Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011

Inlägg av -daniel- »

Sätt upp Hannula / Widing på blå istället för nån av våra backar, de kan åtminstone skjuta.

#51 är förövrigt den enda godkända forwarden i kväll. Samtliga andra var så satans jävla lama så jag skäms lite, så här i efterhand.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, ingen av de tre ska ju spela PP, så är det bara. De lyckas inte med någonting. Inte en uppåkning, inte en passning, inte ett skott. Nada.

#78 har ju så "lågt golv och högt i tak" prestationsmässigt att det är skrämmande. Idag krälade han på golvet igen.

Får väl plussa Mark som vanligt idag.

Daniel, låter som att du hade en bra kväll... :lol:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel- skrev:Sätt upp Hannula / Widing på blå istället för nån av våra backar, de kan åtminstone skjuta.

#51 är förövrigt den enda godkända forwarden i kväll. Samtliga andra var så satans jävla lama så jag skäms lite, så här i efterhand.
Håller med till 100%. De skulle vara bättre på allt.

Förresten. Kom på en snygg grej idag. Och det var faktiskt SSK´s första mål. Vilken snygg tackling av Jocke Eriksson och sedan resten av spelet också! Jag lyfter på hatten.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, Mark räddade oss från förnedring. Jag kan garantera att vår totala målskillnad INTE skulle varit +-0 om vi hade slängt in en viss Ridderwall. Räknade till minst 2-3 givna mål till som jag tycker Mark räddar.

Sammanfattning på kvällen blir; kalasdålig.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Ja, Mark räddade oss från förnedring. Jag kan garantera att vår totala målskillnad INTE skulle varit +-0 om vi hade slängt in en viss Ridderwall. Räknade till minst 2-3 givna mål till som jag tycker Mark räddar.

Jag hade ett tag funderingar på att kasta mig i bilen men snö och annat hindrade mig idag.. (läs: släktmiddag). Är glad att jag slapp genomgå denna Odyssé.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Mmm, innan matchen så fick jag ett släng av nåt konstigt virus och kände att "...fan, tänk om SSK skulle gå till slutspel, shit vad kul för dem. Poppe är verkligen skön, han brinner för det här. Jag unnar dem det!".
Nu sitter jag istället och surar för att alla matcher mot SSK och BIF är så jävla tråkiga att jag hoppas båda åker ur.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Ja, Mark räddade oss från förnedring. Jag kan garantera att vår totala målskillnad INTE skulle varit +-0 om vi hade slängt in en viss Ridderwall. Räknade till minst 2-3 givna mål till som jag tycker Mark räddar.

Jag hade ett tag funderingar på att kasta mig i bilen men snö och annat hindrade mig idag.. (läs: släktmiddag). Är glad att jag slapp genomgå denna Odyssé.
Släktmiddag (t.om en släckt middag) hade varit rena rama jävla höjdaren jämfört med den här travestin.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:

Släktmiddag (t.om en släckt middag) hade varit rena rama jävla höjdaren jämfört med den här travestin.
I then consider myself lucky. Funderar på om det är värt det att kika på period 2 mellan DIF-fiskelunda...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Mmm, innan matchen så fick jag ett släng av nåt konstigt virus och kände att "...fan, tänk om SSK skulle gå till slutspel, shit vad kul för dem. Poppe är verkligen skön, han brinner för det här. Jag unnar dem det!".
Nu sitter jag istället och surar för att alla matcher mot SSK och BIF är så jävla tråkiga att jag hoppas båda åker ur.
SSK lyckas på något vis alltid få DIF att spela genomuselt, båda de här senaste matcherna mot Tälje har verkligen varit illegalt genomusla från vår sida (den på Hovet var dock snäppet värre). Jag kan omöjligtvis tycka om SSK när DIF möter dem, men annars är det något skönt med en klassisk klubb som dem. Föredrar fortfarande Södertälje jämfört med andra totalt intetsägande skräpgäng som Modo & Timrå, LHC eller nåt annat pajasgäng.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Mmm, innan matchen så fick jag ett släng av nåt konstigt virus och kände att "...fan, tänk om SSK skulle gå till slutspel, shit vad kul för dem. Poppe är verkligen skön, han brinner för det här. Jag unnar dem det!".
SSK lyckas på något vis alltid få DIF att spela genomuselt, båda de här senaste matcherna mot Tälje har verkligen varit illegalt genomusla från vår sida (den på Hovet var dock snäppet värre). Jag kan omöjligtvis tycka om SSK när DIF möter dem, men annars är det något skönt med en klassisk klubb som dem. Föredrar fortfarande Södertälje jämfört med andra totalt intetsägande skräpgäng som Modo & Timrå, LHC eller nåt annat pajasgäng.
Japp håller med. Ska bli kul att se Frölunda svettas i kvalserien sen också, om det nu blir så. :) Men som sagt: svettas. Man ser ju trots allt hellre Frölunda i elitserien än Örebro t.ex.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:
Japp håller med. Ska bli kul att se Frölunda svettas i kvalserien sen också, om det nu blir så. :) Men som sagt: svettas. Man ser ju trots allt hellre Frölunda i elitserien än Örebro t.ex.
Jo, jag känner dock på mig att Fisklunda ryker om de hamnar i kvalserien. Tänk dig ett Scandinavium som buar för minsta lilla misstag (där ligger Hovet i lä) när Växjö Lakers kommer på besök. Kallio kommer skita på sig, Honken kommer kasta in puckar, Kenta kommer få cardiac arrest i båset och de kommer helt enkelt stortorska. Nerverna kommer sitta utanpå. Tälje eller Solna skulle helt klart klara sig kvar.

