Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 24/2 2011
Det ska bli ruggigt kul med en bortamatch mot Tälje, det var ett tag sen sist. Den här matchen blir för övrigt min sista för ett tag framöver, så det vore trevligt med tre poäng.
Andra sidan kan ni svenska?
Andra sidan kan ni svenska?
Funderar på att åka ner, får se hur det blir. Viktig match inför Luleå kommer på besök, tre pinnar och så ska vi vara snälla att ge råttpacket sällskap 

Kebabpalatset <3
Viktig match precis som alla andra såhär i slutspurten. Kommer nog tyvärr inte vara på plats i "Kringlan", har för mycket i skolan..
Viktig match precis som alla andra såhär i slutspurten. Kommer nog tyvärr inte vara på plats i "Kringlan", har för mycket i skolan..
Funderar? Jag har bara en sak att säga till dig:Mash skrev:Funderar på att åka ner
AVGÅ!
Haha, lite saker som måste bli fixat på Torsdags kvällen, men det siktar nog på att jag åker ner. Om inte så avgår jag till din äraSalas skrev:Funderar? Jag har bara en sak att säga till dig:Mash skrev:Funderar på att åka ner
AVGÅ!

- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu, med fyra raka segrar i ryggen, är det extra viktigt att DIF står med båda fötterna på jorden och fortsätter att behålla ödmjukheten i spelet så som vi visat i de senaste matcherna.
Glöm inte att SSK lär vara grymt desperata på torsdag och slappnar vi av det minsta lilla garanterar jag att vi kommer att åka på storstryk på torsdag. Så satans jämt är det i den här sjuka serien. Visst, en klycha, men det är tyvärr den bittra sanningen...
Tror dock ändå på att grabbarna fixar åtminstone en pinne nere i Södertälje. Hoppas innerligt att Ridderwall får stå mellan stolparna, känns som ett riktigt bra tillfälle att slänga in honom nu när laget äntligen är inne i ett härligt flow. Kommer bli jävligt viktigt att ha två målvakter med förhållandevis bra självförtroende när man sedan går in i kvartsfinalspelet som börjar den 8 mars.
Glöm inte att SSK lär vara grymt desperata på torsdag och slappnar vi av det minsta lilla garanterar jag att vi kommer att åka på storstryk på torsdag. Så satans jämt är det i den här sjuka serien. Visst, en klycha, men det är tyvärr den bittra sanningen...
Tror dock ändå på att grabbarna fixar åtminstone en pinne nere i Södertälje. Hoppas innerligt att Ridderwall får stå mellan stolparna, känns som ett riktigt bra tillfälle att slänga in honom nu när laget äntligen är inne i ett härligt flow. Kommer bli jävligt viktigt att ha två målvakter med förhållandevis bra självförtroende när man sedan går in i kvartsfinalspelet som börjar den 8 mars.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Som Kall-El skrev: åker vi skridskor så vinner vi. Är vi tillbaka till gamla stillastående synder så torskar vi.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Precis som MoDo & Frölunda då?Datsyuk_13 skrev:Nu, med fyra raka segrar i ryggen, är det extra viktigt att DIF står med båda fötterna på jorden och fortsätter att behålla ödmjukheten i spelet så som vi visat i de senaste matcherna.
Ta femte raka nu, vi går ju fan som tåget! Men det vore ju typiskt ssk att kunna göra sin bästa match för säsongen mot just oss när vi går som bäst.
Framåt DIF!
Framåt DIF!
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Exactus correctus!Caveman skrev:Precis som MoDo & Frölunda då?Datsyuk_13 skrev:Nu, med fyra raka segrar i ryggen, är det extra viktigt att DIF står med båda fötterna på jorden och fortsätter att behålla ödmjukheten i spelet så som vi visat i de senaste matcherna.

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Detta kan bli den avgörande matchen.
På Onsdag spelar
1. Timrå - Luleå
2. Råttpacket-Brynäs.
3. Färjestad-Linköping
Match 1 spelas till sudden och Timrå vinner får Luleå 76 poäng.
Match 2 spelas till sudden och Råttpacket vinner kliver även Brynäs upp på 76 poäng.
Match 3 spelas även den till sudden, Linköping plockar 2 poäng.
Torsdag SSK-DIF, vinner DIF kliver vi upp på 81 poäng. 2 poäng bakom LHC och 3 poäng bakom FBK om detta inträffar.
Mitt drömscenario och jag hoppas att det verkligen blir så här. Vi får ett jäkla utgångsläge för att haka fast i toppfyra igen.
Måste bli vinst denna match och med samma inställning som i senaste matcherna så kan jag inte tro på en torsk.
Kämpa Djurgården!
På Onsdag spelar
1. Timrå - Luleå
2. Råttpacket-Brynäs.
3. Färjestad-Linköping
Match 1 spelas till sudden och Timrå vinner får Luleå 76 poäng.
Match 2 spelas till sudden och Råttpacket vinner kliver även Brynäs upp på 76 poäng.
Match 3 spelas även den till sudden, Linköping plockar 2 poäng.
Torsdag SSK-DIF, vinner DIF kliver vi upp på 81 poäng. 2 poäng bakom LHC och 3 poäng bakom FBK om detta inträffar.
Mitt drömscenario och jag hoppas att det verkligen blir så här. Vi får ett jäkla utgångsläge för att haka fast i toppfyra igen.
Måste bli vinst denna match och med samma inställning som i senaste matcherna så kan jag inte tro på en torsk.
Kämpa Djurgården!
Sista matchen för min del på nästan tre veckor
Jag hoppas därför på en krigarinsats av vårt kära Djurgårdsgäng med tre poäng som ett slutgiltigt resultat!

Jag hoppas därför på en krigarinsats av vårt kära Djurgårdsgäng med tre poäng som ett slutgiltigt resultat!