Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011
Förjävla tråkigt att DIF hockey stoppade tifot som var planerat... Gnaget fyller ju 120 år, handlar ju om att håna dom.
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Hockey ska inte ha ett dyft med vad Fabriken gör.SirDIFalot skrev:Förjävla tråkigt att DIF hockey stoppade tifot som var planerat... Gnaget fyller ju 120 år, handlar ju om att håna dom.
Börjar känna att det fina samarbete som funnits börjar raseras.
DIF!
Hur skulle tifot se ut då?SirDIFalot skrev:Förjävla tråkigt att DIF hockey stoppade tifot som var planerat... Gnaget fyller ju 120 år, handlar ju om att håna dom.
No Rules In The Animal Kingdom
Om vi inte har ett tifo imorrn så blir jag förbannad. Blir att skicka ett par jävla mejl i sådannafall.
Inget tifo!? WTF!!! Varför varför varför?SirDIFalot skrev:Förjävla tråkigt att DIF hockey stoppade tifot som var planerat... Gnaget fyller ju 120 år, handlar ju om att håna dom.
Troll...Daniel942 skrev:DIF Hockey ska inte ha ett dyft med vad Fabriken gör.
Det är klart som fan att Djurgården Hockey ska kunna sätta sig emot planerade tifon om dom går för långt. Nu vet jag inte vad det var för ett tifo, men jag antar att det var ett tänkt tifo med ett budskap som Djurgården hockey inte står bakom, och då ska det tifot givetvis inte användas.
Sen får du tycka vad fan du vill om det, men Djurgården Hockeys ord är en lag. Dom bestämmer vad dom vill ha på våra läktare, och efter allt som dom har gett till oss supportrar så är det fan mer än rätt att vi ska kunna acceptera deras ord istället för att påstå att allt samarbete gått i bitar så fort klubben och tifogruppen inte kommer överens.
Åter igen så är hatet mot aik större än kärleken till Djurgården. Skärp till er för fan.
- Daniel942
För helvete Salas, du måste ju vara dum i huvudet på riktigt.Salas skrev:Troll...Daniel942 skrev:DIF Hockey ska inte ha ett dyft med vad Fabriken gör.
Det är klart som fan att Djurgården Hockey ska kunna sätta sig emot planerade tifon om dom går för långt. Nu vet jag inte vad det var för ett tifo, men jag antar att det var ett tänkt tifo med ett budskap som Djurgården hockey inte står bakom, och då ska det tifot givetvis inte användas.
Sen får du tycka vad fan du vill om det, men Djurgården Hockeys ord är en lag. Dom bestämmer vad dom vill ha på våra läktare, och efter allt som dom har gett till oss supportrar så är det fan mer än rätt att vi ska kunna acceptera deras ord istället för att påstå att allt samarbete gått i bitar så fort klubben och tifogruppen inte kommer överens.
Åter igen så är hatet mot aik större än kärleken till Djurgården. Skärp till er för fan.
Det fabriken gör är inget som DIF Hockey ska stå tillsvars för. Precis som veckans femma som publiceras varje söndag här på hemsidan.
Det DIF Hockey gör är att man sabbar moralen som finns i Fabriken, dessa killar jobbar ideellt för att vi ska få snygga TIFOn.
Under slutspelet förra säsongen var det tydligen flera som inte fick studiebidrag eftersom de var tvungna att jobba hårt med TIFOna.
Sen sitter du och babblar om att DIF Hockeys ord är en lag och att dom bestämmer vad dom vill ha på våra läktare?
FEL. De bestämmer vad de vill ha i samspråk med oss supportrar. Det ska de göra i alla fall.
Och då ska våra åsikter som supportrar väga så mycket mer än DIF Hockeys.
Och att kalla mig troll? Ja lite humor var det i alla fall, men inte mycket.
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-02-14 22:27:13, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Troll? DIF Hockeys ord är lag? Klart som fan att det är VI som bestämmer på VÅRA läktare, det är vi supportrar och inte DIF hockeys styrelse som är Djurgården. Men jag antar att vi har två väldigt olika syner på supporterskap....Salas skrev:Troll...Daniel942 skrev:DIF Hockey ska inte ha ett dyft med vad Fabriken gör.
- SirDIFalot
Vill Fabriken håna gnaget får dom stå för det, det har inte DIF hockey ett dyft med att göra.
Hörde att en nödlösning är planerad. Som ska godkännas av aik dock...
Hörde att en nödlösning är planerad. Som ska godkännas av aik dock...
Expert.
- -daniel-
Tecken på att man har derbyångest:
1) Sitter kvällen före derbyt 22:20 och sammanfattar ett mail till ekonomichefen på jobbet som heter Lasse och inleder med
"Hej Lassie!"...
1) Sitter kvällen före derbyt 22:20 och sammanfattar ett mail till ekonomichefen på jobbet som heter Lasse och inleder med
"Hej Lassie!"...
Nu ska ni knipa käft era nervösa småtjejer!
Det ska taggas inför drabbning imorgon. Inte grinas över det ena eller andra!
Mot 3 poäng! Mot mosad kloakråtta!

