Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av crike »

Billx skrev:Varför all denna kritik till Mario? han är en grym skridskoåkare gjort 9 baljor och några ass och jobbar stenhårt hela tiden och tröttar ut motståndarna, han älskar djurgården sen liten och har nog inte en saftig lön som vissa andra underpresterande som jag hellre ser drar om det ska vara så.
Lite fel tråd nu att debattera detta för långt men jag har ingen direkt kritik mot Mario utan han är ok men det är också allt. Det jag ifrågasätter är att värva en utfyllnadsspelare, för det är vad han är och har varit denna säsong. Nu är jag tämligen säker på att ledningen ser en stor potential i honom för annars hade dom inte gjort denna värvning. Dock anser jag att den potential som Mario besitter lär finnas hos flera av juniorerna och då jag inte ser att han gjort något extremt tillskott den här säsongen kunde man lika gärna tagit upp t.ex. Zibbe ännu tidigare. Summering, varför värva något som vi säkert har 3-4st av redan i de egna leden?
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Jag tror inte Kyle är intresserad av att komma tillbaka till DIF. Jag minns en intervju från förra året. "I'm not planning to pick up much", sa han när han blev tillfrågad hur det gick med svenskan. Det kan ju vara en indikation på att han inte tänkt tillbringa mer än ett år i DIF. Han har nog fina minnen från förra året men jag tror det är ytterst tveksamt att han skriver på för ett år till. Å andra sidan har ju andra transatlanter återvänt till sina gamla lag, t.ex. Corso och Lehoux (eller?).

Fan vad kul det är med nya juniorer! Draften i år kommer bli helt underbar, Zibby kan faktiskt gå topp 10! Zibby är kanske ännu större talang än Josefson!

En annan grej jag tänkt på, våra målvakter har väl inte gjort en enda tavla/misstag sedan Riddarn borta mot HV? Owuya växer alltmer och kanske har vi ännu en blivande NHL-målvakt där?
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

crike skrev:
Billx skrev:Varför all denna kritik till Mario? han är en grym skridskoåkare gjort 9 baljor och några ass och jobbar stenhårt hela tiden och tröttar ut motståndarna, han älskar djurgården sen liten och har nog inte en saftig lön som vissa andra underpresterande som jag hellre ser drar om det ska vara så.
Lite fel tråd nu att debattera detta för långt men jag har ingen direkt kritik mot Mario utan han är ok men det är också allt. Det jag ifrågasätter är att värva en utfyllnadsspelare, för det är vad han är och har varit denna säsong. Nu är jag tämligen säker på att ledningen ser en stor potential i honom för annars hade dom inte gjort denna värvning. Dock anser jag att den potential som Mario besitter lär finnas hos flera av juniorerna och då jag inte ser att han gjort något extremt tillskott den här säsongen kunde man lika gärna tagit upp t.ex. Zibbe ännu tidigare. Summering, varför värva något som vi säkert har 3-4st av redan i de egna leden?
Absolut så håller jag med dig till viss del. Vi ska såklart änvända våra juniorer men vi har redan tagit upp tillräckligt där denna säsong tkr jag plus att ingen junior går in och gör dom 10+10 poängen som Mario slutar på? Plus denna sällsynta skridskoåkning. Så han är lite mer än en utfyllnad tycker jag.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Att inte vilja ha tillbaka Kyle är märkligt. Dock kan man väga honom mot andra spelare samt de spelare vi har i truppen. Vi kan inte ha hur många backar som helst. Kontrakt över nästa säsong har väl:

Printz
Deilert
Lennhammer
Holm
Holmqvist
Lassen
Claesson
Här har man ju satt sig i en knepig situation. Deilert, Lennhammer och Holm sitter ju inte på några större löner, men måste få speltid för att utvecklas.

Byter gärna BomBom mot Kyle, nya kontrakt på Staffan och Oscar.
Kronwall - Kyle
Holmqvist - Printz
Oscar - Claesson

Känns lite osäkert men kan samtidigt bli riktigt bra med uppsidor på Oscar och Claesson samt Kyle som kanske utvecklats ännu lite i AHL. Kronwall, Printz och Honken vet man ju vad man får, på gott och ont (blandade insatser).

Är ganska säker på att vi får se MAX en backvärvning vad som än händer. Denna bör vägas rejält.

Framåt lär vi inte heller så se särskilt mycket värvningar.

