Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
DIF_Soldier
Jag vet inte om du missförstod mig. Jag utgår från att alla älskar Djurgården mer än vad dom hatar aik. Vilket Daniel942 skrev att han gjorde.
Jag vet inte om du missförstod mig. Jag utgår från att alla älskar Djurgården mer än vad dom hatar aik. Vilket Daniel942 skrev att han gjorde.
Jaha, så med andra ord så utgår du ifrån att absolut alla svenskar är icke-rasister? Majoriteten av alla svenskar är ju vänliga mot invandrare, så därför måste man väl utgå ifrån att absolut alla svenskar gillar invandrare, även SD, för dom säger ju att dom inte är rasisterBiaas skrev:DIF_Soldier

Senast redigerad av Salas den 2011-02-22 01:03:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu gav jag ju ett exempel som sa att skillnaden skulle vara att hamna mellan plats 5 och 6. Det tycker jag inte spelar någon stor roll, men hade det däremot varit att hamna mellan 5 och 1 så är saken en helt annan. Då är det ju självklart att man vill att resultaten går vår väg.Salas skrev:Haha, du är ju bara för rolig. Allt blir ju vad man gör det till, eller hur? Hade du varit lite påläst så hade du vetat att LHC och Färjestad ligger på tredje respektive fjärdeplats, och därför ser jag hellre att gnaget spöar dom så att vi har en chans att knipa en extra hemmamatch. Men som sagt, jag förväntade mig inte annat från dig heller. Du har gjort det så uppenbart flera gånger att ditt hat mot aik är större än din kärlek till Djurgården. Men sörj inte, du är långt ifrån ensam. Typ 25-30% av alla Djurgårdare håller med dig.Daniel942 skrev:Jag ser hellre att aik åker ur än att vi hamnar på plats 5 istället för plats 6.
Men att du inte har några hatkänslor för aik vet vi alla nu.
Lite intressant också att du inte gillar horungarbanderollen men du har haft bilden som profilbild på facebook. Pratade vi om dubbelmoral nyss eller hur var det?
DIF!
Salas skrev:Jaha, så med andra ord så utgår du ifrån att absolut alla svenskar är icke-rasister? Majoriteten av alla svenskar är ju vänliga mot invandrare, så därför måste man väl utgå ifrån att absolut alla svenskar gillar invandrare, även SD, för dom säger ju att dom inte är rasisterBiaas skrev:DIF_Soldier

