Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Å herregud..
Vad? Om vi helt ska strunta i DIF Hockeys åsikt, varför ska vi då bry om oss vad en liten grupp sossar tycker? Frågar du mig så väger en sosses åsikt betydligt lättare än vad DIF Hockeys åsikt gör.
SirDIFalot skrev:Politik ska aldrig vara på läktaren. Punkt slut. Tycker du yrar in dig på fel saker.
Det kan jag köpa, men då kommer vi åter in på dubbelmoralen. Här om dagen så var det "VI GÖR SOM VI VILL" som användes som "slagord" i kampen mot DIF Hockeys påverkan i tifobeslutet, och det var precis det som jag blev irriterad på då. Jag tänkte dra paralleller för att försöka få personer att inse att det finns ens gräns, och idag fixade Blue Brigade det åt mig. Förr eller senare går det ens gräns, och vi kommer aldrig kunna göra precis som vi vill på läktaren, förr eller senare så går det som sagt en gräns.
Men vadfan... Hur kommer det sig att det blir dubbelmoral? Nej DIF hockey ska inte säga till om ett smack. Men visst måste väl vi som står tillsammans i klacken få diskutera öppet vad som ska sjungas? Utan att det blir dubbelmoral för att 5% av de som står i klacken tycker så, "då gör dom som dom vill, punkt slut"
Expert.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Å herregud..
Vad? Om vi helt ska strunta i DIF Hockeys åsikt, varför ska vi då bry om oss vad en liten grupp sossar tycker? Frågar du mig så väger en sosses åsikt betydligt lättare än vad DIF Hockeys åsikt gör.
SirDIFalot skrev:Politik ska aldrig vara på läktaren. Punkt slut. Tycker du yrar in dig på fel saker.
Det kan jag köpa, men då kommer vi åter in på dubbelmoralen. Här om dagen så var det "VI GÖR SOM VI VILL" som användes som "slagord" i kampen mot DIF Hockeys påverkan i tifobeslutet, och det var precis det som jag blev irriterad på då. Jag tänkte dra paralleller för att försöka få personer att inse att det finns ens gräns, och idag fixade Blue Brigade det åt mig. Förr eller senare går det ens gräns, och vi kommer aldrig kunna göra precis som vi vill på läktaren, förr eller senare så går det som sagt en gräns.
Rörande tifot så borde vi ju ha fått göra som vi vill, men vad har det att göra med vilket parti man röstar på?

Vadå för gräns? Ska alla vänster-Djurgårdare få okej med att sjunga vi hatar Reinfeldt då eller? Och ska SD-Djurgårdare få okej med att ha banderoller där det står "90% mindre invandrare i klacken tack"?
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

Wire skrev:Ja, och det är VI som drar den gränsen, inte DIF Hockeys styrelse.
Vilka är vi? Absolut alla Djurgårdare, en majoritet med 51% av alla Djurgårdares åsikter, eller kanske de s.k. fotbollssupportrarnas åsikt?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Skywalker skrev: Vadå för gräns? Ska alla vänster-Djurgårdare få okej med att sjunga vi hatar Reinfeldt då eller? Och ska SD-Djurgårdare få okej med att ha banderoller där det står "90% mindre invandrare i klacken tack"?
Det var väl en lite väl extrem jämförelse kanske. Det var ju en harmlös ramsa om en stereotyp som säger att alla i Göteborg röstar rött, på samma sätt som det skämtas om att "alla" som håller på DIF är medgångare ifrån Östermalm som lever på pappas pengar.

Men ska vi sluta med klassikern "Håkan Loob är homosexuell" för att det kan uppröra gayrörelsen eller?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Skywalker skrev:Och ska SD-Djurgårdare få okej med att ha banderoller där det står "90% mindre invandrare i klacken tack"?
Tydligen. Vi gör ju som vi vill... Eller?
Banderoller och tifon ska vara riktade mot ens eget lag, eller ev. mot motståndarna, men i så fall med en lite skämtsam ton. Rent hatiska budskap hör inte hemma på en läktare, sånt trams sysslar fascisterna i Italien med.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Skywalker skrev:Och ska SD-Djurgårdare få okej med att ha banderoller där det står "90% mindre invandrare i klacken tack"?
Banderoller och tifon ska vara riktade mot ens eget lag, eller ev. mot motståndarna, men i så fall med en lite skämtsam ton. Rent hatiska budskap hör inte hemma på en läktare, sånt trams sysslar fascisterna i Italien med.
Du säger ju emot dig själv. Nyss tyckte du att det var rätt av DIF att censurera tifot till Derbyt, och nu säger du precis tvärtom. Du tycker det är okej nu att ha tifon med en skämtsam ton mot motståndarna?
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hmm, jag fattar inte grejen riktigt, vad är det exakt som har varit politiskt i klacken?

Jag tycker att Ohly och Reinfeldt representerar ganska bra vad DIF är. DIF har associerats med högern men det är till stor del historia. Jag menar, jag är Djurgårdare trots att jag hatar Stureplan och äckliga brats, men ska jag bli aikare då för att de förmodligen röstar blått? Nej, helt enkelt för att det inte har något med Djurgården att göra över huvud taget.

Salas, fan vad du yrar. Gå och lägg dig.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-02-22 00:03:46, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
brsk

Inlägg av brsk »

Jag är och har alltid varit röd. Men då handlar det om politik.

När jag ser på hockey(och alla andra sporter där min älskade klubb finns representerad) så är jag Djurgårdare, endast djurgårdare och inget annat än djurgårdare. Skulle kännas rätt tråkigt om man var mindre välkommen som supporter bara pga vilka man lägger sin röst på.

