Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011

Inlägg av -daniel- »

melker skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:DIF har en (1) 3 poängare på det senaste 8 matcherna
Intressant, har du en källa till det! :)
Tjae, gå in på "Matcher" här ovan och kolla själv förslagsvis? Stämmer nog bra.

Nä helskotta vad nervös jag är. Senaste veckan har inte alls varit rolig... Har för visso känts precis likadant inför samtliga derbyn men här snackar vi verkligen om ödesmatch. Vinna eller försvinna. Typ. Bläh. Urgh. Fy. Pust. Stånk. Stön.
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

Det är INTE OKEJ av vår förening att behandla oss supportrar på det här sättet. Så enkelt är det, läktaren är vår och ingen ska bestämma vad som händer där (om det inte är olagligt förstås).

Att folk ens gnäller på ord som horungar och hat, gå och lägg er. På 80-talet var det ingen som klagade över sånt.
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kan de som är intresserade av TIFO och så flytta över den diskussionen till klacken-tråden istället? Tack.

Vore oerhört skönt med seger idag, btw...
ViperDIF

Inlägg av ViperDIF »

Ragge1 skrev:Det är INTE OKEJ av vår förening att behandla oss supportrar på det här sättet. Så enkelt är det, läktaren är vår och ingen ska bestämma vad som händer där (om det inte är olagligt förstås).

Att folk ens gnäller på ord som horungar och hat, gå och lägg er. På 80-talet var det ingen som klagade över sånt.

På 80 talet klagades det över ord som "Dommardjävel" och andra fula ord som ropades av publiken.
I kväll ska vi ha fest 8)
Härligt med ett Derby - krossa gnaget
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev: Som någon skrev: vad hände med humor, finess och genomtänkta hatsånger?
Att bara häva ur sig att motståndarna och alla deras familjer ska dö, att de ska våldtas och att de är horungar -det anser inte jag är DIF utan snarare en intelligensbefriad Gnaget-kultur som vi alltid har hånat.

Sant...

Det finns 2 läger inom DIF.
-Lite finare, Lite bättre
& så -Mörda din mamma & våldta hennes lillasysters alla dvärghamstrar...bärs bärs bärs...ööh öööh ööh ööh ööööhhh.

Tror dock det finns plats för båda.
Men visst, lite mer finess hade rimmat bättre med Djurgården.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Härlig autotranslate till svenska. ME BUY NOW OKKOKOKO?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vill man köra rett tifo med galgar osv finns det ju en uppenbar koppling till laget vi möter.

Ser inget som helst fel med detta, inte minst om man tar med i beräkningen att det är en relativt rå stämning mellan klackarna. Får råttjävlarna kasta in bananer mot Dembo i fotbollen, här kan man dessutom tala om ett uppenbart fall av rasism, är ju detta inget att gnälla över alls.

Läktarna skall vara fansens så länge som de håller sig inom vad lagen tillåter och ett tifo med galagar och liknande kan som jag ser det inte stoppas.

Kan Viks få göra narr av en hel religion och det anses vara okej trots att denna religion inte tillåter minsta avbildning av dess heliga män, kan ett tifo mot ett hockeylag omöjligen vara rätt att förbjuda.

Här får faktiskt DIF hockey förklara sig för spontant känns detta som ett rejält övertramp som fansen borde markera emot genom att antingen bojkotta en match eller sitta tysta i en period. Läktaren tillhör oss så länge som vi inte utövar hets mot folkgrupp eller börjar nyttja våld.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är en fin balansgång mellan vad folk tror är något DIF Hockey officiellt står bakom och något som anordnas helt & hållet av fans. Således är det inte alls konstigt att DIF Hockey lägger sig i och inte vill bli förknippad med för grova påhopp. Dessutom är nog stämningen mer hetsk än någonsin inför ett derby i Globen; det finns helt enkelt en risk att den klick av Solnaiter som förstör ballar ur fullständigt om DIF-publiken har ett tifo som vissa kan anse vara ett grovt övertramp.

Jag föredrar att få se matchen, hela matchen, på plats ikväll utan massa jävla avbrott & fjanterier. Vill se hockey helst, tack.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Ursäkta om detta redan varit uppe, men jag söker info om parkering till ikväll. Farsan vill veta om det är som vanligt eller man ska söka parkering längre "ut".

Tacksam för info!

Ikväll ska vi fan vinna och ta hem denna femsetare! :D :twisted:
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Fan vad jag saknar Ragnarsson inför en sån här match. Börjar bli fit*igt nervös.

Tror ni att någon AIK-spelare skulle kunnat tackla Ragnarsson - Nej!
Tror ni att någon AIK-spelare skulle kunnat ta pucken av Ragnarsson - Nej!
Tror ni att någon AIK-spelare skulle kunnat få stå ostörd framför Owuya - Nej!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
DIFHeNcE

Inlägg av DIFHeNcE »

Det kan gå hur som helst ikväll, ifall vi gör 1-0 tror inte jag att mongobröderna kommer kunna ta igen det. För vem vill ens ligga under vid en sådan press som alla gnagare målat upp inför kvällen? Däremot om vi lyckas dra på oss onödiga utvisningar, bortdömda mål av råttor uppe i videobåset och så vidare kanske det inte går vägen för oss idag. Jag tror det krävs otur för en förlust faktiskt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kotten skrev:Fan vad jag saknar Ragnarsson inför en sån här match. Börjar bli fit*igt nervös.

Tror ni att någon AIK-spelare skulle kunnat tackla Ragnarsson - Nej!
Tror ni att någon AIK-spelare skulle kunnat ta pucken av Ragnarsson - Nej!
Tror ni att någon AIK-spelare skulle kunnat få stå ostörd framför Owuya - Nej!
jag stämmer in i din hyllning men inser att även Ragge hade behövt sitta några byten.. ;) Då hade andra backar fått agera. Vilket de också gjort eftersom Ragge inte tillåtit dem annorlunda.

Mos a la råtta.. MOSA snälla. oh...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Beställde matchen via comhems automatstyrda rösttelefon nu. Det gick alldeles utmärkt att beställa "Packet - Djurgården". Mycket underhållande.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Första matchen för säsongen då jag inte tänker tippa något resultat. Det kan gå precis hur som helst.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Fy fan vad nervös jag är.
DIF!
Skriv svar