Nä, vet du vad? Jag skiter i att diskutera med dig om det här.
Det jag försöker säga är att du inte alltid ser till Djurgårdens bästa, och därför anser jag inte att du älskar Djurgården mer än vad du hatar aik.Daniel942 skrev:Nu gav jag ju ett exempel som sa att skillnaden skulle vara att hamna mellan plats 5 och 6. Det tycker jag inte spelar någon stor roll, men hade det däremot varit att hamna mellan 5 och 1 så är saken en helt annan. Då är det ju självklart att man vill att resultaten går vår väg.
Lite intressant också att du inte gillar horungarbanderollen men du har haft bilden som profilbild på facebook. Pratade vi om dubbelmoral nyss eller hur var det?
Sedan så hatar jag aik rejält, men det finns gränser. Horungarbanderollen var en rolig grej första gången, och även om ordet horungar är verbalt så var det med glimten i ögat, men till och med det räckte för att packet på andra sidan skulle gå igång.
Det är skillnad på att dra upp en sån banderollen med glimten i ögat efter ett avgörande mål, jämt emot att fylla en sektion med hatiska och verbala begrepp inför en match. Allt är inte svart och vitt här i världen.
- Daniel942
Hahaha, du är helt otrolig.Salas skrev:Det jag försöker säga är att du inte alltid ser till Djurgårdens bästa, och därför anser jag inte att du älskar Djurgården mer än vad du hatar aik.Daniel942 skrev:Nu gav jag ju ett exempel som sa att skillnaden skulle vara att hamna mellan plats 5 och 6. Det tycker jag inte spelar någon stor roll, men hade det däremot varit att hamna mellan 5 och 1 så är saken en helt annan. Då är det ju självklart att man vill att resultaten går vår väg.
Sedan så hatar jag aik rejält, men det finns gränser. Horungarbanderollen var en rolig grej första gången, och även om ordet horungar är verbalt så var det med glimten i ögat, men till och med det räckte för att packet på andra sidan skulle gå igång.
Det är skillnad på att dra upp en sån banderollen med glimten i ögat efter ett avgörande mål, jämt emot att fylla en sektion med hatiska och verbala begrepp inför en match. Allt är inte svart och vitt här i världen.
Tycker vi ska börja med en DIFometer som visar hur mycket alla här inne älskar DIF. Lite som att kissa längst ungefär. Vad sägs?
Dessutom verkar du uttala dig om saker som du inte har någon aning om alls, för jag antar att du syftar på tifot som skulle varit mot aik med "jämt emot att fylla en sektion med hatiska och verbala begrepp inför en match". Då är det bättre för din del att hålla matluckan stängd.
DIF!
Eftersom DIF Hockey stoppade det så antar jag att det fanns skäl till det. DIF Hockeys säkerhetsavdelning består av personer som vet vad dom håller på med, och deras åsikt känns mer vettig än den åsikt som ett gäng omogna tonåringar står bakom.Daniel942 skrev:Dessutom verkar du uttala dig om saker som du inte har någon aning om alls, för jag antar att du syftar på tifot som skulle varit mot aik. Då är det bättre för din del att hålla matluckan stängd.
- Daniel942
Vet du vad Salas - När man kallar Fabriken för omogna tonåringar har man korsat gränsen för längesen.Salas skrev:Eftersom DIF Hockey stoppade det så antar jag att det fanns skäl till det. DIF Hockeys säkerhetsavdelning består av personer som vet vad dom håller på med, och deras åsikt känns mer vettig än den åsikt som ett gäng omogna tonåringar står bakom.Daniel942 skrev:Dessutom verkar du uttala dig om saker som du inte har någon aning om alls, för jag antar att du syftar på tifot som skulle varit mot aik. Då är det bättre för din del att hålla matluckan stängd.
Fabriken - Som har gjort mer för DIF än vad du som wannabe-brat någonsin kommer att göra.
Jag tycker att du kan gå fram till FBR nästa match och säga att du tycker de är omogna tonåringar, vågar du det? Skulle inte tro det, du är väl en grabb som sitter hemma och skriver "coola" inlägg på nätet för att uppnå status.
När du face to face kan säga till Fabriken att de är omogna tonåringar så har du nåt att komma med.
Börjar på allvar tro att du är ett troll från GF eller något.
DIF!
Jag anser att de som gör ett jävla liv av ett litet halmstrå är omogna tonåringar, och det är min åsikt. Alla tolkar saker och ting olika, och jag personligen anser att när man hatar mer än man älskar så är man omogen. Därför tycker jag likväl att de som slåss är omogna personer som är osäkra på sin egen identitet och därför behöver en självbekräftelse. Men åter igen, det är min personliga åsikt, och så länge som dessa handlingar inte kommer i vägen för Djurgården så bryr jag mig inte.Daniel942 skrev:Vet du vad Salas - När man kallar Fabriken för omogna tonåringar har man korsat gränsen för längesen.
Haha, ja för att man är ju så cool för att man skriver på ett forum!Daniel942 skrev:du är väl en grabb som sitter hemma och skriver "coola" inlägg på nätet för att uppnå status.

