Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
robcop
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Inlägg av robcop »

Helt sjukt att "djurgårdare" sitter och spyr galla på riktiga Djurgårdare och i vissa fall egna produkter ("#4" tex). Bara pinsamt så ta er i kragen och sluta grina över en match som ingen kan vara ledsen över att vi torskade. Gnaget i ettan...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

robcop skrev:Helt sjukt att "djurgårdare" sitter och spyr galla på riktiga Djurgårdare och i vissa fall egna produkter ("#4" tex). Bara pinsamt så ta er i kragen och sluta grina över en match som ingen kan vara ledsen över att vi torskade. Gnaget i ettan...
Tack!
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
robcop skrev:Helt sjukt att "djurgårdare" sitter och spyr galla på riktiga Djurgårdare och i vissa fall egna produkter ("#4" tex). Bara pinsamt så ta er i kragen och sluta grina över en match som ingen kan vara ledsen över att vi torskade. Gnaget i ettan...
Tack!
Avgå!

Mackan behöver ett par blåställ samt instruktioner hur man använder dem. Sen kan väl karln le när han gör mål?! Annars är han en fin kille, Mackan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Äh, det finns inget att vara bitter över idag direkt. Vi hade fyra raka vinster, SSK hade fem raka förluster... Det var som skrivet i sten att vi skulle förlora.
Hannula var för övrigt den enda godkända spelaren idag tillsammans med Mark. Honken har varit grym för det mesta nu på sistone, men varför skjuter inte människan? Måste han ha öppet mål för att skjuta?
robcop

Inlägg av robcop »

Mackan vet nog hur man använder blåställ efter flera säsonger som 3e och 4e linjespelare i NHL, så det är nog inget problem när matcherna börjar gälla något.

Tycker allmänt att vi ska vara nöjda med lagets insats i grundserien eftersom att vi endast gått till slutspel en gång de senaste 3 åren (rätta mig om jag har fel). Börjat smyga sig in hybris och gnagarsånger "kämpa djurgården" i VÄXEL så fort vi inte leder på hemmaplan tex. I ett slutspel kan allt hända och vi har gott om matchvinnare tex "#4".
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Äh, det finns inget att vara bitter över idag direkt. Vi hade fyra raka vinster, SSK hade fem raka förluster... Det var som skrivet i sten att vi skulle förlora.
Hannula var för övrigt den enda godkända spelaren idag tillsammans med Mark. Honken har varit grym för det mesta nu på sistone, men varför skjuter inte människan? Måste han ha öppet mål för att skjuta?
Du har rätt.

Men.

Jag ruttnar mest på sättet vi trillat dit på. Som Fimpen sa: DIF ville inte tillräckligt mycket. Fimpen själv vill alltid 110% men det är tufft att dra lasset själv.

När vi får boegsryk av ett lag som är bättre än oss blir jag lite nedstämd och ... bedrövad? När vi får.. stryk av ett Fort Boyard-gäng som inte bjuder upp till dans... Then Magnutz goes nutz. ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

robcop skrev:Mackan vet nog hur man använder blåställ efter flera säsonger som 3e och 4e linjespelare i NHL, så det är nog inget problem när matcherna börjar gälla något.

