Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Om du har en åsikt om någon - Eller i detta fall en grupp så kan du väl gå fram och framföra den till dessa/denne
Åter igen, varför skulle jag göra det? Jag vet redan vad dom hade tyckt om saken, så inget hade klarnats upp direkt. Det är min åsikt, och jag vet mycket väl om att FBR inte håller med mig, så det finns absolut ingen anledning till att ta en diskussion. Det vore lika meningslöst som att försöka förklara för en Sverigedemokrat att dom är rasister.
Skulle du kunna ta denna diskussion med mig på täljematchen då? Såg att du också skulle dit. Eller du kanske anser det som en onödig diskussion för att det du säger är det som gäller?
Jag skulle inte ha några problem alls att stå öga mot öga med dig och prata om detta.

Och argumentet: "Jag vet redan vad dom hade tyckt om saken, så inget hade klarnats upp direkt. Det är min åsikt, och jag vet mycket väl om att FBR inte håller med mig, så det finns absolut ingen anledning till att ta en diskussion." visar ju på att du inte kan diskutera. Du vill bara få fram det du tycker och sen spelar det inte någon roll vad alla andra tycker. Det är du som är världens mittpunkt. Då blir det ingen diskussion. Du måste lära dig att kunna respektera andras åsikter. Nu kör du ditt eget race och det är det och ingenting annat som gäller för dig.
Salas skrev:
Daniel942 skrev:Åter igen, du vet inte ett skit om vad det handlar om. Så knip matluckan.
Jag har i alla fall information som jag har tagit från vad folk har skrivit från fabriken, jag har pratat med dem under matcherna och kollat läget i hur saker och ting går. Tvivlar på att du har gjort det.
Att du orkar. Det finns en anledning till att DIF Hockey sa ifrån, och det räcker för mig. Hade det inte varit nödvändigt så hade dom inte brytt sig, det borde till och med Daniel "vi gör som vi vill!!! :evil: " 942 kunna förstå.
Jag har en känsla av att du inte förstår riktigt. Yttrandefrihet, vet du vad det är? Ska DIF Hockey få censurera vad VI gör på VÅRAN läktare? Precis som om vi supportrar skulle kräva att de bänkade en spelare en viss match. Det funkar inte så.

DIF Hockey har hand om det som händer på planen, VI supportrar har hand om det som händer på läktaren.

Vi ses i Tälje, Salas! Glöm inte passet.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:DIF Hockey har hand om det som händer på planen, VI supportrar har hand om det som händer på läktaren.
Fast du vet mycket väl om att det där inte stämmer.
Om laguttagningarna misslyckas, vem får bära skulden för det? DIF Hockey.
Om det är bråk och oroligheter på läktaren, vem får bära skulden för det? DIF Hockey.
Vi supportrar ser på hockey på Djurgårdens läktare, och så länge som klubben står ansvarig för allt negativt som händer så ska dom givetvis ha mycket att säga till om hur saker och ting ska skötas, det ser jag som en självklarhet.
Daniel942 skrev:Skulle du kunna ta denna diskussion med mig på täljematchen då? Såg att du också skulle dit. Eller du kanske anser det som en onödig diskussion för att det du säger är det som gäller?
Jag skulle inte ha några problem alls att stå öga mot öga med dig och prata om detta.
Åter igen, jag har en grundprincip som säger att man som supporter ska sträva efter det bästa för sin förening. aiks prestationer kommer helt i andra hand, och såvida inte vår placering är helt betydelselös så ska aiks resultat gå i den vägen så att det passar oss bäst, inte så att det passar aik sämst, det är helt oväsentligt. Om vi slutar tia eller elva i allsvenskan kvittar ju egentligen, och om aik kan missa en fjärdeplats och att vi på det kommer elva istället för tia så kvittar det för mig. Men när vi har häng på top fyra så bör alla resultat givetvis gå i vår väg, och om aik kan vinna och därmed hjälpa oss så är det bara att tacka och ta emot.

Mitt sätt att yttra mig mot FBR må ha varit lite väl drastiskt, och jag vill verkligen tillägga att det dom gör är något som jag verkligen uppskattar. Men man är inte alltid överens om saker och ting, och i det här fallet så ställer jag mig emot Fabrikens sätt att gå så starkt emot DIF Hockey för en liten skitsak. DIF Hockey har gjort så fruktansvärt mycket för oss supportrar, och att därför påstå att "det samarbetet som byggts upp håller på att raseras" som vissa har gjort, är något som åtminstone jag blir irriterad på eftersom jag ser det som en onödig förstoring av situationen. Det har helt enkelt gjorts en höna av en fjäder, och det känns så fruktansvärt onödigt.

