Det kunde ha varit värre. Han kunde ha varit muslim.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
Jaja, även solen har ju sina fläckar.
Riktigt bra program som vanligt!
DIF i Media
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vasa? Kristendom är i grunden lika sjukt som islam.Mattias_87 skrev:Det kunde ha varit värre. Han kunde ha varit muslim.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
Säg den glädje som varar
Om inte ännu sjukare.DIF_Soldier skrev:Vasa? Kristendom är i grunden lika sjukt som islam.Mattias_87 skrev:Det kunde ha varit värre. Han kunde ha varit muslim.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
Jihad, Jihad - Djurgården Jihad!
- Silverminken
Kunde satsat allt jag äger på att du skulle ge dig på det direkt! Vem fan bryr sig?? kul för honom, han mår säkert bra av det.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Silverminken skrev:Kunde satsat allt jag äger på att du skulle ge dig på det direkt! Vem fan bryr sig?? kul för honom, han mår säkert bra av det.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
Jag är inte troende eller så, men jag tycker absolut inte man ska trycka ner på någon som är de. Om han är de och han vill tacka honom, fine. Tycker det är extremt löjligt att säga något om hans religion.
Han spelar i DIF och förtjänar sin istid i laget. Kunde inte bry mig mindre om han är religiös faktiskt.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Bara han inte känner ett starkt behov av att flytta till Jönköping nu så rör det mig inte i ryggen. Det ska det inte göra för någon annan heller.
- Lee Harvey Oswald
Haha, ja han lider av religions-fobi den gode soldaten.Silverminken skrev:Kunde satsat allt jag äger på att du skulle ge dig på det direkt! Vem fan bryr sig?? kul för honom, han mår säkert bra av det.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
Mår Mika bra av det så mår jag bra.
-Zibanejad går på vattnet klapp klapp klapp!
Tror att DIF_Soldier som liten växte upp i Livets Ords församling men flydde sedan vid myndig ålder till världsmetropolen Finnspång.
Så för att hämnas sina hjärntvättare från barndomen kör han nu sitt eget korståg mot allt & alla som säger sig ha en tro på en högre makt.
Eller nåt...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
"Vad säger du Mika, skulle du bli rädd om det kom in en stor neger i omklädningsrummet och stirrade på dig?" - David Fjäll. 

- DIF_Soldier
Fobi? Hat är nog närmre sanningen med tanke på all ondska den föder. I Mikas fall tycker jag bara att det är synd. Eftersom religion är en stor passion för mig har jag insett vikten i ett fritt tänkande, och jag antar att Mika blev pådyvlad detta av sina föräldrar. Jag blir generellt ledsen när jag hör att folk är vidskepliga, eftersom massan gör det möjligt.Lee Harvey Oswald skrev:Haha, ja han lider av religions-fobi den gode soldaten.Silverminken skrev:Kunde satsat allt jag äger på att du skulle ge dig på det direkt! Vem fan bryr sig?? kul för honom, han mår säkert bra av det.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
Tror att DIF_Soldier som liten växte upp i Livets Ords församling men flydde sedan vid myndig ålder till världsmetropolen Finnspång.
Så för att hämnas sina hjärntvättare från barndomen kör han nu sitt eget korståg mot allt & alla som säger sig ha en tro på en högre makt.
Eller nåt...
Men skit i det nu, jag skrev det för att jag blev lite ledsen. That's it.
Tycker Heino var en riktigt bra gäst med flera intressanta åsikter och det skulle inte förvåna mig om han blev ytterligare en halvkass keeper som gick över och blev tv-expert.
Säg den glädje som varar
Nu går vi offtopic, men jag måste svara.DIF_Soldier skrev:Fobi? Hat är nog närmre sanningen med tanke på all ondska den föder. I Mikas fall tycker jag bara att det är synd. Eftersom religion är en stor passion för mig har jag insett vikten i ett fritt tänkande, och jag antar att Mika blev pådyvlad detta av sina föräldrar. Jag blir generellt ledsen när jag hör att folk är vidskepliga, eftersom massan gör det möjligt.Lee Harvey Oswald skrev:Haha, ja han lider av religions-fobi den gode soldaten.DIF_Soldier skrev:Mika är kristen....
Eller nåt...
Men skit i det nu, jag skrev det för att jag blev lite ledsen. That's it.
Tycker Heino var en riktigt bra gäst med flera intressanta åsikter och det skulle inte förvåna mig om han blev ytterligare en halvkass keeper som gick över och blev tv-expert.
Visst kan det ofta vara så att det förs vidare genom föräldrarna, på samma sätt som många djurgårdare blir till. Men i min familj så var det snarare tvärt om, mina föräldrar är starka ateister och då min far jobbade som journalist hade han sett en hel del skit, och var inte sen med att påpeka detta till mig. Jag har i alla fall blivit religiös av mig, så i mitt fall stämmer det inte med att jag vart "pådyvlad" detta.
Sen för att jag inte följer bibeln punkt till pricka är en annan sak, jag tror att den och koranen är skriven som guidelinjer, finns en logisk förklaring till varför fläsk är orent t.ex. Jag syndar även ganska ofta, men det betyder inget annat än att jag missar mina mål.
Det jag menar är att du borde inte ha fördomar om hur någon blir religiös eller hur denna person är eller ser ut. Och även fast religion skapar mycket hat, skapar den även minst lika mycket glädje och hopp.
- DIF_Soldier
Jag svarade i den nya Religionstråden.Heaty skrev:Nu går vi offtopic, men jag måste svara.
Visst kan det ofta vara så att det förs vidare genom föräldrarna, på samma sätt som många djurgårdare blir till. Men i min familj så var det snarare tvärt om, mina föräldrar är starka ateister och då min far jobbade som journalist hade han sett en hel del skit, och var inte sen med att påpeka detta till mig. Jag har i alla fall blivit religiös av mig, så i mitt fall stämmer det inte med att jag vart "pådyvlad" detta.
Sen för att jag inte följer bibeln punkt till pricka är en annan sak, jag tror att den och koranen är skriven som guidelinjer, finns en logisk förklaring till varför fläsk är orent t.ex. Jag syndar även ganska ofta, men det betyder inget annat än att jag missar mina mål.
Det jag menar är att du borde inte ha fördomar om hur någon blir religiös eller hur denna person är eller ser ut. Och även fast religion skapar mycket hat, skapar den även minst lika mycket glädje och hopp.
Säg den glädje som varar