On topic. Tror på Djurgårdsvinst faktiskt. Tror SSK kommer vara för desperata och öppna upp mittzon trots att det är det dummaste man kan göra mot Djurgården. En lika tillknäppt och trist match som senast lär det inte bli

Håller helt & hållet med. SSK får alltid jobba i motvind, ofta oförtjänt. Det är något klassiskt runt Tälje som ändå värmer mitt hockeyhjärta en smula, jämfört med intetsägande korpgäng som Timrå, Modo osv.crike skrev:Nu kanske jag åkt på en släng av galna ko-sjukan men jag tycker uppriktigt lite synd om SSK. För en gångs skull så kan jag tycka att dom får undvika kvalserien. Inte för att jag direkt vill ha dom i ES men för i år känns det som om dom faktiskt har spelat bättre än vad dom gjort tidigare. Nu får ju detta absolut inte ske på bekostnad av oss det är inte det jag menar men va fan skicka ner aiH och fiskarna i kvalserien istället eller också MoDo. Det vore en fröjd för ögat att se när "stjärnorna" får hybris och tror dom kan glida igenom en kvalserie mot Växjö och Örebro.
-daniel- skrev:Håller helt & hållet med. SSK får alltid jobba i motvind, ofta oförtjänt. Det är något klassiskt runt Tälje som ändå värmer mitt hockeyhjärta en smula, jämfört med intetsägande korpgäng som Timrå, Modo osv.crike skrev:Nu kanske jag åkt på en släng av galna ko-sjukan men jag tycker uppriktigt lite synd om SSK. För en gångs skull så kan jag tycka att dom får undvika kvalserien. Inte för att jag direkt vill ha dom i ES men för i år känns det som om dom faktiskt har spelat bättre än vad dom gjort tidigare. Nu får ju detta absolut inte ske på bekostnad av oss det är inte det jag menar men va fan skicka ner aiH och fiskarna i kvalserien istället eller också MoDo. Det vore en fröjd för ögat att se när "stjärnorna" får hybris och tror dom kan glida igenom en kvalserie mot Växjö och Örebro.
Nu vill jag ju dock naturligtvis att vi skall krossa dem på torsdag, men är det något lag som borde få undvika kvalserien så är det SSK...
Men jag är inte så jättesugen på att exempelvis Frölunda skulle åka ut på bekostnad av Växjö eller något annat. Fy fan vilket enormt jävla pisstråkigt lag som garanterat kommer dra mindre folk än Rögle runt om i Sverige. Knappast bra för ES.
Avd. Playoff-lag betalar för att få komma upp i ES..-daniel- skrev:Håller helt & hållet med. SSK får alltid jobba i motvind, ofta oförtjänt. Det är något klassiskt runt Tälje som ändå värmer mitt hockeyhjärta en smula, jämfört med intetsägande korpgäng som Timrå, Modo osv.crike skrev:Nu kanske jag åkt på en släng av galna ko-sjukan men jag tycker uppriktigt lite synd om SSK. För en gångs skull så kan jag tycka att dom får undvika kvalserien. Inte för att jag direkt vill ha dom i ES men för i år känns det som om dom faktiskt har spelat bättre än vad dom gjort tidigare. Nu får ju detta absolut inte ske på bekostnad av oss det är inte det jag menar men va fan skicka ner aiH och fiskarna i kvalserien istället eller också MoDo. Det vore en fröjd för ögat att se när "stjärnorna" får hybris och tror dom kan glida igenom en kvalserie mot Växjö och Örebro.
Nu vill jag ju dock naturligtvis att vi skall krossa dem på torsdag, men är det något lag som borde få undvika kvalserien så är det SSK...
Men jag är inte så jättesugen på att exempelvis Frölunda skulle åka ut på bekostnad av Växjö eller något annat. Fy fan vilket enormt jävla pisstråkigt lag som garanterat kommer dra mindre folk än Rögle runt om i Sverige. Knappast bra för ES.
Ja, haha.... mutor är väl allmänt vedertaget, även i ES / AS?Magnutz skrev:Avd. Playoff-lag betalar för att få komma upp i ES..-daniel- skrev:Håller helt & hållet med. SSK får alltid jobba i motvind, ofta oförtjänt. Det är något klassiskt runt Tälje som ändå värmer mitt hockeyhjärta en smula, jämfört med intetsägande korpgäng som Timrå, Modo osv.crike skrev:Nu kanske jag åkt på en släng av galna ko-sjukan men jag tycker uppriktigt lite synd om SSK. För en gångs skull så kan jag tycka att dom får undvika kvalserien. Inte för att jag direkt vill ha dom i ES men för i år känns det som om dom faktiskt har spelat bättre än vad dom gjort tidigare. Nu får ju detta absolut inte ske på bekostnad av oss det är inte det jag menar men va fan skicka ner aiH och fiskarna i kvalserien istället eller också MoDo. Det vore en fröjd för ögat att se när "stjärnorna" får hybris och tror dom kan glida igenom en kvalserie mot Växjö och Örebro.
Men jag är inte så jättesugen på att exempelvis Frölunda skulle åka ut på bekostnad av Växjö eller något annat. Fy fan vilket enormt jävla pisstråkigt lag som garanterat kommer dra mindre folk än Rögle runt om i Sverige. Knappast bra för ES.Språkpolisen rycker ut och tar -daniel- i örat. Är det Fiskelunda eller Väx-jö som betalar?!
Eller rent av ES?! hihi
Där har du minsann fel! SSK har vunnit två matcher och vi har också vunnit två. http://www.difhockey.se/seasonDoItForJokerit skrev:Säsongens 5 match mot Södertälje. DIF vunnit tre av dem och Tälje en. Själv gissar jag på en jämn match men det är nog DIF som är Boss imorgon. Matchen slutar 1-3.
Alright!Daniel942 skrev:Nu ska vi visa att vi är bäst i länet!
17:12 avgår tåget från Stockholm Central som vi alla ska ta ner till Södertälyeah, långt bak i tåget är det som gäller.
Räknar med skönsång hela resan.
Nej, det är direktinsläpp till bortaklacken.J-1891 skrev:Är det direkt insläpp imorgon till borta klacken?
Tycker det där är så jävla löjligt. Det är inte direkt ofta han gör sär skrivningar, och du förstår ju vilket fall som helst vad han skriver. Va inte en sån jävla besserwisser.alltidoavs1 skrev:Nej, det är direktinsläpp till bortaklacken.J-1891 skrev:Är det direkt insläpp imorgon till borta klacken?
Bara i 100% av fallenHeaty skrev:Tycker det där är så jävla löjligt. Det är inte direkt ofta han gör sär skrivningar, och du förstår ju vilket fall som helst vad han skriver. Va inte en sån jävla besserwisser.alltidoavs1 skrev:Nej, det är direktinsläpp till bortaklacken.J-1891 skrev:Är det direkt insläpp imorgon till borta klacken?