Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ptja, hur mycket fart skulle Brodin ha kvar om han lirade upp mot 20 minuter? Han kör fullt i alla byten han gör, chansar på att det skulle bli en seg tredjeperiod för hans del om han lirade 20.00 per match.
Ser ut som mitt lag till nästa säsong. Har dock kvar Owuya så kan han och Tellan varva. Wesslau är en outsider i sammanhanget. Och nog tar John Norman plats i laget också. Fernholm kandiderar till backplats och Engqvist skulle eventuellt kunna vara less på AHL redan, och därmed ta Möllers plats om inte han vill hem.carne skrev:Såhär vill ifall jag hur laget ska se ut nästa säsong:
Mikael Tellqvist
Tim Sandberg
Hannula - Möller - Brodin
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Tjärnqvist - Zibanejad - Kempe
Eriksson - Eklund - Cehlin
Kronwall - Printz
Tjärnqvist - Holmqvist
Eklund - Boumedienne/Pettersson
Falk - Claesson
Extraspelare:
Ackered
Mitman
Tror att Widing kommer att lämna, trotts att jag gillar honom. Och om Ekman kommer tillbaka är det bara en stor bonus.
- reservjesus
Tellqvist vann ju första matchen åt Dinamo Riga i KHL slutspelet. Vill se Tellan i DIF tröjan nästa år!
clowns to the left of me, jokers to the right
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag skulle jävligt gärna vilja se även Tjärnqvist i version Daniel...kaminor skrev:Ser ut som mitt lag till nästa säsong. Har dock kvar Owuya så kan han och Tellan varva. Wesslau är en outsider i sammanhanget. Och nog tar John Norman plats i laget också. Fernholm kandiderar till backplats och Engqvist skulle eventuellt kunna vara less på AHL redan, och därmed ta Möllers plats om inte han vill hem.carne skrev:Såhär vill ifall jag hur laget ska se ut nästa säsong:
Mikael Tellqvist
Tim Sandberg
Hannula - Möller - Brodin
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Tjärnqvist - Zibanejad - Kempe
Eriksson - Eklund - Cehlin
Kronwall - Printz
Tjärnqvist - Holmqvist
Eklund - Boumedienne/Pettersson
Falk - Claesson
Extraspelare:
Ackered
Mitman
Tror att Widing kommer att lämna, trotts att jag gillar honom. Och om Ekman kommer tillbaka är det bara en stor bonus.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror inte DIF är villiga att lägga samma pengar som Timrå eller Brynäs på en spelare som Brodin. Om han tjänar kring 25 nu och Timrå och Brynäs gett erbjudanden kring 100, vilket inte alls är så orealistiskt för en svensk landslagsman. Känns som DIF ändå behöver ge rum åt ett par juniorer som är på väg upp. Men hoppas innerligt att han blir kvar... I så fall måste han ju acceptera ett sämre kontrakt med DIF, alternativt bli signad av Toronto i sommar och utlånad en säsong till DIF. Vilket kanske vore det bästa alternativet. Han har nog ändå bara 1-2 säsonger kvar innan han prövar lyckan därborta.
Expert.
-
Brodin kommer spela i DIF nästa år. Allt detta lär vara iscensatt av Brodins agent för att förbättra förhandlingsläget
Djurgårdens IF
Bort med Widing. En extremt dyr version av Danielsson. Inte värd slantarna. Lägg istället slantarna på D.Tjärnqvist eller T.Pettersson.
backar:
Holmqvist-Tjärnqvist/Pettersson
Bomme/Pettersson-Kronwall
Printz-Eklund
backar:
Printz-Eklund
- SirDIFalot
Highwind 6 januari skrev:Vem säger nej till en av elitseriens främsta målskyttar som dessutom jobbar stenhårt hemåt och framåt?
Jo. Idioter säger nej.
Highwind skrev:Bort med Widing. En extremt dyr version av Danielsson. Inte värd slantarna. Lägg istället slantarna på D.Tjärnqvist eller T.Pettersson.
backar:
Printz-Eklund
Det vänder snabbt. Minns du hur du sågade mitt hockeykunnande när jag frågade dig varför DIF skulle lägga 300 000 kr i månaden till Widing ytterliggare en säsong?
Expert.
Denna gång får jag väl såga ditt tänkande i generell mening istället. Jag sa att fortsätter Widing producera såsom han gör "nu" (alltså då han gjorde mål i princip varje match) så ska vi behålla honom.SirDIFalot skrev:Highwind 6 januari skrev:Vem säger nej till en av elitseriens främsta målskyttar som dessutom jobbar stenhårt hemåt och framåt?
Jo. Idioter säger nej.Highwind skrev:Bort med Widing. En extremt dyr version av Danielsson. Inte värd slantarna. Lägg istället slantarna på D.Tjärnqvist eller T.Pettersson.
backar:
Printz-Eklund
Det vänder snabbt. Minns du hur du sågade mitt hockeykunnande när jag frågade dig varför DIF skulle lägga 300 000 kr i månaden till Widing ytterliggare en säsong?
Men nu var det länge sedan Widing gjorde mål och det ser inte ut att lossna igen.
Men jag står kvar vid att vi bör behålla spelare som producerar cirka 1 mål per match (alltså cirka 55 mål per säsong). Står du bakom mig i den åsikten?
Men jag kan väl ge dig att Honken spelar bra just nu

Enligt Timrå har dom endast gjort en intresseanmälan och inget konkret förslag alls.
Källa: http://st.nu/sport/timraik/1.2786188-li ... ssant-namn
Källa: http://st.nu/sport/timraik/1.2786188-li ... ssant-namn
- reservjesus
Så klart att man vill ha kvar Brodin, men det får inte kosta för mycket. Tror Timrå och Brynäs kan erbjuda en bättre lön än DIF. Samtidigt har vi ju bra junisar som skulle kunna göra jobbet lika bra.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det tror jag inte, inte i samma utsträckning som Brodin och med samma defensiva kvalitéer.reservjesus skrev:Så klart att man vill ha kvar Brodin, men det får inte kosta för mycket. Tror Timrå och Brynäs kan erbjuda en bättre lön än DIF. Samtidigt har vi ju bra junisar som skulle kunna göra jobbet lika bra.
Brodin har en extremt bra fysisk timing som är guld värd och bör vara den som tar över efter Ölvestad.
Säg den glädje som varar
- reservjesus
Nu mena jag inte att en junis skulle gå in och ersätta Brodin rakt av, men på sikt tror jag det. Men jag är ett fan av Brodin och vill se honom i DIF många år framöver.DIF_Soldier skrev:Det tror jag inte, inte i samma utsträckning som Brodin och med samma defensiva kvalitéer.reservjesus skrev:Så klart att man vill ha kvar Brodin, men det får inte kosta för mycket. Tror Timrå och Brynäs kan erbjuda en bättre lön än DIF. Samtidigt har vi ju bra junisar som skulle kunna göra jobbet lika bra.
Brodin har en extremt bra fysisk timing som är guld värd och bör vara den som tar över efter Ölvestad.
Det finns en del härinne som befarar att Bomboms kontrakt förlängs med 1 år.. är helt ofattbart egentligen. Har ledningen missat att han varit usel i defensiven och gjort alla poäng på 2:a assists?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.