Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Stockholmare

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stockholmare »

-daniel- skrev:Kan inte DIF erbjuda honom en marknadsmässig lön så gör han definitivt rätt i att lämna klubben. Har sagt det förut men nämner det gärna igen; det skall aldrig vara någon slags välgörenhet att spela för DIF... Brodin är inte en junior längre, han har all rätt i världen att kräva en marknadsmässig lön. Vill inte Djurgården erbjuda honom det, och om det verkligen handlar om markanta skillnader, så är det klart han skall lämna.
Benägen att hålla med. Om man vänder på det så vore det väl konstigt om Brodin inte kan erbjudas 50-100k om en spelare som Widing kan få 300-400k. För övrigt var denna kommentaren på Expressen ganska bra: "Låter som en agent som läcker lite igen inför löneförhandlingen.".
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Detta får troligen DIF att agera. Är nästan säker på att han får ett lite bättre bud om detta skulle vara sant. Daniel Brodin är ju en djurgårdare sen länge och han vet att han har större chanser att vinna i DIF än i Brynäs. Är inte äns orolig för det här.. kommer aldrig ske.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
LukeHD

Inlägg av LukeHD »

Sillyseason 11/12

Kedjor

M.Hannula-M.Nilson-M.Tjärnqvist
S.Kronwall-A:Holmqvist

N.Ekman-K.Ottosson-J.Ölvestad
J.Boumedienne-D.Tjärnqvist

M.Zibanejad-M.Kempe-D.Widing
O.Eklund-N.Falk

P.Cehlin-J.Nordman-D.Brodin
F.Claesson-D.Printz

Reserver: A.Deilert, T.Eriksson, Strömberg, K.Lennhammer, S.Mitman, S.Lassen, P.Holm

Mv: S.Ridderwall, M.Owuya

Reserv mv: T.Sandberg

Sillyseason

Nyförvärv: D.Tjärnqvist, S.Mitman(Junior)

Kontaktförlängning: M. Hannula, S.Kronwall, K,Ottosson, O.Eklund, N.Falk, D.Widing, D.Brodin

Lämnar: M.Kruger(NHL)

Tveksamma förlängningar: N.Falk(ålder) Ersättare Reserv/junior
D.Widing(utomlands) Ersättare Reserv/Junior

Reservnyförvärv om någon annan lämnar: Mv.Tellqvist, P.Thoresen, M.Trattnig, A.Engqvist, J.Josefsson, D.Umicevic, K.Klubertanz, A.Urbom

Drömnyförvärv:David Schneider, Gustaf Wesslau, Daniel Larsson, Ossi Väänänen, Fredrik Bremberg, Daniel Fernholm,

Ledarstabb

Head Coach: Hardy Nilsson
Coach: Mikael Johansson
Coach: Tomas Montén
Coach: Marcus Ragnarsson
Goaltending Coach: Jonas Forsberg
President: Tommy Engström
General Manager: Janne Järlefelt

Denna sillyseason tycker jag är hyvsatt realistisk. Mycket bred trupp, mycket rutin och ungt och så är det konstant och inte så mycket farliga förändringar. Truppen skulle kunna hantera mycket skador. Men skulle behöva låna ut spelare annars för att ge dom speltid.

Kedjorna har jag inte spikat tycker att det är svårt att göra det bara för att en kedja funkat en gång behöver det inte vara så för evigt.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

LukeHD skrev:Sillyseason 11/12

Kedjor

M.Hannula-M.Nilson-M.Tjärnqvist
S.Kronwall-A:Holmqvist

N.Ekman-K.Ottosson-J.Ölvestad
J.Boumedienne-D.Tjärnqvist

M.Zibanejad-M.Kempe-D.Widing
O.Eklund-N.Falk

P.Cehlin-J.Nordman-D.Brodin
F.Claesson-D.Printz

Reserver: A.Deilert, T.Eriksson, Strömberg, K.Lennhammer, S.Mitman, S.Lassen, P.Holm

Mv: S.Ridderwall, M.Owuya

Reserv mv: T.Sandberg

Sillyseason

Nyförvärv: D.Tjärnqvist, S.Mitman(Junior)

Kontaktförlängning: M. Hannula, S.Kronwall, K,Ottosson, O.Eklund, N.Falk, D.Widing, D.Brodin

Lämnar: M.Kruger(NHL)

Tveksamma förlängningar: N.Falk(ålder) Ersättare Reserv/junior
D.Widing(utomlands) Ersättare Reserv/Junior