Tycker allmänt att vi ska vara nöjda med lagets insats i grundserien eftersom att vi endast gått till slutspel en gång de senaste 3 åren (rätta mig om jag har fel). Börjat smyga sig in hybris och gnagarsånger "kämpa djurgården" i VÄXEL så fort vi inte leder på hemmaplan tex. I ett slutspel kan allt hända och vi har gott om matchvinnare tex "#4".
Missförstå mig rätt, jag gillar Mackan. Stenhårt. Men jag gillar inte att han inte visar glädje i sitt spel. Att han inte glöder för sitt lag, för sig själv. Han ser lite moloken ut. Jag hoppas han tänder till nu lagom till slutspelet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Magnutz skrev:När vi får boegsryk av ett lag som är bättre än oss blir jag lite nedstämd och ... bedrövad? När vi får.. stryk av ett Fort Boyard-gäng som inte bjuder upp till dans... Then Magnutz goes nutz. ;)
Jo, förvisso. Men alla lag har dåliga dagar ibland, så är det tyvärr. Höga berg och djupa dalar består en hockeysäsong av.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:
Magnutz skrev:När vi får boegsryk av ett lag som är bättre än oss blir jag lite nedstämd och ... bedrövad? När vi får.. stryk av ett Fort Boyard-gäng som inte bjuder upp till dans... Then Magnutz goes nutz. ;)
Jo, förvisso. Men alla lag har dåliga dagar ibland, så är det tyvärr. Höga berg och djupa dalar består en hockeysäsong av.
Och vi supportrar får lida... i alla fall såna som jag vars puls reagerar med spelet under match.. kanske läge att notera: Sluta följ hockey efter 40.. infarktvarning utfärdad.. :)
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Jag håller med fullständigt! Alla DIF som skriver illa om spelare i det egna laget, framförallt spelare som underpresterat något brutalt under stora delar av säsongen, måste vara helt körda i skallen!

Eller så har de som betalar spelarnas löner rätt att ställa krav på att vissa spelare ska kunna hålla en högsta lägsta nivå som i alla fall håller division 1-klass.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

soundboy skrev:
Jag håller med fullständigt! Alla DIF som skriver illa om spelare i det egna laget, framförallt spelare som underpresterat något brutalt under stora delar av säsongen, måste vara helt körda i skallen!

Eller så har de som betalar spelarnas löner rätt att ställa krav på att vissa spelare ska kunna hålla en högsta lägsta nivå som i alla fall håller division 1-klass.
Hade de hållit division 1 klass hade vi inte legat där vi ligger. Hade förstått gnället om vi hade haft denna dyra trupp och varit i Frölundas situation.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Hade de hållit division 1 klass hade vi inte legat där vi ligger. Hade förstått gnället om vi hade haft denna dyra trupp och varit i Frölundas situation.
Alla har inte legat på division ett klass, men Herr Nilson har gjort det tillsammans med Lassie. Man har rätt att ställa krav och bli förbannad på spelare, speciellt på såna som Herr Nilson som har ett grymt skott men som väljer att passa när han mer eller mindre har öppet mål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Hade de hållit division 1 klass hade vi inte legat där vi ligger. Hade förstått gnället om vi hade haft denna dyra trupp och varit i Frölundas situation.
Alla har inte legat på division ett klass, men Herr Nilson har gjort det tillsammans med Lassie. Man har rätt att ställa krav och bli förbannad på spelare, speciellt på såna som Herr Nilson som har ett grymt skott men som väljer att passa när han mer eller mindre har öppet mål.
Tycker han skjuter hela tiden, men aldrig träffar mål.

Och hade Nilson hållit division 1 klass hade han inte gjort 21 poäng på 35 matcher.
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

Den negativa attityden här inne beror på inställningen och hur spelet ser ut på planen. Idag var den usel, var ungefär som i början av säsongen. Och så skall det inte vara nu, inte matcherna före slutspelet. Det är nu vi ska visa att vi återigen platsar i en SM-Final (Vilket inte kommer hända i år) och lira på som aldrig förr, allting skulle ha klaffat idag.

Missade viktiga 3 poäng idag, kunde nog avgjort om det skulle blivit en fjärde plats. Nu blir det svårt, en vinst mot Luleå och en vinst mot LHC är inte jag positiv emot. Hoppas att spelet sitter bättre på Lördag, för då jävlar skall det smälla.

Kämpa för fjärde platsen! Vi skall ha hemmafördel!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi älskar Djurgårdens IF Hockey men inte alltid de som just nu representerar föreningen på isen. Så är det. Nu ska en hel del av våra hjältar visa oss att de kan det vi vet att de kan. Annars... :)
Skriv svar