Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8525710.ab
Hardy angående Nilson.
Hardy angående Nilson.
Helt rätt.Kentta skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8525710.ab
Hardy angående Nilson.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Ändå jäkligt skönt att Nilson spelar dåligt för att han har problem med sjukdomar. Vore värre om han bara vore loj och ointresserad med tanke på hans kontrakt.
i
Deilert har i skrivande stund gjort 3 mål och 6 assist på 14 matcher för Örebro, starkt jobbat. Verkar lira mycket pp.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Örebro som dock är ett lag i stark medgång vilket vi knappast är. Nepp låt Deilert hållas i allsvenskan. Det är den nivå han håller!Crashmash skrev:Deilert har i skrivande stund gjort 3 mål och 6 assist på 14 matcher för Örebro, starkt jobbat. Verkar lira mycket pp.
Men starkt jobbat är det utan tvekan..
100% DJURGÅRDSJ***L
Wikegård!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8580196.ab
Jaha där kom den! Jag håller med helt och hållet! Tror att även Mäklaren och en del andra är benägna att hålla med den gode Wikegård?
Vi har underpresterat något enormt och jag förstår inte varför inte Mikael Johansson kan erkänna detta. "Det är inte vi som lirar" är inte en godkänd förklaring till Djurgårdens ojämna spel den här säsongen.
Gillar att det finns människor som vågar säga vad de tycker och sen stå för det!
Go Wikegård!
Jaha där kom den! Jag håller med helt och hållet! Tror att även Mäklaren och en del andra är benägna att hålla med den gode Wikegård?
Vi har underpresterat något enormt och jag förstår inte varför inte Mikael Johansson kan erkänna detta. "Det är inte vi som lirar" är inte en godkänd förklaring till Djurgårdens ojämna spel den här säsongen.
Gillar att det finns människor som vågar säga vad de tycker och sen stå för det!
Go Wikegård!
- SkönaDjurgårn
Att vi underpresterat kom ju inte som någon bomb direkt, det skriver vi väl alla under på?
Sen så när man ska se på vems "fel" det är så vill jag helst inte skilja på tränare och spelare. Det är en grupp och alla är ansvariga för vad som presterats.
Tränarna ser verkligen slöa ut och man önskar lite mer aktiv coachning osv. Men samtidigt så har det varit många, många, matcher i år där spelarna har spelat på kanske 75% arbetskapacitet och det är f-n inte tränarnas fel. Det är inte Hardy som åker omkring på isen och ser ointresserad ut.
Visst kan man ge tränarna skulden för det också, typ att de inte peppat igång/tänt spelarna tillräckligt, men kom igen....det är välbetalda hockeyproffs vi snackar om. De ska prestera utan att farfar Hardy måste säga åt dem att göra det.
Så, jag håller inte med om att hänga ut bara tränarna. Hela gruppen är ansvarig för en hittills dålig säsong. Det är väl det som är hela grejen, att de (eller vi kanske jag ska säga!) alla vinner och förlorar tillsammans?
Nu får vi bara hoppas att det som varit en dålig säsong vänds till en mycket positiv sådan - det är inte för sent! Tar vi oss till slutspel så ger jag säsongen godkänt, till semi väl godkänt och till final MVG!
Sen så när man ska se på vems "fel" det är så vill jag helst inte skilja på tränare och spelare. Det är en grupp och alla är ansvariga för vad som presterats.
Tränarna ser verkligen slöa ut och man önskar lite mer aktiv coachning osv. Men samtidigt så har det varit många, många, matcher i år där spelarna har spelat på kanske 75% arbetskapacitet och det är f-n inte tränarnas fel. Det är inte Hardy som åker omkring på isen och ser ointresserad ut.
Visst kan man ge tränarna skulden för det också, typ att de inte peppat igång/tänt spelarna tillräckligt, men kom igen....det är välbetalda hockeyproffs vi snackar om. De ska prestera utan att farfar Hardy måste säga åt dem att göra det.
Så, jag håller inte med om att hänga ut bara tränarna. Hela gruppen är ansvarig för en hittills dålig säsong. Det är väl det som är hela grejen, att de (eller vi kanske jag ska säga!) alla vinner och förlorar tillsammans?
Nu får vi bara hoppas att det som varit en dålig säsong vänds till en mycket positiv sådan - det är inte för sent! Tar vi oss till slutspel så ger jag säsongen godkänt, till semi väl godkänt och till final MVG!
- DIF_Soldier
Något som har varit min magkänsla under hela säsongen är att Josef Boumedienne bidragit mest till den dåliga trenden. Jag har INGENTING som stödjer detta, men jag känner att, speciellt när man tittar på hur många klubbar killen har representerat, han har en väldigt dålig moral och inställning som smittar av sig.