Tror det blir max 4 nya spelare i nästa års trupp.Som alltså inte kommer från juniorlagen eller nuvarande trupp. Dessa måste vara absolut spets.
Född till sportchef.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

pulverapa skrev:Jag tror inte Kyle är intresserad av att komma tillbaka till DIF. Jag minns en intervju från förra året. "I'm not planning to pick up much", sa han när han blev tillfrågad hur det gick med svenskan. Det kan ju vara en indikation på att han inte tänkt tillbringa mer än ett år i DIF. Han har nog fina minnen från förra året men jag tror det är ytterst tveksamt att han skriver på för ett år till. Å andra sidan har ju andra transatlanter återvänt till sina gamla lag, t.ex. Corso och Lehoux (eller?).

Fan vad kul det är med nya juniorer! Draften i år kommer bli helt underbar, Zibby kan faktiskt gå topp 10! Zibby är kanske ännu större talang än Josefson!

En annan grej jag tänkt på, våra målvakter har väl inte gjort en enda tavla/misstag sedan Riddarn borta mot HV? Owuya växer alltmer och kanske har vi ännu en blivande NHL-målvakt där?
Varför förlängde han då kontraktet med två år efter fjolåret?(Kan ha fel på antalet år)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

pulverapa skrev:Jag tror inte Kyle är intresserad av att komma tillbaka till DIF. Jag minns en intervju från förra året. "I'm not planning to pick up much", sa han när han blev tillfrågad hur det gick med svenskan. Det kan ju vara en indikation på att han inte tänkt tillbringa mer än ett år i DIF. Han har nog fina minnen från förra året men jag tror det är ytterst tveksamt att han skriver på för ett år till. Å andra sidan har ju andra transatlanter återvänt till sina gamla lag, t.ex. Corso och Lehoux (eller?).
I samma intervju sa han även att han kunde tänka sig att stanna längre. Att han tog chansen och skrev på för Montreal är inte så konstigt. Nära hem, och chansen att få spela i NHL slår allt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:

Varför förlängde han då kontraktet med två år efter fjolåret?(Kan ha fel på antalet år)
Det var en 1-årsförlängning. Det där med svenskan är bara trams. Bara för att man inte vill snacka svenska så betyder inte det att man inte vill lira här. Jag menar, hur många transanlanter lär sig några andra språk över huvud taget?

Kyle trivdes och det ska vi ta tillvara på.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Haha, förstår ni hur sjukt det är att vi sitter på kontrakt med spelare som Lassen och Lennhammer nästa säsong? Dessa kontrakt måste brytas per omgående.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Haha, förstår ni hur sjukt det är att vi sitter på kontrakt med spelare som Lassen och Lennhammer nästa säsong? Dessa kontrakt måste brytas per omgående.
Stefan Söder kan du slänga in i skaran. 21 år gammal.. Inte direkt talang längre
Expert.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Hoppas verkligen inte Lassen,lennhammer,söder och strömberg är tänkta som spelare i A-truppen nästa år.

Från juniorerna vill jag ha : Calle Ackered, Philip Holm ( Holm endast vid skador ) och Fredric Weigel ev Måns Krüger
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Enbom

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Expressen uppger att Brynäs och Timrå har gett förslag till Brodin. Hah. Tror dom själva att Daniel tänker bli bonde?
jospi

Inlägg av jospi »

Det är faktiskt inte omöjligt att han drar! Han får säkert dubbla lönen i Brynäs. Grabben är given i landslaget och kanske spelar VM i år. Skulle tippa på att han får runt 30 000 kr i DIF. inte mycket mer!
Dogge
henka83

Inlägg av henka83 »

Han skulle säkert kunna förhandla upp det till 40-45 000 i DIF. Mer ska dom inte betala...

Lämnar han Brynäs för 55-60 000 om han får 40 000-45 000 i DIF, så tycker jag inte vi ska ha kvar honom. Trygghet och hjärta bör betyda mer än så. Däremot om det va snack om 100 000 då hade jag kanske förstått, men då hade jag om jag va Brodin med respekt för fansen sökt mig till annat land. Om jag inte minns fel är Brodin en stor Djurgårdare i grunden? Tror inte han riskerar att bli häcklad på hovet.

Det löser sig. Garanterat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan inte DIF erbjuda honom en marknadsmässig lön så gör han definitivt rätt i att lämna klubben. Har sagt det förut men nämner det gärna igen; det skall aldrig vara någon slags välgörenhet att spela för DIF... Brodin är inte en junior längre, han har all rätt i världen att kräva en marknadsmässig lön. Vill inte Djurgården erbjuda honom det, och om det verkligen handlar om markanta skillnader, så är det klart han skall lämna.
El Camino

Inlägg av El Camino »

Stanna DANIEL
El Camino - ALLTID - OAVSETT
Låst