Nej, bort med politik från läktare. Inget gott har någonsin kommit av att blanda sport och politik.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Salas skrev:
Då kan vi ju sluta sjunga hata aik? Visst det är inte riktigt samma sak men blir förbannad.
Edin skrev:
Skywalker skrev: Vadå för gräns? Ska alla vänster-Djurgårdare få okej med att sjunga vi hatar Reinfeldt då eller? Och ska SD-Djurgårdare få okej med att ha banderoller där det står "90% mindre invandrare i klacken tack"?
Det var väl en lite väl extrem jämförelse kanske. Det var ju en harmlös ramsa om en stereotyp som säger att alla i Göteborg röstar rött, på samma sätt som det skämtas om att "alla" som håller på DIF är medgångare ifrån Östermalm som lever på pappas pengar.

Men ska vi sluta med klassikern "Håkan Loob är homosexuell" för att det kan uppröra gayrörelsen eller?
Visst det kanske var lite extremt, men blir förbannad över att "man ser ner" på folk bara för att de röstar rött och det säger jag trots att jag hatar rödgröna. Jag hatar t.ex. Ohly som politiker men han är en äkta Djurgårdare och det har jag stor respekt för. Nja Loob-ramsan sjungs ju mest för att det är en klassiker och var ju annorlunda back then, dessutom sjunger vi ju inget negativt mot homosexuella vi konstaterar bara att Loob är en av dem.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Du säger ju emot dig själv. Nyss tyckte du att det var rätt av DIF att censurera tifot till Derbyt, och nu säger du precis tvärtom. Du tycker det är okej nu att ha tifon med en skämtsam ton mot motståndarna?
Haha, vad fan babblar du om? Det är skillnad på hatiska begrepp och skämtsamma begrepp. En banderoll som var inom ramarna var den som bajen använde mot oss för något år sedan.
"Våra färger är vår kultur, något som ni saknar, era djur". Sånt är ok, faktum är att det bara är roligt, men att komma med horungar-banderoller inför matcher och andra direkt hatiska begrepp bidrar bara till en mer hetsig och hatisk stämning inne på Globen (samt att det skriker om ett lillebrorskomplex om det), och därför hör sånt skit inte hemma inne på Globen inför en match.

Men vafan, nog om detta. Politik och direkt hat har aldrig och kommer heller aldrig att vara positivt i samband med idrott. Hat får förekomma, men i så fall inom vissa ramar.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:
Jag tycker att du verkar ha problem att skilja på saker.

Faktum är att vi så länge jag kan minnas haft en delvis uttalad och delvis underförstådd läktarkultur där vi inte drar in politik. Av självklara orsaker. Det har ingenting med tifon eller med vad DIF tycker om saker och ting.

Nu har detta tydligen gått vissa på läktaren helt förbi. Du kan tycka att det var harmlöst eller skojigt, men det kommer leda till problem om det upprepas. Det har ingenting med hur få eller många "sossar" som står i klacken, utan det är en principfråga som många inkl. jag skriver upp på. Oaktat vad jag röstar på.

Håll politiken borta från våra läktare.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Du säger ju emot dig själv. Nyss tyckte du att det var rätt av DIF att censurera tifot till Derbyt, och nu säger du precis tvärtom. Du tycker det är okej nu att ha tifon med en skämtsam ton mot motståndarna?
Haha, vad fan babblar du om? Det är skillnad på hatiska begrepp och skämtsamma begrepp. En banderoll som var inom ramarna var den som bajen använde mot oss för något år sedan.
"Våra färger är vår kultur, något som ni saknar, era djur". Sånt är ok, faktum är att det bara är roligt, men att komma med horungar-banderoller inför matcher och andra direkt hatiska begrepp bidrar bara till en mer hetsig och hatisk stämning inne på Globen (samt att det skriker om ett lillebrorskomplex om det), och därför hör sånt skit inte hemma inne på Globen inför en match.

Men vafan, nog om detta. Politik och direkt hat har aldrig och kommer heller aldrig att vara positivt i samband med idrott. Hat får förekomma, men i så fall inom vissa ramar.
Beskriv vad du tycker om aik. Låter som om du har en kärleksaffär med dem.
Om du inte kan se humorn i en återkommande serie så vet jag inte hur du tänker.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

AMMC skrev:Du kan tycka att det var harmlöst eller skojigt, men det kommer leda till problem om det upprepas.
Jag tycker inte att politikskämt är roliga, utan jag drog en parallell och inget annat. Det jag syftade på, och som jag flera gånger tidigare påpekat är att så fort DIF Hockey gör något som fotbollssupportrarna inte gillar så blir det genast ett jävla gnäll och hela världens undergång kryper snabbt närmare.
Hade vi sjungit politikramsor och de flesta tyckt att det var ok och DIF Hockey hade stoppat detta så hade det likväl varit ett jävla gnäll, precis som det är i Italien där supportrarna gör uppror för att klubbarna t.ex. börjar ta tag i alla rasistiska påhopp som förekommer på italienska matcher.
Daniel942 skrev:Beskriv vad du tycker om aik. Låter som om du har en kärleksaffär med dem.
Jag älskar dock Djurgården betydligt mer än vad jag hatar aik till skillnad från vissa, utan att nämna några namn...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Beskriv vad du tycker om aik. Låter som om du har en kärleksaffär med dem.
Jag älskar dock Djurgården betydligt mer än jag hatar aik till skillnad från vissa, utan att nämna några namn...
Vi alla här inne älskar DIF mer än vad vi hatar aik. Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Vad tycker du om aik?
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
Salas skrev:
Jag älskar dock Djurgården betydligt mer än jag hatar aik till skillnad från vissa, utan att nämna några namn...
Vi alla här inne älskar DIF mer än vad vi hatar aik. Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Vad tycker du om aik?
Han håller ju på dom mot alla lag utom... hur många var det, tre?
Expert.
Skriv svar