Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
-
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Tycker faktiskt att det var bättre drag än på länge från många håll i klacken. Det kan väl till mångt och mycket förklaras med fint spel och trevliga resultat den senaste tiden, men tror också det att debatten har tagit fart både här och på JKs forum om vad man kan göra för att få igång klacken ordentligt igen kan ha bidragit. När surret verkligen kommit igång kommer det förhoppningsvis att sprida sig ut på läktaren och spiralen vänder uppåt igen.
Angående läktaren och politik håller jag i grund och botten med. Att alla röstar rött i Gbg var väl dessutom den Göteborgsvariant som slog igenom sämst och den körs väldigt sällan. Helt fritt från politik är det ju inte på våra läktare, då skulle vi få ta bort Parapapapa (vet att det är många som inte gillar den).
Angående läktaren och politik håller jag i grund och botten med. Att alla röstar rött i Gbg var väl dessutom den Göteborgsvariant som slog igenom sämst och den körs väldigt sällan. Helt fritt från politik är det ju inte på våra läktare, då skulle vi få ta bort Parapapapa (vet att det är många som inte gillar den).
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Alltså vad är det för fel på alla missbildade idioter som startar ''Den som inte hoppar'' efter VARJE vinstmatch? Jag vill spy på er flera gånger om. Såna som ni förstör vår supporterkultur. Blä.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
På vilket sätt är den politisk? Att vi är nazister och kommunister som hatar Centerpartiet eller? Eller att vi hatar polisen?Wainscotting skrev: Helt fritt från politik är det ju inte på våra läktare, då skulle vi få ta bort Parapapapa (vet att det är många som inte gillar den).
Hursomhelst vill jag aldrig mer höra det Blue Brigade sjöng idag. Håller med rörande "den som inte hoppar" också.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- SirDIFalot
Vi kommer i från vänster och höger med....Skywalker skrev:På vilket sätt är den politisk? Att vi är nazister och kommunister som hatar Centerpartiet eller? Eller att vi hatar polisen?Wainscotting skrev: Helt fritt från politik är det ju inte på våra läktare, då skulle vi få ta bort Parapapapa (vet att det är många som inte gillar den).
Hursomhelst vill jag aldrig mer höra det Blue Brigade sjöng idag. Håller med rörande "den som inte hoppar" också.
Inte fan kan man väl missuppfatta det som politiskt? då måste man väl vara riktigt blåst... Speciellt eftersom nästa rad är "Och om ni står i mitten kör vi över er"
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är du seriös? Ska man inte kunna säga vänster och höger utan att det ska vara politiskt?SirDIFalot skrev:Vi kommer i från vänster och höger med....Skywalker skrev:På vilket sätt är den politisk? Att vi är nazister och kommunister som hatar Centerpartiet eller? Eller att vi hatar polisen?Wainscotting skrev: Helt fritt från politik är det ju inte på våra läktare, då skulle vi få ta bort Parapapapa (vet att det är många som inte gillar den).
Inte fan kan man väl missuppfatta det som politiskt? då måste man väl vara riktigt blåst... Speciellt eftersom nästa rad är "Och om ni står i mitten kör vi över er"
DIF!
Sett till situationen så förstår jag faktiskt inte gnället om politik på läktaren. Var det inte så att vi gjorde som vi vill? Så var ju tongångarna för några dagar sedan, men nu för att en klar minoritet som är sossar gnäller så ska dom givetvis ha rätt, men inte Djurgården Hockey när dom har synpunkter. Snacka om dubbelmoral.
- Daniel942
Å herregud..Salas skrev:Sett till situationen så förstår jag faktiskt inte gnället om politik på läktaren. Var det inte så att vi gjorde som vi vill? Så var ju tongångarna för några dagar sedan, men nu för att en klar minoritet som är sossar gnäller så ska dom givetvis ha rätt, men inte Djurgården Hockey när dom har synpunkter. Snacka om dubbelmoral.
DIF!
- DIF_Soldier
Jo, det var ju precis det han just skrev?Daniel942 skrev:Är du seriös? Ska man inte kunna säga vänster och höger utan att det ska vara politiskt?SirDIFalot skrev:Vi kommer i från vänster och höger med....Skywalker skrev: På vilket sätt är den politisk? Att vi är nazister och kommunister som hatar Centerpartiet eller? Eller att vi hatar polisen?
MORALPANIKSTÖNTAR GET THE FUCK OUT!
Säg den glädje som varar
Vi får ändra till; Vi kommer ifrån styrbord och babord med...Daniel942 skrev:Är du seriös? Ska man inte kunna säga vänster och höger utan att det ska vara politiskt?