Reservnyförvärv om någon annan lämnar: Mv.Tellqvist, P.Thoresen, M.Trattnig, A.Engqvist, J.Josefsson, D.Umicevic, K.Klubertanz, A.Urbom

Drömnyförvärv:David Schneider, Gustaf Wesslau, Daniel Larsson, Ossi Väänänen, Fredrik Bremberg, Daniel Fernholm,

Ledarstabb

Head Coach: Hardy Nilsson
Coach: Mikael Johansson
Coach: Tomas Montén
Coach: Marcus Ragnarsson
Goaltending Coach: Jonas Forsberg
President: Tommy Engström
General Manager: Janne Järlefelt

Denna sillyseason tycker jag är hyvsatt realistisk. Mycket bred trupp, mycket rutin och ungt och så är det konstant och inte så mycket farliga förändringar. Truppen skulle kunna hantera mycket skador. Men skulle behöva låna ut spelare annars för att ge dom speltid.

Kedjorna har jag inte spikat tycker att det är svårt att göra det bara för att en kedja funkat en gång behöver det inte vara så för evigt.
Fimpen?!
Gör om gör rätt :!:
Användarvisningsbild
LukeHD

Inlägg av LukeHD »

Oj, Glömde han. :oops: Han ska vara med självklart
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Var en del stavfel LukeHD men ska inte ta de i detalj, Nordman var dock lite småroligt :p

Schneider, drömnyförvärv?? Han måste utvecklats rejält på gamla dar isf.
Sen ser jag ingen anledning till att ha kvar Riddarn.

Annars tycker jag väl det ser bra ut.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Sen kicka Magnusson för att ta tillbaka Jonas Forsberg som flyttade till Norge? Varför? Sen ska Ridderwall och Owuya vara kvar men inte förlänga kontrakten? Varför Ridderwall? Inte särskilt troligt att Urbom, som blev avstängd under sista kontraktstiden här samt är en spelare som Devils tror på, skriver på för DIF heller. Är ju som att ha Bengan som drömnyförvärv till nästa säsong.

Troll?
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Crashmash skrev:Sen kicka Magnusson för att ta tillbaka Jonas Forsberg som flyttade till Norge? Varför? Sen ska Ridderwall och Owuya vara kvar men inte förlänga kontrakten? Varför Ridderwall? Inte särskilt troligt att Urbom, som blev avstängd under sista kontraktstiden här samt är en spelare som Devils tror på, skriver på för DIF heller. Är ju som att ha Bengan som drömnyförvärv till nästa säsong.

Troll?
Det måste vara på skoj, sådär konstiga åsikter kan man inte ha på riktigt.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Diggar att Thoresen är reservnyförvärv och Schneider är drömnyförvärv :lol: Och att Trattnig är med är småkul.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Brodin är ju den spelare man bör hålla hårdast i med tanke på att spelare med liknande spelsätt i truppen börjar bli till åren, varav en har haft återkommande skadebekymmer. Dessutom är väl Brodin den som är en sån som kan bli "På gränsen till NHL"-spelare vilket är etremt värdefullt. Brodin förtjänar nytt kontrakt och han ska ha bra betalt, annars är det skandal, Djurgården.

Oroväckande dock att det för några månader sedan bara "skulle skrivas på", men sedan blev det tyst.
Gör mig inte besviken, DIF. Brodin är en äkta järnkamin och såna ska vi värna om.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

DIF_Soldier skrev:Brodin är ju den spelare man bör hålla hårdast i med tanke på att spelare med liknande spelsätt i truppen börjar bli till åren, varav en har haft återkommande skadebekymmer. Dessutom är väl Brodin den som är en sån som kan bli "På gränsen till NHL"-spelare vilket är etremt värdefullt. Brodin förtjänar nytt kontrakt och han ska ha bra betalt, annars är det skandal, Djurgården.

Oroväckande dock att det för några månader sedan bara "skulle skrivas på", men sedan blev det tyst.
Gör mig inte besviken, DIF. Brodin är en äkta järnkamin och såna ska vi värna om.
Tror uppriktigt sagt att DIF kommer att få det betydligt svårare än folk tror att behålla Brodin till nästa säsong. Han länge inbillat mig att han varit missnöjd med speltiden som Hardy gett honom på sistone, och att han därför eventuellt kanske skulle vara sugen på att testa något nytt. Och det är klart, har man varit tongivande i de tre senaste landslagsturneringarna samtidigt som man "bara" får spela i snitt 11.04 minuter per match i sitt klubblag så vore det inte särskilt konstigt om killen skulle vara besviken. För att Brodin ska krita på nytt kontrakt med DIF tror jag att han helt enkelt kräver vissa garantier från Hardy och klubbledningen om att han ska ha en större roll än vad han har just nu. Det är i alla fall min högst personliga gissning...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-23 16:19:24, redigerad totalt 6 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
jospi
Säsongskort: Ja

