Djurgårdens IF - Luleå HF, 26/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Luleå HF, 26/2 2011

Inlägg av Crashmash »

MATCHINFORMATION
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

SYNPUNKTER PÅ ARRANGEMANGET?
Här kan du lämna dina synpunkter
Användarvisningsbild
Kentta

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 26/2 2011

Inlägg av Kentta »

Om vi kan ta en övertygande vinst här mot ett hungrigt Luleå, då tror jag att det finns hopp för oss. Hoppas inte att spelarna tycker att det är färdigspelat nu bara för att vi är så gott som klara, vi ska fan kriga till sista sekunden av grundserien. Bara vi inte gör fler plattmatcher innan slutspelet kan vi nog kriga oss till åtminstone en semi.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Om vi kan ta en övertygande vinst här mot ett hungrigt Luleå, då tror jag att det finns hopp för oss. Hoppas inte att spelarna tycker att det är färdigspelat nu bara för att vi är så gott som klara, vi ska fan kriga till sista sekunden av grundserien. Bara vi inte gör fler plattmatcher innan slutspelet kan vi nog kriga oss till åtminstone en semi.
Alltså, något måste göras mot den del av laget som inte ställer upp för resten av laget/föreningen/sitt kontrakt. Det får inte förekomma såna här insatser på elitnivå. Det får inte vara så att ett litet gäng humörspelare dödar ett helt lag... Vi kan inte hoppas på vinst när denna del av laget välter hela jädra lasset. Om dessa individer inte är på spelhumör och ställer upp för övriga i sin omgivning kommer vi åka på bögstryk mot Luleå.

Nu är jag förbannad på våra glidare och tippar i vredesmod:

1-6
Mål för DIF av Galler-Mika.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Men herregud Magnutz, nu är du väl inte lite bitter? Vi har gjort EN plattmatch nu de senaste matcherna, sen om vi gör fyra fem raka dåliga matcher på rad, ja då kan man börja gnälla lite mer.

Tror vi studsar tillbaka rätt bra, det är i alla fall vad jag hoppas.
degen

Inlägg av degen »

Den första av de fyra viktiga avslutande matcherna. Tror det blir vinst mot Luleå, på hemmaplan i ett förhoppningsvis kokande Hovet.

Det är lång väg till SM-guldet...
Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF gillar 4-5 matchers-sviter, åt båda hållen.
Så nu bär det av mot lite spanking lagom innan det helfestliga slutspelet, där alla lag 1-4 kommer höja sig ett snäpp
(det har DIF inte en aning om hur man gör)

DIF-Luleå 2-5
(1-0, 1-2, 0-3)

-Vi var inte riktigt där idag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Here we go again.
RosaVillan
Säsongskort: Ja

Inlägg av RosaVillan »

Crashmash skrev:Here we go again.
Vad spelar det för roll?

1-4.

Skott: 7-4, 5-16, 6-8

Publik: 7143

Micke: Luleå är bättre än oss i andra och det är väl egentligen där de avgör matchen med sina tre snabba mål. Sedan ger vi det chansen i tredje och det ska grabbarna ha stort beröm för. Ska man se det positivt så är det ju roligt för publiken nu när serien blir tightare och fler bra spelande lag utmanar oss om sjätteplatsen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Ganska säker på att vi slår Lule!

4-1! Och jakten på fjärdeplatsen lever fortfarande.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Men herregud Magnutz, nu är du väl inte lite bitter? Vi har gjort EN plattmatch nu de senaste matcherna, sen om vi gör fyra fem raka dåliga matcher på rad, ja då kan man börja gnälla lite mer.

Tror vi studsar tillbaka rätt bra, det är i alla fall vad jag hoppas.
Men se på hur vissa i laget tillåts spela. Hur de tillåts döda en hel kedja med sitt icke-spel. Och se hur de matchas i match efter match utan åtgärd. Det är ju inte t ex Mackan och #78 som vinner åt oss. De är med när vi vinner men vinner gör vi tack vare spelare som Galler-Mika, Ordinary Mika, Tjärna, Otto och några andra. Vi skulle vinna fler såna här jävla grismatcher (där vi spelar nollhockey och torskar med 0-1) om Mackan lyfte blicken och sa med hela sitt kroppspråk: "NU JÄVLAR VÄLTER VI PACKET!!!" istället softar han och några andra runt lite på måfå?!

Med dessa i laget har vi en avgrundsdjup lägsta-nivå.

Bitter?! jorå.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Upp på vinnartraktorn igen, nu blir det åka av med Mackan, Boumedienne, Tjärnqvist och Kronwall på isen! Akta dig, gammelfarfar på rullatorn: DIF är på gång!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Upp på vinnartraktorn igen, nu blir det åka av med Mackan, Boumedienne, Tjärnqvist och Kronwall på isen! Akta dig, gammelfarfar på rullatorn: DIF är på gång!
Är det din resa genom tid och rum, från kebab-land som talar?! ;) I övrigt håller jag med dig. Det blir Mackan och Bommis som sätter farten i Luleee-matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

...förresten kan jag nästan garanterat 0 poäng och genomuselt spel på lördag. Det artar sig nämligen så att varje match när syrrans ungar följt med på hockey den här säsongen har DIF visat upp ett sånt viljelöst pannkaksvirrigt, kapitalt genomruttet, segdraget katastrofuselt spel att jag å deras vägnar skämts och nästan velat lämna arenan i förtid. Nu skall de med på lördag igen. Så sätt in några lusentappar på en Luleå-vinst. Bombsäkert sa Bill.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:...förresten kan jag nästan garanterat 0 poäng och genomuselt spel på lördag. Det artar sig nämligen så att varje match när syrrans ungar följt med på hockey den här säsongen har DIF visat upp ett sånt viljelöst pannkaksvirrigt, kapitalt genomruttet, segdraget katastrofuselt spel att jag å deras vägnar skämts och nästan velat lämna arenan i förtid. Nu skall de med på lördag igen. Så sätt in några lusentappar på en Luleå-vinst. Bombsäkert sa Bill.
Ge fan! :wink:
DIF!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Nej, på Lördag blir det vinst för DIF, en ganska behaglig sådan.
Skriv svar