Mot 3 poäng! Mot mosad kloakråtta!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
INGEN. Absolut INGEN bestämmer vad vi gör på våra läktare. Inte Polisen, inte politikerna, inte journalisterna, inte ens Djurgår'n. Läktarna är vårt enda ansikte utåt, det enda forumet vi har. Det är där vi kan uttrycka våra åsikter, tankar och idéer. Det som händer på läktarna är långt ifrån synonymt med klubbens åsikter i många frågor och så ska det också vara men det betyder knappast att "Djurgården Hockeys ord är en lag". Skulle exempelvis någon anställd inom Djurgår'n gå ut och öppet stötta SD och säga något i still med "Det borde alla Djurgårdare göra" skulle du då göra det?Salas skrev:Troll...Daniel942 skrev:DIF Hockey ska inte ha ett dyft med vad Fabriken gör.
Det är inte Djurgården Hockeys åsikter som uttrycks i tifon, det är våra. Jag hoppas inte du tror att det var DIF Hockey som hälsade "God Jul Horungar" och jag hoppas isåfall att du tyckte banderollen var äcklig. Annars är du jävligt tvetydig i dina åsikter.
INGEN bestämmer vad vi vill ha och inte ha på våra läktare utan det är bara våran fantasi som sätter gränserna.
Nu tror jag knappast Järnkaminerna och Fabrikens relation med DIF Hockey kommer braka samman men jag tycker det är förbannat trist att DIF ska blanda sig i.
Ska dem välja ramsor också nu?
Spara er energi tills imorgon grabbar, det lär behövas.
FAN, vad vi ska pajja deras "fest"! Kom igen nu!
Råttslaktarn gör två mål!
FAN, vad vi ska pajja deras "fest"! Kom igen nu!
Råttslaktarn gör två mål!
Jaha, så det säger du? Tycker du seriöst att Fabriken ska kunna ha vilka tifon som helst utan att DIF Hockey lägger sig i?Daniel942 skrev:För helvete Salas, du måste ju vara dum i huvudet på riktigt.
Det fabriken gör är inget som DIF Hockey ska stå tillsvars för. Precis som veckans femma som publiceras varje söndag här på hemsidan.
Djurgården Hockey står inte bakom hat och våld, och det är fan mer än rätt att hattifon stoppas. Den enda effekten av ett sådant tifo är att alla Djurgårdare tappar fokus, aikarna blir extra taggade, och deras supportrar tar i lite extra. Dessutom så brukar sådana tifon enbart bli patetiska och allt som budskapet förmedlar slår sedan tillbaka rakt i ansiktet på en själv.
Med ett tifo så ska man stötta sitt eget lag, inte lägga fokus på motståndarna. Det räcker med att aik har sitt största tifo på länge...
Ha ha, dagens jämförelse. Hur svårt ska det vara att hålla en mening inom dess ramar? Jag menade att det som Djurgården Hockey säger till oss supportrar angående vår supporterverksamhet är något som vi ska följa.erik_dif skrev:Skulle exempelvis någon anställd inom Djurgår'n gå ut och öppet stötta SD och säga något i still med "Det borde alla Djurgårdare göra" skulle du då göra det?
Djurgården är emot våld, hat och pyroteknik på läktaren, och därför är det mer än rätt att följa Djurgårdens uppmaningar om att lämna bengalerna hemma samt hålla hatet inom vissa ramar. Det finns gränser, och Djurgården är ju långt ifrån den första klubben i att blanda sig i vad som supportrarna säger och gör. Om vi ska utgå ifrån din synvinkel så är det ju helt ok att sjunga såna ramsor som konstant sjöngs i Serie A mot Samuel Eto'o. Du och många andra må anse att vi får göra vad fan vi vill på läktaren, men allt negativt skador Djurgården Hockeys rykte vare sig du vill inse det eller ej.
Som sagt, jag har ingen aning om vilket budskap som Fabriken planerade, men jag antar att det var tillräckligt grovt för att Djurgården Hockey skulle ta befogat avstånd ifrån det, och då tänker jag acceptera det.
Det är vuxna män som vet vad dom gör, och om dom inte ansåg det nödvändigt så hade dom givetvis inte stoppat tifot. Säg vad fan ni vill, men såna här småsaker kan vara väldigt avgörande om en barnfamilj ska gå på en ishockeymatch framöver. Jag är tämligen övertygad om att Djurgården stoppade tifot för att dom ansåg att det skulle sänka det goda ryktet som byggts upp bland alla barnfamiljer inom Djurgårdsfamiljen.
Jag står dessutom bakom Djurgårdens taktik att starta igång musik när horungar ramsan sjungs en torsdagskväll mot Timrå, det gör dom med all rätt.
Givetvis, och vad har du emot det? Allt som stöttar vårt lag, och de hatramsor som hålls inom ramarna är ok. Hade vi börjat sjunga rasistramsor så hade Djurgården tagit avstånd ifrån det och dunkat musik så att det ekat i Hovet i ett år framöver, och det med all rätt.victorr skrev:Ska dem välja ramsor också nu?