crike skrev:
Bara i 100% av fallen håller dock med dig, tycker också folk är rätt dryga när dom inte kan acceptera att alla inte är perfekta, speciellt när det kommer till det skrivna språket.
OT, vinst med 5-2.
Har du inte hört att sär skrivning är en sjuk dom?
Vilka är det som ska ner till SSK och stå på bortstå? Själv ska man ner, men står med en SSK-"polare" så jag står sektionen bredvid istället.
Resultat mässigt tror jag att DIF-maskinen fortsätter, 2-6 till oss.
Tror vi tar det här. Låt oss säga 1-3. Hannula, Honken och Kruger.
Ang. särskrivningar tycker jag det är givet att småretas lite. Om alla gjorde det skulle man kanske slippa se mästerverk på facebook såsom: "Är på hockey match", "Du är jätte fin", etc.
kotten skrev:Tror vi tar det här. Låt oss säga 1-3. Hannula, Honken och Kruger.
Ang. särskrivningar tycker jag det är givet att småretas lite. Om alla gjorde det skulle man kanske slippa se mästerverk på facebook såsom: "Är på hockey match", "Du är jätte fin", etc.
ja va fan, skit nödig och skitnödig är ju två vitt skilda företeelser.. "Skit nödig" är en uppmaning, ett imperativ if you will medan skitnödig är ett adjektiv. Skitnödigt är däremot ett adverb som talar om på vilket sätt något utförs. Exempel:
Reporter: "Hur spelade brunäs under hela matchen?"
Hockey-expert: " De spelade skitnödigt i 60 minuter."
sär skrivningar är skit roliga. (särt, ej imperativt)
kotten skrev:Tror vi tar det här. Låt oss säga 1-3. Hannula, Honken och Kruger.
ja va fan, skit nödig och skitnödig är ju två vitt skilda företeelser.. "Skit nödig" är en uppmaning, ett imperativ if you will medan skitnödig är ett adjektiv. Skitnödigt är däremot ett adverb som talar om på vilket sätt något utförs. Exempel:
Reporter: "Hur spelade brunäs under hela matchen?"
Hockey-expert: " De spelade skitnödigt i 60 minuter."
sär skrivningar är skit roliga. (särt, ej imperativt)
"Gul nackad undulat säljes"
"Sätt på en skygg lapp" - Fuck a shy laplander.
Att Mark skulle tappa lite idag skulle inte vara så konstigt. Han kan inte vara på topp hela tiden. Sen gör det inget mot Ssk (Med tanke på ett visst Solna-lag). Bättre att han har en lättare svacka nu, än i slutspelet.
Leijon skrev:Att Mark skulle tappa lite idag skulle inte vara så konstigt. Han kan inte vara på topp hela tiden. Sen gör det inget mot Ssk (Med tanke på ett visst Solna-lag). Bättre att han har en lättare svacka nu, än i slutspelet.
Finns inget som tyder på att Owuya skulle göra en plattmatch, om inte hela laget börjar spela slappt i defensiven igen. Han spelar inte över sin förmåga, utan jag tycker snarare det är vårt försvarsspel som höjt sig enormt senaste 5-6 matcherna som fått till följd att Marks agerande börjar se riktigt bra ut. Det är ju naturligtvis ofta helt beroende av varandra; spelar försvaret bra så gör ofta målvakten det, och vice versa.
Förstår inte vad vi skulle vinna på att kasta in en helt ringrostig Ridderwall i leken igen. Ja, han bör få någon match inför slutspelet (varför inte LHC borta?) men låt oss först bli helt klara och se till att mönstra bästa laget mot de jagande lagen under oss.
Håller med dig -Daniel-. Vi får väl se om det är någon forward borta idag. Då vill jag ge Lassen en match till som forward. Var underbart att se honom få mer och mer självförtroende. En ödmjuk och sympatisk kille som har jobbat stenhårt på alla träningar hela året men som tyvärr inte har kunnandet i dagsläget för att vara annat än kass på backen. Riktigt kul med en "framgång" för honom.
Ska bli kul att höra hur mycket Poppe kommer skrika idag. SSK borde ställa honom i sin klack istället. Han hörs ju ändå mer än dom.