Vad som än händer vill jag inte ha upp något pissgäng. Personligen så vore det skoj att se typ Malmö eller Leksand på bekostnad av Timrå. Tidernas tråkigaste ES-lag (OK, det var taskigt när bottennapp som Mora spelat i serien) i alla kategorier.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

- Det är vi som är dåliga. Vi spelar dem rätt i händerna, tappar puckar i mittzonen precis som vi inte får göra. Det är ett skittråkigt lag att möta, de står bara där och väntar och gör inget själva och just då får man bara inte tappa puckar på blå och i mittzonen, säger Djurgårdsforwarden Christian Eklund besviket.
- Det som är riktigt tråkigt är att de vill mer. Vi måste vilja mer än dem. Vi måste vara mer desperata, spela enklare och inte kladda så mycket med pucken.
SSK slåss å andra sidan för livet där i botten, det gör inte ni?
- Nä men vi är Djurgården – och en Djurgårdare måste alltid vilja mest. Sedan vill vi upp till fjärdeplatsen, då får vi börja hemma i slutspelet. Sedan vill man inte komma in slutspelet med en massa förluster. Man vill börja med lite vinster i ryggen.

Fimpen - Årets Järnkamin!
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ja, det kommer ju bli en vansinnig press på Frölunda! Blir kul att se hur de tacklar den pressen.
Både Malmö och Leksand borde ju komma upp till slut tycker man men jäklar vad många år sedan de var uppe! Jag ser också hellre dem. Riktiga publiklag.

Minns dock alla fighter mot Malmö på 90-talet när de hade Peter Andersson, Svehla, Burra osv...grrrrr... Fast å andra sidan hade vi Jensa Öhling, Micke Johansson, Arto, Challe, Kennholt, Due-Boje, Tommy Söderström m.fl. Good times!

Jaja, nu surfar jag iväg på andra äventyr. Nya tag i helgen, DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Plus ett, på den, Daniel 942!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:- Det är vi som är dåliga. Vi spelar dem rätt i händerna, tappar puckar i mittzonen precis som vi inte får göra. Det är ett skittråkigt lag att möta, de står bara där och väntar och gör inget själva och just då får man bara inte tappa puckar på blå och i mittzonen, säger Djurgårdsforwarden Christian Eklund besviket.
- Det som är riktigt tråkigt är att de vill mer. Vi måste vilja mer än dem. Vi måste vara mer desperata, spela enklare och inte kladda så mycket med pucken.
SSK slåss å andra sidan för livet där i botten, det gör inte ni?
- Nä men vi är Djurgården – och en Djurgårdare måste alltid vilja mest. Sedan vill vi upp till fjärdeplatsen, då får vi börja hemma i slutspelet. Sedan vill man inte komma in slutspelet med en massa förluster. Man vill börja med lite vinster i ryggen.

Fimpen - Årets Järnkamin!
Den ENDE som är ärlig och som fan inte viker ner sig. Någonsin. Fimpen - Årets Järnkamin.
Skriv svar