Som tidigare sagt så skulle jag inte ha några problem med att diskutera saken med dig eller någon annan, men diskussionen hade varken gjort dig eller mig vettigare eftersom jag står för mina åsikter även om en klar majoritet kanske idiotförklarar mig för det. Det sista jag tänker göra är att ändra mina åsikter för att majoriteten tycker på ett annat sätt, och även om jag inte håller med dig i dina åsikter så respekterar jag dig som Djurgårdare, och jag säger inte att du älskar Djurgården mindre än mig (även om det nu kanske framgick som det tidigare? Jag formulerade mig dåligt och ursäktar mig för det), utan bara att du (enligt mig) lägger för mycket fokus på att hata aik. Den enda slutsatsen som jag kan dra är att du hatar aik betydligt mer än vad jag gör, samt att jag inte håller med dig angående hur man ska hata en annan förening. Jag själv föredrar att hata på så sätt att man samtidigt visar respekt, och att enbart rikta in sig på hatiska budskap som ett tifo är därför inte något som jag står bakom, just på grund av att det sättet inte stämmer överens med min syn om hur man ska följa sitt lag och hata sina motståndare.

Men men, vi har som det framgått olika åsikter, och jag hoppas att jag med detta inlägget förtydligade min syn på det hela.
Skrev jag något olämpligt tidigare så ursäktar jag mig för det. Jag menade inget illa mot varken dig eller någon annan personligen.
Daniel942 skrev:Vi ses i Tälje, Salas! Glöm inte passet.
Haha, ja jag ska se till att ta med mig passet. Det vore ju dumt att fastna i gränskontrollerna :wink:
inloss

Inlägg av inloss »

SirDIFalot skrev: Och lägg ner "tjockis-fetto" ramsan.
Tycker den är perfekt när en spelare i det andra laget åker på en hakning i anfallszon, han bör ju då vara tjock och fet i och med att han inte hänger med!

Tjockis-Fetto! Tjockis-Fetto! Tjockis-Fetto!
"Whatever you want"
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

"Wannabe-brat", haha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Skiter fullständigt i om DIF kommer 5 eller 6 i ES. Bara vi går till slutspel och där vinner. Nu var det kul förra året då det gått knackigt ett tag, annars är default på DIF vinst och spöa Gnaget. Har inget med kärlek eller hat att göra.

Ingen politik på läktarna. Vad fan är problemet.

Dra inte jämförelser som inte finns. Släpp detta nu.

Bra insats igår klacken i övrigt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

För röstarött ramsan ber vi om ursäkt, några överförfriskade av oss luftade den igår och den fick fäste av fler, helt rätt så ska politik inte yttras på läktaren!

Angående tjockis fetto så är det en ramsa vi inte alla står bakom i Blue Brigade.
Pinsam enligt mig. Blev förvånad när klacken svarade upp med att växelköra den.

Oavsett så tycker jag att stämningen så sakteliga börjar infinna sig inför ett slutspel.
MEN fortfarande från vårt håll så känns det som många mumlar i klacken och bara en del tar i. Såklart kommer ljudtoppar och svackor, men nu är det dags att höja ribban lite.
INGEN MOTSTÅNDARE SKA KÄNNA SIG VÄLKOMMEN TILL HOVET I SLUTSPELET.
Det ska vara så mentalt ös, vi börjar med att förnedra slöddertälje på torsdag!
jospi

Inlägg av jospi »

Såg ni att Mario slog på DIF märket när han gjorde mål och peka upp mot klacken?!
Grabben visa bra moral och glädje. Han uppskattar verkligen allt stöd!
Dogge
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jospi skrev:Såg ni att Mario slog på DIF märket när han gjorde mål och peka upp mot klacken?!
Jävligt skön gest, jag såg den och noterade den också. Stort. Så visar en Djurgårdsspelare lite extra hur det är att spela med vår Sköld på bröstet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag glömde ge cred till ramsan om Falken, helt genial! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

jospi skrev:Såg ni att Mario slog på DIF märket när han gjorde mål och peka upp mot klacken?!
Riktigt kul att se.
Edin skrev:Jag glömde ge cred till ramsan om Falken, helt genial! :D
Tack ;)

Sen förstår jag inte ens varför några (nåja) börjar argumentera emot politik grejen. Det är ju så enkelt, ingen politik punkt.

Glöm inte att det är årsmöte för Järkaminerna idag förresten.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Enkelt sätt att tjäna extrapoäng på hos fansen.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Mäklaren skrev:
Jag bryr mig inte om han faktiskt håller på Djurgården eller inte, handlar om cred till fansen. Sen så kan man ju undra, om han nu inte var djurgårdare någonstans, skulle han inte gått till en klubb där han fick mer speltid/mer lön (med tanke på att vi hade Nisse, Ragge, Mackan, Widing osv att betala tvivlar jag på att han ett superkontrakt)? Det är iaf den känslan jag fått av honom, att han är Djurgårdare.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mäklaren skrev:
Precis! Vi fans är för lättköpta i många fall! Hoppas han presterar bra i fortsättningen så får han den kärlek från oss fans iaf! Sen tror jag i just Kempes fall att han verkligen gillar klubben och trivs(fått det intrycket iaf) så hoppas han kan komma upp på en högre och jämnare nivå!
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Kempe är ju född Djurgårdare?

Så larvigt att kalla det för "extrapoäng hos fansen" skulle jag spela i DIF skulle jag krossa plexit och hoppa upp i klacken efter varje mål.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Skywalker skrev:Kempe är ju född Djurgårdare?

Så larvigt att kalla det för "extrapoäng hos fansen" skulle jag spela i DIF skulle jag krossa plexit och hoppa upp i klacken efter varje mål.
Pft. Han höll på Modo som liten.
Skriv svar