Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jonte
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011

Inlägg av Jonte »

Norman skjuter sina straffar och därav sitter dom, annars har vi ju en jävulskt massa dribblingsförsök och vi har ju alla sett hur dom gick.. Men men detta var ju ändå en någorlunda bra kväll, tack Mark riktigt fint spelat idag. Fast jag kan tyvärr inte vara helt nöjd med att det bara skiljde en straffseger mellan oss och råttasen, hade förväntat mig en 4-1 i matcher eller liknande innan säsongen startade. Nej nu börjar jag negga för mycket igen, sorry.

BÄST I STAN!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mash skrev:
lajjnus skrev:3 grymma straffar, även om Zibbe missa precis. Owuya stabil i målet. Bäst i stan.
Hade du inte lagt dig? ;)

Så jäkla härligt! Bäst i stan och råttfällan gick igen.

Gnaget åker ur i år!
Hehe, var på väg mot sängen i alla fall. :oops:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Helt rätt kille som fick kvittera. Honken är överlägset bäst på isen alla kategorier. Så satans stabil han blivit sen han kom tillbaka från sin skada. Rejält, enkelt och med den där exta spetskompetensen. Underbart att se! Falken ska väl ha sin del av sleven också. Jobbar lugnt och fint brevid.

Andra plus går till Owuya såklart, Nilson som faktiskt KÄMPADE(inte lätt att få nått uträttat med Otto brevid sig i nuläget), Printz som faktiskt framstod som en snabbskrinnare idag :D och även Kronwall som inte skämde ut sig som han gjorde i Gävle innan uppehållet.

Minus till Otto, Oscar Eklund och stundtals Boumedienne(som ibland hade gigantiska toppar, exempelvis i förlängningen). Gigantiskt minus även till Canal+ sändningen som var rena aikhyllningen. Underbart att sabba deras fest. Både CSports och Solnas...

BÄST I STAN

EDIT: Underbart att jag lyckades tippa rätt för en gångs skull. Sa jag inte att förstakedjan skulle vara inne på SAMTLIGA baklängesmål :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Vad fan har hänt med Printzen? Killen dribblade som han aldrig gjort förut, trodde först Tim Eriksson växt till sig lite :lol:
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Viktigt!! Nu är vi bäst i stan! :D

Riktigt bra straffar av Norman och Hannula!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

JAG ÄLSKAR ER ALLA
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Underbara, fantastiska, härliga 2 pinnar och att få trycka dit råttorna. Så JÄVLA skönt.

+ till Honken, Owuya, Mackan, Otto (såg att nån gnällde på honom, que?!?). EDIT: Glömde Krüger. Riktigt bra stundtals.

- till ingen just nu. Jo Boumedienne som såg så fruktansvärt nervös ut 50% av matchen. Skall inte han vara rutinerad?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:Underbara, fantastiska, härliga 2 pinnar och att få trycka dit råttorna. Så JÄVLA skönt.

+ till Honken, Owuya, Mackan, Otto (såg att nån gnällde på honom, que?!?).

- till ingen just nu. Jo Boumedienne som såg så fruktansvärt nervös ut 50% av matchen. Skall inte han vara rutinerad?
Det var jag... Inte så konstigt då han ska föreställa en förstacenter! Han ska max vara tredjecenter då han kan teka, men det är också det enda han kan i nuläget. Plus att han lyckades med en snygg pass strax innan målet. Han kladdar med pucken som om det vore en slickepinne och han spelar stundtals så satans orejält i försvaret att man blir mörkrädd.

Jag vet vad killen kan, det vill jag se! Men inte tänker jag vara sur för det idag :lol:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Boumedienne's agerande vid aik's mål är helt obegripligt. Vad gör karln? Han var dock ganska bra i övrigt.

Underbart att kvittera och tysta dom alla. Klockrena straffar. Lite osvenskt och kliniskt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Bergan

Inlägg av Bergan »

Grattis till segern.

Såg en lite kul grej i DN för ett tag sedan, Hardy och en spelare (minns inte vem) uttalade sig om DIF och förlängningar. Spelaren sa att det var rena tillfälligheter att DIF hade förlorat flertalet förlängningar. Hardy däremot sa att han föredrog straffläggningar framför förlängningar, för vid straffläggningar (i motsats till förlängningar) var det en ren tillfällighet vem som vann. Tillfälligheter eller inte så var det i alla fall grymma straffar, de tre som satt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Riktig kämpainsats. Även om vi kunde ha satt ett par puckar och vunnit iunder ordinarie eller nått sånt så är det så här laget ska spela för att få godkänt betyg. 2 pinnar och det är ju gott!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Fan vilket temperament Krüger hade idag. Härligt!

Han visade verkligen att han inte tänkte förlora.
Jonte

Inlägg av Jonte »

Jävligt kul att see Mackan hålla undan två råtter utan att ens ha en klubba i händerna också. Han gör en bra match han med, hoppas verkligen han håller på att komma tillbaka i form nu lagom till slutspelet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Cred till samtliga i DIF som för nästan första gången känns det som denna säsong visade STORT hjärta & STORT mod, alla förstod allvaret här.
DIFs paradgren
–hur man spelar fast sig i egen zon & drar på sig utvisningar såg vi nästan inte röken av på 65min.
Starkt moral att inte vända rumpan upp där i 3:e utan bara gnugga vidare.

Meeeeen!
Djurgårdens anfallsspel håller inte slutspelsklass just nu, känns sällan farligt överhuvudtaget.
Jösses vad vi drällde med puck vid spelomställningarna, flertalet 3-2, 2-1 blev till slut ingenting.
Widing känns återigen lika farlig som Evert Ljusberg i annfallszon när han får avslutsläge.
Nilson glider vidare i Slow motion.

Mark funkar hyfsat som puckmotare i mål, i brist på annat.
Men han vet nästan aldrig om att han räddat eller inte, tittar ofta åt helt fel håll efter en farlighet.

Hur tänkte Roger egentligen?
Man har 2st Slovaker med hyfsad känsla i handlederna & så slänger han in in Liwing på sista straffen!?? :shock:
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-02-15 22:32:17, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

har jag rätt när jag tror att Kempe spelade 0 minuter ikväll?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar