Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Det är ju förtusan Boumedienne som är helt oförmögen att starta spelet med ett långpass från egen zon. ALLTID, och då menar jag alltid blir passningen missriktad och slutar med icing. Nu har han ju slutat göra mål också, så nu har vi ingen nytta alls av honom. Oscar framstår som ett spelgeni med magiska handleder i jämförelse.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
När spelade han en hel säsong utan några skador alls?RosaVillan skrev:Tjärna ska hem. Den som ställer sig emot det kan inte vara riktigt klok. Ragge-klass på honom, men det verkar många ha glömt. Folk vill ha ''hem'' Kyle eller Timmy istället. Fattar ingenting. Tjärna är en back av hög internationell klass som förmodligen hade spelat OS i Vancouver om han hade varit skadefri. Med en rejäl försäsong med DIF:s fystränare lär han dessutom bli skadefri.
Vi har möjlighet att värva en av Sveriges bästa backar och många här inne vill ha Klubertanz eller Timmy Pettersson istället. Oh my lord.
Och ja, han är ruskigt bra fortfarande.
Varför skulle just Djurgårdens fystränare göra någon avgörande skillnad? Han snyltar ju inför varenda säsong på Djurgårdens gästfrihet och expertis utan att för den skull verka vilja "komma hem" eller vara skadefri.
Med det sagt så skulle jag gärna vilja se en skadefri Tjärna i Djurgården igen, men tvivlar med tanke på hans fysiska status.
Jag är relativt ambivalent inför Daniel Tjärnqvist eventuella återkomst, är han hel, frisk och motiverad vill jag såklart ha honom men det känns lite otroligt och därav tvekar jag ordentligt.supreme skrev:När spelade han en hel säsong utan några skador alls?RosaVillan skrev:Tjärna ska hem. Den som ställer sig emot det kan inte vara riktigt klok. Ragge-klass på honom, men det verkar många ha glömt. Folk vill ha ''hem'' Kyle eller Timmy istället. Fattar ingenting. Tjärna är en back av hög internationell klass som förmodligen hade spelat OS i Vancouver om han hade varit skadefri. Med en rejäl försäsong med DIF:s fystränare lär han dessutom bli skadefri.
Vi har möjlighet att värva en av Sveriges bästa backar och många här inne vill ha Klubertanz eller Timmy Pettersson istället. Oh my lord.
Och ja, han är ruskigt bra fortfarande.
Varför skulle just Djurgårdens fystränare göra någon avgörande skillnad? Han snyltar ju inför varenda säsong på Djurgårdens gästfrihet och expertis utan att för den skull verka vilja "komma hem" eller vara skadefri.
Med det sagt så skulle jag gärna vilja se en skadefri Tjärna i Djurgården igen, men tvivlar med tanke på hans fysiska status.
När vissa argumenterar emot en värvning av honom pga att han "snyltat" på träning börjar jag undra lite grann, jag menar...kommer han tillbaka har det ju varit värt det. Då är han här för att betala tillbaka på isen. Fullständigt ologiskt att önska att han inte kommer tillbaka med snyltningen som argument alltså.
Bomme har ändå höjt sig de senaste månaderna jämfört med början på säsongen. Jag vill vänta till slutspel innan jag fäller min dom över hans säsong. Det kan ju vara så att är som bäst när det gäller som mest. Grundserien är trots allt transportsträcka.
Vi måste också lita på tränarna i DIF som kan mycket mer hockey än oss. Väljer man att ge honom så mycket istid som man gör måste det bero på något.
Som dagens rubriker om Widing (och Mackans petning) visar så är knappast vår tränarstab någon som tar hänsyn till namn och lön när laget coachas.
Angående Tjärnqvist:
KHL är en mer välavlönad och bättre hockeyliga än den svenska. De som har vänt hem har ofta gjort det av familjeskäl eller otrivsel och inte kärlek till DIF. Varken Mackan eller Nisse trivdes väl särskilt väl i Ryssland. Tjärnqvist tycks trivas allt bättre och tänker att han har mycket att ge i en bättre liga.