Det finns en del på isen som tyder på det. Han är ofokuserad i avgörande situationer och drar på sig utvisningar, och verkar inte vilja lära av det. Han sänker spelstandarden enormt då man spelar i underläge och hans kroppsspråk är inte det mest positiva. Jag har ingen aning om hur han är i omklädningsrummet, men jag får verkligen inga bra vibbar av honom alls.
Marcus Nilson känns också som en bidragande faktor. Det känns som att han fortfarande är bitter för att inte ha platsat i NHL och hans kroppsspråk är minst sagt oinspirerade. Även om han inte var den största muntergöken ifjol var han ändå med och tackade klacken, peppade lagkamrater och gjorde kullerbyttor. Inget av detta har infunnit sig i år.
Återigen, detta är bara min magkänsla.
Det finns en del på isen som tyder på det. Han är ofokuserad i avgörande situationer och drar på sig utvisningar, och verkar inte vilja lära av det. Han sänker spelstandarden enormt då man spelar i underläge och hans kroppsspråk är inte det mest positiva. Jag har ingen aning om hur han är i omklädningsrummet, men jag får verkligen inga bra vibbar av honom alls.
Marcus Nilson känns också som en bidragande faktor. Det känns som att han fortfarande är bitter för att inte ha platsat i NHL och hans kroppsspråk är minst sagt oinspirerade. Även om han inte var den största muntergöken ifjol var han ändå med och tackade klacken, peppade lagkamrater och gjorde kullerbyttor. Inget av detta har infunnit sig i år.
Återigen, detta är bara min magkänsla.
Säg den glädje som varar
Re: Wikegård!
V-sign skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8580196.ab
Go Wikegård!
Kan hålla med till viss del, men när Wikegård säger att Djurgården borde haft minst 20 poäng mer är det ju bara löjligt. Då hade vi ju lett serien med fyra poäng. Inte fan är vår trupp så pass mycket bättre än HiV:s, Skellefteås, köpköpings och kaffeböndernas även om alla hade presterat på topp.
- SkönaDjurgårn
Kikar Skellefteå (borta mot Frölunda) nu och de ser ju riktigt trötta ut. Och i Jönköping är det avslaget på läktaren osv.
Om vi bara kan ta oss till slutspel (ser ju bra ut nu), och jobba upp formen de sista matcherna i serien så kan precis allt hända. Vi har så mycket mer att ta ut av det här laget att det kan bära hela vägen. Nu har ju en av våra målvakter klivit fram och Hannula och Nilson m.fl. verkar hittat formen litegrann.
Jag tycker faktiskt det ser rätt lovande ut, men så är jag en obotlig optimist också.
De spelare som kan göra skillnaden och göra oss ruggigt bra om de höjer sig är i mina ögon Kronwall (var ju grym i början och är ofta på isen = viktig), Cehlin (producera mera) och Brodin (producera mera).
Känns iaf som att inget lag är riktigt bra just nu utan alla kan slå alla och vi börjar hitta formen. Vad tror ni?
Om vi bara kan ta oss till slutspel (ser ju bra ut nu), och jobba upp formen de sista matcherna i serien så kan precis allt hända. Vi har så mycket mer att ta ut av det här laget att det kan bära hela vägen. Nu har ju en av våra målvakter klivit fram och Hannula och Nilson m.fl. verkar hittat formen litegrann.
Jag tycker faktiskt det ser rätt lovande ut, men så är jag en obotlig optimist också.

De spelare som kan göra skillnaden och göra oss ruggigt bra om de höjer sig är i mina ögon Kronwall (var ju grym i början och är ofta på isen = viktig), Cehlin (producera mera) och Brodin (producera mera).
Känns iaf som att inget lag är riktigt bra just nu utan alla kan slå alla och vi börjar hitta formen. Vad tror ni?
Bara jag som tycker att Ottosson visat upp en skön aggressivitet de senaste 3-4 matcherna? Tvekar inte en sekund med att smälla tillbaka, elaka Otto!
Har också lagt märke till hans lite mer aggresivare betéende efter landslagsuppehållet.Crashmash skrev:Bara jag som tycker att Ottosson visat upp en skön aggressivitet de senaste 3-4 matcherna? Tvekar inte en sekund med att smälla tillbaka, elaka Otto!

Jag har också tänkt på det. Han brukar annars bara stå lugnt och inte bli förbannad, men på sistone har han delat ut en del smällar, och det får han gärna fortsätta med.Crashmash skrev:Bara jag som tycker att Ottosson visat upp en skön aggressivitet de senaste 3-4 matcherna? Tvekar inte en sekund med att smälla tillbaka, elaka Otto!
Flest gånger har det väl hänt i derbyna, skön inställning. Det brinner i ögonen på honom och så smäller det, minns speciellt sekvensen efter hans mål i något av de första derbyna. Fick lite smällar efteråt, och sen pang.
Sen att han varit likadan mot andra lag den senaste tiden är ju bara underbart.
Sen att han varit likadan mot andra lag den senaste tiden är ju bara underbart.