Han har kontrakt och blir därför kvar.inloss skrev:Här hört rykten om att han inte får vara kvar :/Billx skrev:Hur ser Hardys situation ut nästa år? har han förlängt? eller lägger han av ?
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
DIF!
- reservjesus
Och vart har du hört det ? Han har kontrakt över nästa år så nej han ska inte lämna.inloss skrev:Här hört rykten om att han inte får vara kvar :/Billx skrev:Hur ser Hardys situation ut nästa år? har han förlängt? eller lägger han av ?
clowns to the left of me, jokers to the right
- SirDIFalot
Känns inte direkt DIF att kicka en tränare... Inte en chans att han får lämna.reservjesus skrev:Och vart har du hört det ? Han har kontrakt över nästa år så nej han ska inte lämna.inloss skrev:Här hört rykten om att han inte får vara kvar :/Billx skrev:Hur ser Hardys situation ut nästa år? har han förlängt? eller lägger han av ?
Expert.
Något Hardy verkar vara bra på är spelaromsättningar.
Minst 10 spelare lämnar. Var så inför säsongen 2000-2001
Och var många som lämnade inför denna säsong med.
- SirDIFalot
Kanske för att lagen har varit framgångsrika, lite för framgångsrika för att det ska gå att bygga långsiktigt på.warrant skrev:Något Hardy verkar vara bra på är spelaromsättningar.
Expert.
Sant. Vissa spelare var omöjliga att kunna hålla kvar tack vare nhl.SirDIFalot skrev:Kanske för att lagen har varit framgångsrika, lite för framgångsrika för att det ska gå att bygga långsiktigt på.warrant skrev:Något Hardy verkar vara bra på är spelaromsättningar.
Men var väl inte så nöjd med att Micke Holmqvist och Nicklas Danielsson fick lämna inför denna säsong.
- SirDIFalot
Nicklas Danielsson kan jag hålla med om, och det sa jag redan i somras. Fick en del skit för det då.warrant skrev:Sant. Vissa spelare var omöjliga att kunna hålla kvar tack vare nhl.SirDIFalot skrev:Kanske för att lagen har varit framgångsrika, lite för framgångsrika för att det ska gå att bygga långsiktigt på.warrant skrev:Något Hardy verkar vara bra på är spelaromsättningar.
Men var väl inte så nöjd med att Micke Holmqvist och Nicklas Danielsson fick lämna inför denna säsong.
Honken hade ju tjänat 270 lax i månaden och haft sämst +/- två säsonger i rad om jag inte minns fel, tyvärr bidrog han inte alls tillräckligt för att få vara kvar.
Expert.
Att släppa Nicky D till MoDo är ju med facit i hand ett av de sämsta besluten som togs inför årets säsong. För mig var det oförklarligt att man inte försökte behålla honom. Han gjorde ett riktigt bra slutspel i fjol. Att ersätta honom med Widing gick ju sådär minst sagt.
- SirDIFalot
Kempe var väl snarare hans ersättare?kaminor skrev:Att släppa Nicky D till MoDo är ju med facit i hand ett av de sämsta besluten som togs inför årets säsong. För mig var det oförklarligt att man inte försökte behålla honom. Han gjorde ett riktigt bra slutspel i fjol. Att ersätta honom med Widing gick ju sådär minst sagt.
Widing kom ju in sent när Mackan beslöt sig för att inte signa.
Expert.
Utan facit i hand skulle jag välja Widing alla dagar i veckan.kaminor skrev:Att släppa Nicky D till MoDo är ju med facit i hand ett av de sämsta besluten som togs inför årets säsong. För mig var det oförklarligt att man inte försökte behålla honom. Han gjorde ett riktigt bra slutspel i fjol. Att ersätta honom med Widing gick ju sådär minst sagt.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det jag gjorde i fet stil där tror jag har rubbat hela laget för denna säsong. När mackan säger nej för att sedan säga ja så värvas det ju nåt som ska ersätta honom.SirDIFalot skrev:Kempe var väl snarare hans ersättare?kaminor skrev:Att släppa Nicky D till MoDo är ju med facit i hand ett av de sämsta besluten som togs inför årets säsong. För mig var det oförklarligt att man inte försökte behålla honom. Han gjorde ett riktigt bra slutspel i fjol. Att ersätta honom med Widing gick ju sådär minst sagt.
DIF!
Att ersätta honom med Kempe verkar ju också ha gått sådär minst sagt.SirDIFalot skrev:Kempe var väl snarare hans ersättare?kaminor skrev:Att släppa Nicky D till MoDo är ju med facit i hand ett av de sämsta besluten som togs inför årets säsong. För mig var det oförklarligt att man inte försökte behålla honom. Han gjorde ett riktigt bra slutspel i fjol. Att ersätta honom med Widing gick ju sådär minst sagt.
Brodin om kontraktsförhandlingar och Brynäs
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... rodin.html
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... rodin.html
- SirDIFalot
Känns lite tjänstefel att inte hugga efter Klubertanz. Killen tjänar 67,500 dollar, per år. i AHL. Kommer vi och erbjuder honom 100 lax i månaden, vilket skulle vara ett kap för en spelare som honom, så dubblar han ändå vad han tjänar nu och skulle förmodligen vara väldigt intresserad.
Expert.
Oscar Möller vore ändå drömvärvningen! en bra center som kan ersätta krüger som dessutom öser in poäng i AHL.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.