Tror inte någon av oss eller någon Djurgårdare (spelare) skulle ha agerat annorlunda än vad Daniel gör just nu.
Vi måste också lita på tränarna i DIF som kan mycket mer hockey än oss. Väljer man att ge honom så mycket istid som man gör måste det bero på något.
Som dagens rubriker om Widing (och Mackans petning) visar så är knappast vår tränarstab någon som tar hänsyn till namn och lön när laget coachas.
Angående Tjärnqvist:
KHL är en mer välavlönad och bättre hockeyliga än den svenska. De som har vänt hem har ofta gjort det av familjeskäl eller otrivsel och inte kärlek till DIF. Varken Mackan eller Nisse trivdes väl särskilt väl i Ryssland. Tjärnqvist tycks trivas allt bättre och tänker att han har mycket att ge i en bättre liga.
Tror inte någon av oss eller någon Djurgårdare (spelare) skulle ha agerat annorlunda än vad Daniel gör just nu.
De tar absolut hänsyn till både namn och framförallt lön. Så till vida att man inte bränner en svindyr spelare genom att t.ex peta honom om man inte tror att han kommer ta det på rätt sätt. Ta det på rätt sätt är centralt här, blir en petning en verklighetscheck eller får man en underpresterande kille att bli till en tjurig underpresterande kille?Highwind skrev:Bomme har ändå höjt sig de senaste månaderna jämfört med början på säsongen. Jag vill vänta till slutspel innan jag fäller min dom över hans säsong. Det kan ju vara så att är som bäst när det gäller som mest. Grundserien är trots allt transportsträcka.
Det är lite naivt att inte tro att "de dyra namnen" får många fler chanser att spela sig ur laget än billiga spelare. Bara att kolla hur mycket PP och hur många minuter Mackan spelat utan att prestera jämfört med andra. Eller Widing när det gick tungt, eller Bom-Bom 75% av säsongen. OSv.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8628131.ab
Figren på väg tillbaka?
Spontat, nej tack.
Men känns som han kan ha utvecklats en hel del under sina två år i AHL. Fortfarande ingen spelare jag vill ha tillbaka. Tar hellre upp en junior då.
Figren på väg tillbaka?
Spontat, nej tack.
Men känns som han kan ha utvecklats en hel del under sina två år i AHL. Fortfarande ingen spelare jag vill ha tillbaka. Tar hellre upp en junior då.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ett stort NEJ TACK på den. Nu kan han ju, som du är inne på, ha utvecklats men det jag kommer ihåg av Robin på isen gör ju inte direkt att man saknar honom... skön snubbe, dock. Men det vinner man inga hockeymatcher på.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8628131.ab
Figren på väg tillbaka?
Spontat, nej tack.
- DIF_Soldier
Men snälla DIF Hockey... verkar det som att vi har brist på forwards? Det är det enda vi har, höll jag på att säga...SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8628131.ab
Figren på väg tillbaka?
Spontat, nej tack.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag kan förtydliga lite mer vad jag menar om du inte förstår;Caveman skrev: Tydligen inte för då borde du sett alla punkter som jag drog upp.
Oscar Eklund. En egen produkt. Spelade så sent som för drygt ett år sen en Lassie-hockey som gjorde att jag fick hjärtsnurp så fort han var inne på isen. Växte ut mot slutet av grundserien, och framförallt i slutspelet, till en riktigt stabil ES-back. Har under den här säsongen kanske tappat en aning jämfört med sin förra säsong men gör oftast ett gott dagsverke.
