DIFnacka skrev:Vad jag har hört så skulle banderollen lyda: "Grattis på födelsedagen horungar, i 120år har ni förpestat VÅR stad"
Haha. OM det är sant borde det vara skapligt uppenbart för alla att DIF inte kan sanktionera något sådant.
Rent allmänt undrar jag vad som har hänt med glimten i ögat. Horungar, Hugga och allt vad det är för jävulskap som skriks på läktaren. Det var bättre förr måste jag säga. Mer intelligent humor och mer finess. Håkan Loob är homosexuell.
Måste medge att "God jul horungar" var jävligt kul, den kom som en överraskning och satt som en smäck. Men det kanske räcker med en sådan banderoll en eller max två ggr (som det väl blev med "god fortsättning...").
Det vissa av er måste förstå är att DIF Hockey som har vuxna personer i ledning, lag och på större delen av våra läktarstolar inte alltid tycker att er pubertala, 17-åriga, omogna, retardhumor är jätterolig. De vill nog hålla en viss klass på evenemanget och jag står på deras sida, men så är jag ju säkert femton år längre ifrån kiss- och bajsåldern än många här inne. Förhoppningsvis delar ni min åsikt om 5-15 år.
Annars hoppas jag på sedvanligt bra stöd till laget och att vi vinner det som just nu känns som säsongens viktigaste match. Har en grymt dålig magkänsla men kanske är det dags för ett riktigt jämnt derby den här gången? Ska vi säga 3-2 till oss på straffar? Målskyttar: Widing (obv.), Hannula och sen Norman på straff.
Förresten så är anledningen till oro bl.a. att det i varje j-la artikel skrivs om hur våra spelare lattjar omkring med tv-spel, fäktning på träningarna och gap och flabb. Visst, hoppas att en avslappnad och glad stämning i truppen gynnar oss...men om det ser ut som i de två första derbyna blir jag jävligt besviken på att man inte tar det här med ishockey på större allvar.
Om det stämmer att DIF-hockey går in och bestämmer vilka tifon fabriken gör så är det helt sjukt. Varför inte ta bort ståplats och förbjuda alla sånger som inte hela publiken kan klappa med i på en gång. Kanske försöka byta ut alla jobbiga högljudda supportrar mot familjer och slipsnissar. Har ju gått bra förut. Man kan ju inte gå runt och hata aik, eller tagga extra inför ett derby. Bara en match av 55 liksom. Nej, tillbaka med cheerleaders och globen i varje match för sjutton!
Och hur kan man jämföra nazi-folket i Italiens förföljelse av Eto'o med att vi supportrar visar vår avsky mot packet från solna?
Smaka på denna härligt sura "derby-uppladdnings-karamell"
DIF har en (1) 3 poängare på det senaste 8 matcherna!!!
DIF är inte bra nånstans just nu, inte ens på läktaren.
En förlust ikväll & jag törs nästan lova att vi då av bara farten missar slutspelet också, & då väntar målfoto mellan kvalserien & semester.
Sämre vibbar än vanligt inför kvällen, snälla DIF visa hur sjukt fel jag har....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ikväll är kvällen då "Råttslaktaren" blir "Festförstöraren".
Jag tror att uppehållet gjort oss gott och när Hardy varit på konferens (kommer den att visas på kanal5?) har Micke tagit sig fria tyglar och lekt lite med PP-uppställningen. Eftersom Tjärna och Krüger varit borta har det renderat i en 0-5 uppställning där Honken är point på egen blå med förhoppning om att någon ska gå på skottfinten och Bom-Bom eller Lassie som befinner sig i mittcirkeln, där dom utbyter teorier om vilken som faktiskt varit säsongens dummaste (i deras tycke nödvändigaste) utvisning, skall kunna skarva in pucken. Detta medan Kronwall och Printz har ställt upp en ställning för bänkpress i egen zon och bättrar på flexet inför sommaren.
Från båset hör man Micke nöjt säga - "Nu kommer pappa Hardy bli stolt över mig"
Det bokstavligen dryper ångest här inne nu! Härligt! Jag tror Hardy har fattat galoppen och kommer därför vara mycket aktiv i båset i kväll. Kan kommer örfila upp slappa spelare med sitt block och bänka alla utom Widing, Cehlin, Brodin, Tjärna, Kronwall, Honken, Galler-Mika, Mika, samt ... näe, han bänkar resten.
Alla sådana ''Horungar''-banderoller, mörda-sånger och enormt överdrivna hat-drev förstår jag att DIF Hockey inte ställer sig bakom. Alla slödder som står för denna kultur drar ner klubben i skiten och jag antar att någon fet sponsor har satt ned foten rejält inför detta derb. Jag tycker absolut att det skall hatas och jag tycker gnaget är skit, men när det går så långt som det har gjort de tidigare derbyna så stödjer jag DIF Hockeys förbud mot detta förmodade hat-tifo.