Inlägg av jospi »

Dom som lämnar nästa säsong är

Widing - På tok för dyr, vill även dra utomlands
Tjärnqvist - Hardy älskar grabben, men Tjärna vill till KHL. (därav hans 1 års kontrakt)
Hannula - DIF vill ha kvar honom, men vill se om han får ett bra kontrakt i KHL.
Staffan - DIF vill ha kvar honom, men vill se om han får ett bra kontrakt i KHL.
Josef - Här är jag väldigt osäker på vad DIF och han själv vill. 50/50

Ridderwall - Han vill och behöver en ny utmaning
Mark - Vill vara kvar, men inser att Tellan kommer vara nummer 1

Nya spelare

Dessa är jag helt hundra på!!
Tellan - Vill verkligen hem och här har DIF en stabil målvakt. Skriver på för 2-3 år?
D. Tjärnqvist - Har gjort sitt utomlands, Hardy gillar bröderna Tjärnqvist.
Tim Sandberg - Billig och utverklingsbar målvakt bakom Tellan

Dessa är 50/50!!

Andreas Falk - Har Dif som favorit klubb. Inte allt för dyr och ligger på gränsen till landslaget.
Anderas Enqvist - En favorit hos ledningen. Har han tröttnat på AHL?
Oskar Möller - Egen produkt som längtar hem?
Timmy Petterson - Får inget nytt kontrakt i KHL.
Daniel Fernholm - Har redan flörtat med DIF i media. Får han nytt kontrakt i KHL?

Nilson Otto Ölve
Ekman Falk/Enqvist Brodin
Kempe Zibanjad Chelin
Fimpen Norman Tim
Mittman Falk (junior)

D. Tjärnqvist - Holmqvist
Timmy - Bom Bom/Kronwall/Fernholm
Eklund - Printz
Lassen - Claesson

Tellan
Sandberg
(Due-Boje) Utlånad

Ledare

Hardy
Ragge
Johansson

Monten blir tränare för U-18 landslaget

Sundin kommer hjälpa janne med spelare i NHL
Dogge
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Datsyuk_13 skrev:
DIF_Soldier skrev:Brodin är ju den spelare man bör hålla hårdast i med tanke på att spelare med liknande spelsätt i truppen börjar bli till åren, varav en har haft återkommande skadebekymmer. Dessutom är väl Brodin den som är en sån som kan bli "På gränsen till NHL"-spelare vilket är etremt värdefullt. Brodin förtjänar nytt kontrakt och han ska ha bra betalt, annars är det skandal, Djurgården.

Tror uppriktigt sagt att DIF kommer att få det betydligt svårare än folk tror att behålla Brodin till nästa säsong. Han länge inbillat mig att han varit missnöjd med speltiden som Hardy gett honom på sistone, och att han därför eventuellt kanske skulle vara sugen på att testa något nytt. Och det är klart, har man varit tongivande i de tre senaste landslagsturneringarna samtidigt som man "bara" får spela i snitt 11.04 minuter per match i sitt klubblag så vore det inte särskilt konstigt om killen skulle vara besviken. För att Brodin ska skriva på nytt kontrakt med DIF tror jag att han kräver vissa garantier från Hardy och klubbledningen om att han ska ha en större roll än vad han har just nu. Det är i alla fall min högst personliga gissning...
Därför tycker jag verkligen om att han nu äntligen spelar i förstakedjan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Såhär vill ifall jag hur laget ska se ut nästa säsong:

Mikael Tellqvist
Tim Sandberg

Hannula - Möller - Brodin
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Tjärnqvist - Zibanejad - Kempe
Eriksson - Eklund - Cehlin

Kronwall - Printz
Tjärnqvist - Holmqvist
Eklund - Boumedienne/Pettersson
Falk - Claesson

Extraspelare:
Ackered
Mitman

Tror att Widing kommer att lämna, trotts att jag gillar honom. Och om Ekman kommer tillbaka är det bara en stor bonus.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Åh vad jag önskar Tellqvist/Hellberg! Vilken nyttig konkurrenssituation och utveckling för Hellberg samtiigt som Tellan får slita hårt. Tror dock inte Hellberg eller Tellqvist är så sugen på att vakta båsdörren...
Säg den glädje som varar
Låst