Josef Boumedienne. Värvas som en klassback. Kostar säkert minst 4ggr mer än Oscar Eklund (säkerligen mer, jag skulle gissa på att Boumedienne lyfter över 200k / månad. Kanske 250?). Stabbig på rören, korkade beslut, gör en del poäng men ingen direkt matchvinnare. Snarare tvärtom. Har spelet i sig men slår alldeles för många totalt urusla passningar. Verkar - om jag skall vara brutalt ärlig - lite småkorkad. Har en hög högstanivå men den kommer fram i kanske en av fem matcher. Håller det när man är värvad som en toppback i ett lag? Nej, verkligen inte är svaret.
Hur kan man med dessa fakta välja att lägga fokus på och såga en spelare som Oscar Eklund. Det är för mig helt jävla obegripligt...
Jag lägger ingen fokus på Oscar, det behövs inte, jag ser honom ändå och han har inte varit bra på slutet. Att han är en egen produkt gör inte att han gör mindre misstag, det gör honom inte bättre. Han har spelat vad du kallar "Lassie"-hockey på slutet.-daniel- skrev:Jag kan förtydliga lite mer vad jag menar om du inte förstår;Caveman skrev: Tydligen inte för då borde du sett alla punkter som jag drog upp.
Oscar Eklund. En egen produkt. Spelade så sent som för drygt ett år sen en Lassie-hockey som gjorde att jag fick hjärtsnurp så fort han var inne på isen. Växte ut mot slutet av grundserien, och framförallt i slutspelet, till en riktigt stabil ES-back. Har under den här säsongen kanske tappat en aning jämfört med sin förra säsong men gör oftast ett gott dagsverke.
Josef Boumedienne. Värvas som en klassback. Kostar säkert minst 4ggr mer än Oscar Eklund (säkerligen mer, jag skulle gissa på att Boumedienne lyfter över 200k / månad. Kanske 250?). Stabbig på rören, korkade beslut, gör en del poäng men ingen direkt matchvinnare. Snarare tvärtom. Har spelet i sig men slår alldeles för många totalt urusla passningar. Verkar - om jag skall vara brutalt ärlig - lite småkorkad. Har en hög högstanivå men den kommer fram i kanske en av fem matcher. Håller det när man är värvad som en toppback i ett lag? Nej, verkligen inte är svaret.
Hur kan man med dessa fakta välja att lägga fokus på och såga en spelare som Oscar Eklund. Det är för mig helt jävla obegripligt...
Vad det gäller Boumedienne så sa jag redan när han värvades att han är ojämn, kan vara en spelare för NHL ena matchen och en spelare för Div 1 i nästa, så har hans karriär sett ut. Han har en väldigt hög högstanivå men en lika låg lägstanivå. Men jag tror/hoppas på honom i ett slutspel.
Senast redigerad av Caveman den 2011-03-01 13:52:44, redigerad totalt 2 gång.
- SirDIFalot
Hoppas det inte finns DIF-intresse, känns som det kan vara så att AB bara slängde in DIF som intressent eftersom han var här sist.
Anyway, känns som vi har nog med skridskostarka ineffektiva forwards (Läs Tim Eriksson, Patrick Cehlin, Daniel Brodin och ett par till)
Alternativt så håller DIF bara kontakt för att man kan tappa en och annan spelare i sommar.
Anyway, känns som vi har nog med skridskostarka ineffektiva forwards (Läs Tim Eriksson, Patrick Cehlin, Daniel Brodin och ett par till)
Alternativt så håller DIF bara kontakt för att man kan tappa en och annan spelare i sommar.
Expert.
Hur ser Hardys situation ut nästa år? har han förlängt? eller lägger han av ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
Han, Montén och Micke har kontrakt över nästa år också.Billx skrev:Hur ser Hardys situation ut nästa år? har han förlängt? eller lägger han av ?
Expert.
Hardy har kontrakt även nästa säsong.
Här hört rykten om att han inte får vara kvar :/Billx skrev:Hur ser Hardys situation ut nästa år? har han förlängt? eller lägger han av ?
"Whatever you want"