Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011
Hardy har väl svaren och anledningarna nedtecknade i Blocket. Jag som åskådare och mångårig supproter fattar däremot inte alls hur taktiken han bestämmer över är tänkt att funka. "Spelarna vet själva vad som måste göras..." Gör de verkligen det?! Om det är sant så är alltså våra spelare för dåliga för Hardys idéer och då tycker i alla fall jag att det är dags att tänka om.
Sen tycker jag att det är Head Coachens heliga skyldighet att aldrig säga något sånt som Hardy sa.. att spelarna vet vad som ska göras.. De är inte robotar. De behöver ruskas om ibland, och det rejält. Det måste ske under pågående match annars tappar man ju allt.. Och det är Heqad Coachens ansvar att leda laget i båset. Hade vi en som Popovic där skulle ingen sitta och läppja på sin Loranga och vänta på slutsignalen... ge mackan en backhand över skallen och vråla: SKA DU SPELA I DIF SKA DU SPELA I DIF OCH INTE SPELA MOT DIF - FATTAR DU GOMER PYLE?!?!?!??! NOW GET THE F U C K OFF OF MY OBSTACLE COURSE!!!
fan
Sen tycker jag att det är Head Coachens heliga skyldighet att aldrig säga något sånt som Hardy sa.. att spelarna vet vad som ska göras.. De är inte robotar. De behöver ruskas om ibland, och det rejält. Det måste ske under pågående match annars tappar man ju allt.. Och det är Heqad Coachens ansvar att leda laget i båset. Hade vi en som Popovic där skulle ingen sitta och läppja på sin Loranga och vänta på slutsignalen... ge mackan en backhand över skallen och vråla: SKA DU SPELA I DIF SKA DU SPELA I DIF OCH INTE SPELA MOT DIF - FATTAR DU GOMER PYLE?!?!?!??! NOW GET THE F U C K OFF OF MY OBSTACLE COURSE!!!
fan
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Känns inte som nån katastrof faktiskt. Visst, skitmatch, men sånt händer. Rätt match att göra den. Bra att MoDo vände. Vi har fortfarande häng på fjärdeplatsen. Luleå och Linköping i de två kommande. Seger i dem så.
Med facit i hand är bytet Nicky D - Daniel Widing att betrakta som ett fiasko för de ansvariga.
Med facit i hand är bytet Nicky D - Daniel Widing att betrakta som ett fiasko för de ansvariga.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jaa, vart fan var Lassie idag? Han kunde ju fått spela istället för #4 ?Zioun skrev:Jag saknade faktiskt Lassen idag.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
-
Magnutz skrev:Hade vi en som Popovic där skulle ingen sitta och läppja på sin Loranga och vänta på slutsignalen... ge mackan en backhand över skallen och vråla: SKA DU SPELA I DIF SKA DU SPELA I DIF OCH INTE SPELA MOT DIF - FATTAR DU GOMER PYLE?!?!?!??! NOW GET THE F U C K OFF OF MY OBSTACLE COURSE!!!
fan
Popovic är en av dom skönaste och ärligaste coacherna verkar det som, att döma utifrån intervjuerna!
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
-
Du glömde de här "fina" kommentarernaMagnutz skrev:Hardy har väl svaren och anledningarna nedtecknade i Blocket. Jag som åskådare och mångårig supproter fattar däremot inte alls hur taktiken han bestämmer över är tänkt att funka. "Spelarna vet själva vad som måste göras..." Gör de verkligen det?! Om det är sant så är alltså våra spelare för dåliga för Hardys idéer och då tycker i alla fall jag att det är dags att tänka om.
fan
Till Monten:
Till Mackan:Private Mónten I'm gonna give you three seconds; exactly three-fucking-seconds to wipe that stupid looking grin off your face or I will gouge out your eyeballs and skull-fuck you!
Are you quitting on me? Well, are you? Then quit, you slimy fucking walrus-looking piece of shit! Get the fuck off of my obstacle! Get the fuck down off of my obstacle! NOW! MOVE IT! Or I'm going to rip your balls off, so you cannot contaminate the rest of the world! I will motivate you
There is no I in TEAM!!!!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Happ, märktes sååååå tydligt att DIF inte var beredda att kriga till 110% för att vinna den här matchen. Ett DIF som är mätta är överlägset ES sämsta lag. Ett lag som HV kan spela på sparlåga men ändå vinna men trähattarna i DIF måste definitivt kriga max för att hänga med i svängarna.
Poängen var viktigare för SSK, det visades med all tydlighet i kvällens match.
Usch.
Usch.
- Daniel942
Varför låter det på alla som att det var värsta grejen med förlust idag?
Se det som en läggmatch istället, och att gnaget har större chans att åka ur.
Avdelning: Positivt tänkande
Se det som en läggmatch istället, och att gnaget har större chans att åka ur.

Avdelning: Positivt tänkande
DIF!