Herregud, om du seriöst anser att det är status att skriva på ett forum så bör du fan tänka om. Att sitta och skriva på forum är snarare en brist av vettigare saker att göra, och man uppnår fan heller status av att sitta och skriva på ett forum. Det är ett tidsfördriv och inget annat.
Sedan så förstår jag mig inte på det där snacket om att man ska gå fram och snacka med alla man har en åsikt om. Jag står för min åsikt och jag behöver ingen jävla självbekräftelse som många andra. Jag vet vad jag tycker och jag vet vilka åsikter som jag står bakom, och det är inget som ändrar på det, varken en diskussion här med dig eller en diskussion öga mot öga med några i Fabriken.
De i Fabriken gör ett fantastiskt jobb, inget snack om saken, men jag har alltid tyckt och kommer alltid att tycka att det är omoget att inte ta sin egen förening i första hand.
- Daniel942
Salak/Salas strikes again.Salas skrev:bla bla text bla bla
Om du inte fattade det så var det en pik till dig eftersom det verkar som om att du tycker det. Och att då ställa motfrågan tillbaka till mig och fråga om jag tycker det är coolt känns väl lite sådär va när frågan/piken var riktad mot dig?Haha, ja för att man är ju så cool av att skriva på ett forum!![]()
Herregud, om du seriöst anser att det är status att skriva på ett forum så bör du fan tänka om. Att sitta och skriva på forum är snarare en brist av vettigare saker att göra, och man uppnår fan heller status av att sitta och skriva på ett forum. Det är ett tidsfördriv och inget annat.
Om du har en åsikt om någon - Eller i detta fall en grupp så kan du väl gå fram och framföra den till dessa/denne istället för att sitta på ett internetforum och spela allan? FBR tar säkert gärna en diskussion med dig om varför de tycker som de gör, men detta skiter väl du helt i eftersom du är så enögd och bara går på din egen linje. Citerar:Sedan så förstår jag mig inte på det där snacket om att man ska gå fram och snacka med alla man har en åsikt om. Jag står för min åsikt och jag behöver ingen jävla självbekräftelse som många andra. Jag vet vad jag tycker och jag vad vilka åsikter som jag står bakom, och det är inget som ändrar på det, varken en diskussion här med dig eller en diskussion öga mot öga med några i Fabriken.
Jag vet vad jag tycker och jag vad vilka åsikter som jag står bakom, och det är inget som ändrar på det, varken en diskussion här med dig eller en diskussion öga mot öga med några i Fabriken.
Åter igen, du vet inte ett skit om vad det handlar om. Så knip matluckan.Jag anser att de som gör ett jävla liv av ett litet halmstrå är omogna tonåringar, och det är min åsikt.
Jag har i alla fall information som jag har tagit från vad folk har skrivit från fabriken, jag har pratat med dem under matcherna och kollat läget i hur saker och ting går. Tvivlar på att du har gjort det.
Salas skrev: Att bli glad när ens lag förlorar hör väl inte till vanligheterna, men jag måste faktiskt medge att jag är rätt så glad efter vår förlust mot Åtvidaberg idag. Nu lär ÅFF få luft under vingarna och kanske ta en och en annan seger och därmed rycka ifrån Solna aik
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-02-22 02:12:13, redigerad totalt 2 gång.
DIF!
- SkönaDjurgårn
Get a room...
Eller nä, kanske inte
Eller nä, kanske inte

- Silverminken
Att ni orkar.... Det är i och för sig ert val om ni orkar eller inte men lite drygt att det hela tiden ska bli bråk och tjafs här om allt möjligt nonsens. Menmen det är väl bara att låta bli att läsa då antar jag.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- Daniel942
Kan hålla med dig om att det är en onödig diskussion, men säger någon vissa saker som man inte bör kan man inte låta det gå helt oberört.Silverminken skrev:Att ni orkar.... Det är i och för sig ert val om ni orkar eller inte men lite drygt att det hela tiden ska bli bråk och tjafs här om allt möjligt nonsens. Menmen det är väl bara att låta bli att läsa då antar jag.
DIF!
Åter igen, varför skulle jag göra det? Jag vet redan vad dom hade tyckt om saken, så inget hade klarnats upp direkt. Det är min åsikt, och jag vet mycket väl om att FBR inte håller med mig, så det finns absolut ingen anledning till att ta en diskussion. Det vore lika meningslöst som att försöka förklara för en Sverigedemokrat att dom är rasister.Daniel942 skrev:Om du har en åsikt om någon - Eller i detta fall en grupp så kan du väl gå fram och framföra den till dessa/denne
Att du orkar. Det finns en anledning till att DIF Hockey sa ifrån, och det räcker för mig. Hade det inte varit nödvändigt så hade dom inte brytt sig, det borde till och med Daniel "vi gör som vi vill!!!Daniel942 skrev:Åter igen, du vet inte ett skit om vad det handlar om. Så knip matluckan.
Jag har i alla fall information som jag har tagit från vad folk har skrivit från fabriken, jag har pratat med dem under matcherna och kollat läget i hur saker och ting går. Tvivlar på att du har gjort det.

Om vi säger såhär då, jag är nöjd så länge gnaget hamnar i kvalserien och vi på slutspelsplats. För ska vi ha chans på guld bör vi komma till final oavsett. Nu är jag trött och måste sova, för jag sitter och skrattar åt småsaker som egentligen inte är roligt.