-daniel- skrev:
Var väl nåt om en affär Hannula + spelarfru (som jag får anta var Petraseks) när bägge herrarna spelade i HV. Totalt överspelat och ointressant i nuläget dock.
Tror inte det var fru Petrasek. Snarare har nog Johan Åkerman ett mindre gott öga till Hannula... Skitsamma.
Billx skrev:Daniel Fernholm tycker jag skulle vara en prio 1 värvning när det gälller backar till kommande säsong. Antar att många här inne inte håller med mig men han vill tillbaka och är en förbannat duktig back ! dags att svälja hatet och välkomna Fernholm
Håller med. Daniel är en spelare som kan vara en stomme i försvaret under flera år framöver. Tror inte han är alltför svår att övertala och känslan säger att han inte heller kommer kräva orimliga summor i lönekuvertet... Bara spekulationer, dock. Kan gärna ta Bomboms plats.
Håller med om att byta han mot BOMBOM vore ju det klart bästa man kan göra i dagsläget!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Läs noga! Har hört att Dennis persson är på gång pratats en del om honom.
Inga påhopp nu dom jag pratat med har jämt rätt i allt som har med Dif att göra.
Tycker dom skata honom mycket duktig back.
Fernholm tror jag inte vill hit trots att han sa att dif är hans klubb i hjärtat.
Tänker på alla ramsor om honom!.
Dennis Persson skulle nog kunna fungera. Hellre en sådan back en än chansning i form av typ Lassen. Relativt ung, men ändå en spelare som skulle kunna komma att spela i organisationen i flera år. Spelat en hel del i AHL och där med fått en annan hårdhet och rutin.
Sedan har jag inte sett honom på ett tag. Gjorde väl inte direkt bort sig i Timrå sist.
Andra med Sthlm eller DIF-anknytning på den där listan är ju:
Möller
Ahnelöv
Wesslau
Nylander
Figren
Klasen
Henrik Karlsson
Enroth
Bergfors
Så herregud. Nog finns det spelare som passar in i profilen. Däremot finns det inte så många självklara val. Järlan måste prestera i sommar. Ruskigt intressant.
Billx skrev:Om wesslau bestämmer sig för att nobba ett eventuellet 2-vägskontrakt samtidigt som Tellqvist vill hem. Vad gör DIF?
Har också tänkt tanken. Gustaf är ju yngre och har de facto fler år framför sig. Tellqvist har sina bästa år bakom sig, men man kan lita på att han procentuellt inte är sugen på fler utflykter, vilket Gustaf kan vara om han gör ytterligare en fin säsong i DIF.
Att skriva ett längre kontrakt med Mikael innebär att risken finns att han dippar extremt efter ett par år, så vid den tidpunkten är det ytterst viktigt att ha tillväxt i en andrakeeper.
Om jag vore Wesslau skulle jag hålla mig utomlands några år till när han ändå fått chansen. Kanske vill han göra precis som Tellqvist och prova vingarna i KHL. Vad jag har hört har han varit riktigt bra i de matcher han har stått i AHL.
Billx skrev:Om wesslau bestämmer sig för att nobba ett eventuellet 2-vägskontrakt samtidigt som Tellqvist vill hem. Vad gör DIF?
Har också tänkt tanken. Gustaf är ju yngre och har de facto fler år framför sig. Tellqvist har sina bästa år bakom sig, men man kan lita på att han procentuellt inte är sugen på fler utflykter, vilket Gustaf kan vara om han gör ytterligare en fin säsong i DIF.
Att skriva ett längre kontrakt med Mikael innebär att risken finns att han dippar extremt efter ett par år, så vid den tidpunkten är det ytterst viktigt att ha tillväxt i en andrakeeper.
Om jag vore Wesslau skulle jag hålla mig utomlands några år till när han ändå fått chansen. Kanske vill han göra precis som Tellqvist och prova vingarna i KHL. Vad jag har hört har han varit riktigt bra i de matcher han har stått i AHL.
FYFAN vad knivig fråga.
I så fall står vi ju inför ett så kallat lyxproblem snarare, såna är ju alltid bättre än ett par andra vi har at the moment..
jensa85 skrev:
Backen du menar är Adam Andersson. Tydligen har han bytt efternamn. En Back sm var hygglig offensivt och hade ett fint slagskott men katastrofal i egen zon. Inget för DIF 2011/2012 med andra ord.
Hade dessutom för klent psyke för att bo i en "storstad".
Tydligen måde han väldigt dåligt psykiskt att inte bo närheten av nära och kära, så det är ingenting för oss.
Jasså? Spelare utvecklas naturligtvis en del på 5-6 år. Poäng och +/- ljuger oftast inte.
Vidare så utgås det felaktigt, som vanligt av oss stockholmare, att alla nödvändigtvis måste trivas här. Så var det kanske inte inte i detta fall då, men vem vet hur skulle vara nu? Tror inte att spelaren i fråga har speciellt många "nära och kära" i Kalpa som ligger 250 mil ut i tjotahejti.
Läste just intervjun med Ossi (och nu har säkert tusen andra skrivit samma sak, men orkar inte *riktigt* gå igenom hela forumet), och DÄR har vi ju en kille åtminstone jag personligen skulle signa elva dar i veckan, jag går så långt som att säga att hans insats hittills i DIF lite överdrivet kunde motiverat ett tröjnummer till i taket (nja, men ni fattar). Stockholmsanknytning hit eller dit, killen är en Järnkamin med stort J! Trodde han var kvar i NHL men så är han i Jokerit??? Helt sjukt!
Är detta sant så är det inget snack. Tellan går klart före Wesslau! Gustaf är en bra keeper men vi minns alla hans ojämnhet! Tellqvist känns bra mycket jämnare och är dessutom en riktig Järnkamin, plus att han verkligen vill hem. Där snackar vi hjärta i den killen!
Wesslau kommer knappast hålla sin slutspelsform över en hel säsong. Han kommer dippa och vara så där jävla dålig som han var ibland, och det kommer han varva med att vara en jävla vägg.
Jag väljer klart Tellan! Wesslau kan försvinna om ett år igen medans man skulle kunna skriva ett 4 årskontrakt med Tellan. Bara han kan förstå att han får dela på jobbet med Owuya och t ex Due-Boje i framtiden. Tror han kan vara viktig för de unga målvakterna och skulle vara skönt att ha en målvakt man vet är stabil och kan stanna karriären ut och dessutom är Djurgårdare!
Annars tycker jag det skulle räcka med att värva Tjärnqvist i backlinjen och en riktig stjärncenter så borde det räcka om vi räknar med att vi tappar Kruger och falk! Vi ska inte börja tokvärva hur det än går iår då vi har så många bra juniorer både i a-laget och i juniorlaget. De kommer vara ett år bättre till nästa säsong!