Som någon skrev: vad hände med humor, finess och genomtänkta hatsånger? Att bara häva ur sig att motståndarna och alla deras familjer ska dö, att de ska våldtas och att de är horungar -det anser inte jag är DIF utan snarare en intelligensbefriad Gnaget-kultur som vi alltid har hånat.
För övrigt så är jag grymt rädd för att vi blir fullständigt överkörda ikväll. Gnaget kommer vara så fruktansvärt taggade och våra spelare lär väl gå in med samma loja inställning som vanligt.
Mäklaren skrev:Alla sådana ''Horungar''-banderoller, mörda-sånger och enormt överdrivna hat-drev förstår jag att DIF Hockey inte ställer sig bakom. Alla slödder som står för denna kultur drar ner klubben i skiten och jag antar att någon fet sponsor har satt ned foten rejält inför detta derb. Jag tycker absolut att det skall hatas och jag tycker gnaget är skit, men när det går så långt som det har gjort de tidigare derbyna så stödjer jag DIF Hockeys förbud mot detta förmodade hat-tifo.
Som någon skrev: vad hände med humor, finess och genomtänkta hatsånger? Att bara häva ur sig att motståndarna och alla deras familjer ska dö, att de ska våldtas och att de är horungar -det anser inte jag är DIF utan snarare en intelligensbefriad Gnaget-kultur som vi alltid har hånat.
För övrigt så är jag grymt rädd för att vi blir fullständigt överkörda ikväll. Gnaget kommer vara så fruktansvärt taggade och våra spelare lär väl gå in med samma loja inställning som vanligt.
Mäklaren skrev:Alla sådana ''Horungar''-banderoller, mörda-sånger och enormt överdrivna hat-drev förstår jag att DIF Hockey inte ställer sig bakom. Alla slödder som står för denna kultur drar ner klubben i skiten och jag antar att någon fet sponsor har satt ned foten rejält inför detta derb. Jag tycker absolut att det skall hatas och jag tycker gnaget är skit, men när det går så långt som det har gjort de tidigare derbyna så stödjer jag DIF Hockeys förbud mot detta förmodade hat-tifo.
5-1 till Gnaget. Honken målar.
Väl mött på Globen.
Håll bara din jävla käft!
Det var ju en konstruktiv inflikning. Slödder var väl att ta i, men jag ogillar attityden som tycker det är okej med huliganism.
Så ja, så ja... om 5-10 år när du växt upp kanske du också förstår att det är viktigare att älska Djurgården än att pubertalt vråla om att folk skall mördas hit & dit.
Nu tycker jag iofs mycket av det som sjungs, om horungar, hugga osv inte är så allvarligt och faktiskt en liten färgklick på ett derby. Det är ändå ett derby mellan två klubbar som fullständigt hatar varandra och det skall vara en viss hetsk stämning, det hör liksom till. Men någonstans går gränsen för vad som i DIF Hockeys tycke anses acceptabelt och det ställer jag mig också bakom.
Så ja, så ja... om 5-10 år när du växt upp kanske du också förstår att det är viktigare att älska Djurgården än att pubertalt vråla om att folk skall mördas hit & dit.
Nu tycker jag iofs mycket av det som sjungs, om horungar, hugga osv inte är så allvarligt och faktiskt en liten färgklick på ett derby. Det är ändå ett derby mellan två klubbar som fullständigt hatar varandra och det skall vara en viss hetsk stämning, det hör liksom till. Men någonstans går gränsen för vad som i DIF Hockeys tycke anses acceptabelt och det ställer jag mig också bakom.
Det var länge sedan jag växte upp.... Men jag gillar inte att Djurgårdare kallar andra Djurgårdare för slödder.
Kom igen, håll denna matchtråd full av ångest och helt överdriva tippningar av vem som kommer att gör flest självmål (själv tror jag på Fasth) men håll erat jävla gnäll på varandra borta eller skriv konstruktiva svar där ni motiverar er ståndpunkt. Nu låter vissa mest som en SD-politiker som precis har lärt sig ordet "talman"
Men jag gillar inte att Djurgårdare kallar andra Djurgårdare för slödder.
Det är upp till dig men slödder är ju just vad en liten, liten klick i DIF-familjen är. Oavsett vad du tycker.
5-1 till Gnaget. Honken målar.
Väl mött på Globen.
Håll bara din jävla käft!
Det var ju en konstruktiv inflikning. Slödder var väl att ta i, men jag ogillar attityden som tycker
det är okej med huliganism.
Det är väl ingen som tycker det är okej med huliganism? Vad har det med ett anti-Gnaget tifo att göra? Det är väl en självklar handling när de firar 120 år.. DIF hockey behöver inte ställa sig bakom ett skit. Vill fabriken göra ett sådant tifo får dom stå för det. DIF borde verkligen inte gå in och förbjuda det i alla fall..