-
Men lugna ner er för fan... Djurgården kommer från Östermalm kan man säga, Östermalm är känt för att vara ett så kallat överklassamhälle. Djurgården har enligt hela Sverige alltid känt höger detta trots att såklart alla är välkomna. Höger. vänster, bögar,mansgrisar, kommunister, invandrare osv. Käka lavemang för helvete och ta inte allt så satans allvarligt. Precis det här är det som är felet med svenskar. Noll humor! Ta inte allt så satans allvarligt och släpp loss lite.
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Politik ska aldrig vara på läktaren. Punkt slut. Tycker du yrar in dig på fel saker.Salas skrev:Sett till situationen så förstår jag faktiskt inte gnället om politik på läktaren. Var det inte så att vi gjorde som vi vill? Så var ju tongångarna för några dagar sedan, men nu för att en klar minoritet som är sossar gnäller så ska dom givetvis ha rätt, men inte Djurgården Hockey när dom har synpunkter. Snacka om dubbelmoral.
Expert.
Som sagt jag är ingen röding men det är fruktansvärt pinsamt att sjunga sådär oavsett om det finns fler som röstar på Alliansen i Stockholm än rödgröna. Lika pinsamt var det när några sjöng nåt om SD mot Malmö i fotbollen förra året.Salas skrev:Sett till situationen så förstår jag faktiskt inte gnället om politik på läktaren. Var det inte så att vi gjorde som vi vill? Så var ju tongångarna för några dagar sedan, men nu för att en klar minoritet som är sossar gnäller så ska dom givetvis ha rätt, men inte Djurgården Hockey när dom har synpunkter. Snacka om dubbelmoral.
Du är välkommen att vara Djurgårdare om du så är kommunist, sosse, liberal, nazist, whatever så länge du håller dina åsikter utanför läktaren.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Vad? Om vi helt ska strunta i DIF Hockeys åsikt, varför ska vi då bry om oss vad en liten grupp sossar tycker? Frågar du mig så väger en sosses åsikt betydligt lättare än vad DIF Hockeys åsikt gör.Daniel942 skrev:Å herregud..
Det kan jag köpa, men då kommer vi åter in på dubbelmoralen. Här om dagen så var det "VI GÖR SOM VI VILL" som användes som "slagord" i kampen mot DIF Hockeys påverkan i tifobeslutet, och det var precis det som jag blev irriterad på då. Jag tänkte dra paralleller för att försöka få personer att inse att det finns ens gräns, och idag fixade Blue Brigade det åt mig. Förr eller senare går det ens gräns, och vi kommer aldrig kunna göra precis som vi vill på läktaren, förr eller senare så går det som sagt en gräns.SirDIFalot skrev:Politik ska aldrig vara på läktaren. Punkt slut. Tycker du yrar in dig på fel saker.
- DIF_Soldier
Tack! SD vill värna om det svenska... Är det så jävla bra verkligen? Stela jävla tråkmånsar utan minsta civilkurage, utan ryggrad och världens mest utbredda jantelagsmani där tystnad bortom all rimlig reson är den metod man föredrar för att behandla känsliga ämnen. Ska vi värna om detta? Jösses...Jockmaniac skrev:Men lugna ner er för fan... Djurgården kommer från Östermalm kan man säga, Östermalm är känt för att vara ett så kallat överklassamhälle. Djurgården har enligt hela Sverige alltid känt höger detta trots att såklart alla är välkomna. Höger. vänster, bögar,mansgrisar, kommunister, invandrare osv. Käka lavemang för helvete och ta inte allt så satans allvarligt. Precis det här är det som är felet med svenskar. Noll humor! Ta inte allt så satans allvarligt och släpp loss lite.
Säg den glädje som varar
Ja, och det är VI som drar den gränsen, inte DIF Hockeys styrelse.Salas skrev:Vad? Om vi helt ska strunta i DIF Hockeys åsikt, varför ska vi då bry om oss vad en liten grupp sossar tycker? Frågar du mig så väger en sosses åsikt betydligt lättare än vad DIF Hockeys åsikt gör.Daniel942 skrev:Å herregud..
Det kan jag köpa, men då kommer vi åter in på dubbelmoralen. Här om dagen så var det "VI GÖR SOM VI VILL" som användes som "slagord" i kampen mot DIF Hockeys påverkan i tifobeslutet, och det var precis det som jag blev irriterad på då. Jag tänkte dra paralleller för att försöka få personer att inse att det finns ens gräns, och idag fixade Blue Brigade det åt mig. Förr eller senare går det ens gräns, och vi kommer aldrig kunna göra precis som vi vill på läktaren, förr eller senare så går det som sagt en gräns.SirDIFalot skrev:Politik ska aldrig vara på läktaren. Punkt slut. Tycker du yrar in dig på fel saker.