Det som gör mig mest besviken är att ssk inte spelade bra. De stod still i 35 minuter. De andra 25 rörde de på sig men fan inte så det märktes? Såg inte period 1 i och för sig... Men något är skevt när det inte går att ta såna här matcher. Gör som värmlänningen som coachar Tik. Bli vansinnig i båset och skicka av spelare. #4 borde fått en av head coachen utdelad game misconduct. Säg till spelaren EN gång - "Du, spelar du inte 110% i nästa byte och varje byte efter det får du lämna matchen." Sen när tillsagd spelare fortsätter att sprida negativism omkring sig: ut i omklädningsrummet med honom. Om han är någorlunda normal kommer detta inte att upprepa sig och vips har vi en warrior som åtminstone gör det som coachen vill.. kanske... gah..-daniel- skrev:Happ, märktes sååååå tydligt att DIF inte var beredda att kriga till 110% för att vinna den här matchen. Ett DIF som är mätta är överlägset ES sämsta lag. Ett lag som HV kan spela på sparlåga men ändå vinna men trähattarna i DIF måste definitivt kriga max för att hänga med i svängarna.
Usch.
Avd. Råttet är mågat
- SkönaDjurgårn
Är mest förbannad över att de alltid startade med den sämsta PP-femman som någonsin beträtt en elitserierink. Seriöst, det hände tamejfan ingenting de gånger de var inne och förstörde sin minut i PP. BomBom och Kronwall är de två av alla tjugo spelare jag hädanefter MINST vill se på isen i PP. J-la nollor till coacher. Spela Honken nonstop, säger jag, och låt lite annat folk få chansen också. Mackan är så kass i PP i år att det är skrämmande. Och Ottosson och Brodin?! I PP? PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP? Herregud.
- -daniel-
Ja, men att den där glöden hos tränartrojkan inte finns där har vi sett ett otal exempel på tidigare. Sen blir man så trött att se vissa av våra spelare åka runt och såsa och slå fullständigt genomusla passningar i 9 av 10 lägen (nämner inga namn, men en viss back....#78). Men mestadels blir jag uppgiven när man bevittnar skiten.Magnutz skrev:Det som gör mig mest besviken är att ssk inte spelade bra. De stod still i 35 minuter. De andra 25 rörde de på sig men fan inte så det märktes? Såg inte period 1 i och för sig... Men något är skevt när det inte går att ta såna här matcher. Gör som värmlänningen som coachar Tik. Bli vansinnig i båset och skicka av spelare. #4 borde fått en av head coachen utdelad game misconduct. Säg till spelaren EN gång - "Du, spelar du inte 110% i nästa byte och varje byte efter det får du lämna matchen." Sen när tillsagd spelare fortsätter att sprida negativism omkring sig: ut i omklädningsrummet med honom. Om han är någorlunda normal kommer detta inte att upprepa sig och vips har vi en warrior som åtminstone gör det som coachen vill.. kanske... gah..-daniel- skrev:Happ, märktes sååååå tydligt att DIF inte var beredda att kriga till 110% för att vinna den här matchen. Ett DIF som är mätta är överlägset ES sämsta lag. Ett lag som HV kan spela på sparlåga men ändå vinna men trähattarna i DIF måste definitivt kriga max för att hänga med i svängarna.
Usch.
Avd. Råttet är mågat
Att man sen "med halsfluss sitter och åker till Tälje, ser på matchen och upplever en helt viljelös insats, får sitta på parkeringen i 35 JÄVLA minuter innan man kan åka ut för det myllrar av tomtar som skall åka ut genom en jävla exit på parkeringen, åker till Sta'n och sen visar det sig att tunnelhelvetet är avstängt så man får åka runt halva jävla jordklotet för att hitta hem" gör ju inte direkt att man jublar av glädje när man väl kommer hem. Härlig kväll. Härliga Djurgår'n!
Ja, idén att spela #4 i PP måste nog sorteras under fliken "Fett jävla Mind Freeze"... Hur tänker de, i match efter match.SkönaDjurgårn skrev:Är mest förbannad över att de alltid startade med den sämsta PP-femman som någonsin beträtt en elitserierink. Seriöst, det hände tamejfan ingenting de gånger de var inne och förstörde sin minut i PP. BomBom och Kronwall är de två av alla tjugo spelare jag hädanefter MINST vill se på isen i PP. J-la nollor till coacher. Spela Honken nonstop, säger jag, och låt lite annat folk få chansen också. Mackan är så kass i PP i år att det är skrämmande. Och Ottosson och Brodin?! I PP? PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP? Herregud.
- -daniel-
Tycker det är än värre att spela Kronwall i PP, han och Boumedienne är så sjukt långsamma i tanke, skridskoåkning och att hitta passningsvägar så Mackan ser ut som en raket i jämförelse.
Jo... Mycket tapp på blå av #24 och #78...-daniel- skrev:Tycker det är än värre att spela Kronwall i PP, han och Boumedienne är så sjukt långsamma i tanke, skridskoåkning och att hitta passningsvägar så Mackan ser ut som en raket i jämförelse.