvaktstabbe.
Ja, speciellt Luleås fjärde mål. Han var ju inte ens i närheten av pucken. Han hade till och med åkt av isen ;)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Rufus skrev:
Daniel942 skrev:Sluta gulla med Owuya.. Ett av målen var en riktig målvaktstabbe.
Ja, speciellt Luleås fjärde mål. Han var ju inte ens i närheten av pucken. Han hade till och med åkt av isen ;)
Nu var du rolig.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Heaty skrev:
Magnutz skrev:
Mindrocker skrev:Bänka Mackan för resten av säsongen och låt honom börja träna inför nästa redan nu. Han verkar vara i mental och fysisk obalans och tillför absolut ingenting till laget för närvarande, förutom negativ energi.
+100000000000000000000

Vilket sportlsigt bottennapp Marcus Nilson är för närvarande. 2an han tog för roughing var sinnessjuk!
Blev det förövrigt inte kasse på den?
näe, det var på Falkens tripping-2a...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Heaty skrev:
Magnutz skrev:
Mindrocker skrev:Bänka Mackan för resten av säsongen och låt honom börja träna inför nästa redan nu. Han verkar vara i mental och fysisk obalans och tillför absolut ingenting till laget för närvarande, förutom negativ energi.
+100000000000000000000

Vilket sportlsigt bottennapp Marcus Nilson är för närvarande. 2an han tog för roughing var sinnessjuk!
Blev det förövrigt inte kasse på den?
Nej, farfar Falk tokmissade ett uppspel och fick reparera...

Claesson krånglar på 2-1 och Falk innan 2-2 tyvärr.

Hannula och Galler Mika bäst igen.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Nu håller vi tummarna för att SSK vinner efter antingen förlängning eller straffar borta mot Modo. Då blir nämligen DIF 100 % slutspelsklara! Vore skönt om vi i alla fall kunde ta med oss något positivt från denna annars så bedrövliga lördagskväll (undantag Ekman-hyllningarna, förstås)...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Datsyuk_13 skrev:Nu håller vi tummarna för att SSK vinner efter antingen förlängning eller straffar borta mot Modo. Då blir nämligen DIF 100 % slutspelsklara! Vore skönt om vi i alla fall kunde ta med oss något positivt från denna annars så bedrövliga lördagskväll (undantag Ekman-hyllningarna, förstås)...
Tvärtom. Håll tummarna för Modo så de går om asen. Slutspelsklara är vi redan..
DIF!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mackans roughing, den var lite skoj. Han missade ju, vad det nu var han gjorde.

Kan de bli roughing då? Luften är ju fri liksom :)

Om ja, hur nära får man vara och vifta med sina armar? Någon som kan ge oss lite klarhet i detta?

Nisses hyllningar är vad som kommer kommas ihåg av denna match, bryr mig inte nämnvärt om resultatet på grund av hyllningarna. Vi hade säkert ändå inte fixat topp-4.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Fredde.C

Inlägg av Fredde.C »

PNY skrev: Bra tryck i klacken idag! I alla fall i första perioden.
Stod själv bredvid två killar som satt ner och diskuterade allt annat än hockey. De blev rejält sura när jag sa till dem att ställa sig upp och sjunga istället. "Sköt dig själv..." fick man höra från en av dem. En av dem ställde sig upp den andre valde att sitta ner resten av matchen. Ingen av dem sjöng en enda gång.
Andra sidan om oss stod en som ofta sjöng fast aldrig i samma takt som övriga. I tredje perioden tyckte han att vissa andra inte sjöng och kastade först ett mynt och sedan en flaska med vatten (tror jag det var) mot den del av klacken där Fabriken står. Pucko!!

Sånt beteende kan aldrig accepteras. Det var synd att du inte pekade ut honom åt oss. (Fast han blev ju hittad till slut iallafall.)
#3 Birkastans bästa!
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Fredde.C skrev: Sånt beteende kan aldrig accepteras. Det var synd att du inte pekade ut honom åt oss. (Fast han blev ju hittad till slut iallafall.)
Martin frågade ju mig och jag pekade på han i vit tröja.
Fredde.C

Inlägg av Fredde.C »

PNY skrev:
Fredde.C skrev: Sånt beteende kan aldrig accepteras. Det var synd att du inte pekade ut honom åt oss. (Fast han blev ju hittad till slut iallafall.)
Martin frågade ju mig och jag pekade på han i vit tröja.

Ok sorry missade det i diskussionen.
#3 Birkastans bästa!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

sensei skrev:Mackans roughing, den var lite skoj. Han missade ju, vad det nu var han gjorde.
Noterade det också. Sen åkte ju dock Jonsson ut utan att ha rört Ottosson i situationen han åkte omkull i så de försökte väl kvitta det...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det jag stör mig mest på när jag tänker efter är Luleås fans och deras jävla bangers. Känns som att dom smäller lite vart dom än är, jävla fjantar. Först var det en inne på Hovet, sen en utanför, typ en 20 min efter matchen när de flesta gått. Idioter..
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Mackans roughing, den var lite skoj. Han missade ju, vad det nu var han gjorde.

Kan de bli roughing då? Luften är ju fri liksom :)

Om ja, hur nära får man vara och vifta med sina armar? Någon som kan ge oss lite klarhet i detta?

Nisses hyllningar är vad som kommer kommas ihåg av denna match, bryr mig inte nämnvärt om resultatet på grund av hyllningarna. Vi hade säkert ändå inte fixat topp-4.
Du kan väl utvisas för "uppsåt" antar jag. OM du måttar ett slag mot någons ansikte men missar åker du för roughing. Så borde det vara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

PNY skrev:Bra tryck i klacken idag! I alla fall i första perioden.
Andra sidan om oss stod en som ofta sjöng fast aldrig i samma takt som övriga. I tredje perioden tyckte han att vissa andra inte sjöng och kastade först ett mynt och sedan en flaska med vatten (tror jag det var) mot den del av klacken där Fabriken står. Pucko!!!
Var det råttor i vår klack eller? Herre jävlar, du gjorde rätt som stod på dig och sa till dom. Synd bara att det var sorkar som inte ville ge allt för DIF...

Såg inte matchen men att tappa 2-0 ledningen när vi har spelet är inte godkänt och med det spelet kommer vi inte komma förbi kvartsfinalen. Skönt att se Nisse på benen, värmer enormt. Kämpa Nisse!
Skriv svar