Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
rikkard

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av rikkard »

Jag tror inte Owuya drar till NHL nästa säsong. Om han gör det bör vi satsa på att få hem Wesslau. Vi måste ha två bra målvakter, där båda spelar. Om vi enbart satsar på Tellqvist riskerar vi att hamna i Frölundas situation. Nej, serien är för lång för att bara köra på ett kort. Tellqvist och Owuya, där den senare står var tredje match ungefär, känns som en bra lösning. Ridderwall måste vara bränd för all framtid. Signar de honom för nästa säösong blir jag riktigt förbannad!
jospi
Säsongskort: Ja

Inlägg av jospi »

rikkard skrev:Jag tror inte Owuya drar till NHL nästa säsong. Om han gör det bör vi satsa på att få hem Wesslau. Vi måste ha två bra målvakter, där båda spelar. Om vi enbart satsar på Tellqvist riskerar vi att hamna i Frölundas situation. Nej, serien är för lång för att bara köra på ett kort. Tellqvist och Owuya, där den senare står var tredje match ungefär, känns som en bra lösning. Ridderwall måste vara bränd för all framtid. Signar de honom för nästa säösong blir jag riktigt förbannad!

Det är många målvaks tränare här inne....... Owuya har en rädningsprocent på 92,29 och ligger 3:a i målvakts ligan. Det är ju KATASTROF dåligt!!!! Det är ju MYCKET bättre om han inte gör så många tavlor eller ser stabilare ut och har en räddningsprocent på 87.01.......

Hur stor chans tror du att DIF satsar ex antal tusen elelr förlåt miljoner krornor på att få hem Tellan och Wesslua??! Dom vill säkert ha MAX 30 000 kr i månaden. Säg att Tellan skriver på för 3 år, ska då DIF ringa till Wesslau och säga att han får jätte gärna komma hem och tävla med Tellan om vem som ska stå?!?! Det är han säkert sjukt taggad på att göra...... Komigen nu!!!!!

Det finns 3 oklia altenativ till nästa säsong.

1 - Tellan kommer och skriver på för 3-4 år. Då har vi en stabil målvaks som kommer stanna!
2 - Wessalu kommer hem och skriver på för 2 år. Troligtvis drar han tillbaka till NHL/AHL efter första året och Tellan skriver på för Frölunda. (Tellan vill hem till Sverige och helst DIF)
3- Mark gör ett bra slutspel och stannar i DIF, för att sedan drar till AHL/NHL och Tellan skriver på för Frölunda

Det bästa vore om Tellan kommer hem nästa säsong. Då kommer vi ha en stabil målvakt i minst 3 år. Han vill komma hem och har gjort sitt utomlands. Då kan vi satsa på en ung och billig målvakt som backup. Där skulle Tim eller Due-Boje passa in utmärkt!
Dogge
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag vet inte hur Riddarns kontrakt ser ut men har för mig att han inför denna säsong endast ville förnya kontraktet ifall han fick förstaspaden (som han också fick till en början). Jag skulle inte vilja betta för mycket stålar på att han vill stanna som en andramålis nästa säsong.

Jag kan ju naturligtvis drömt detta och ber er därför att ta detta med en nypa salt 8)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Stulle skrev:Jag vet inte hur Riddarns kontrakt ser ut men har för mig att han inför denna säsong endast ville förnya kontraktet ifall han fick förstaspaden (som han också fick till en början). Jag skulle inte vilja betta för mycket stålar på att han vill stanna som en andramålis nästa säsong.

Jag kan ju naturligtvis drömt detta och ber er därför att ta detta med en nypa salt 8)
Jo det stämmer. Han var väl rädd för att bli andremålvakt och ville isåfall hellre dra till ett annat lag.

Samtidigt blev ju inte det här speciellt lyckat (för oss fans) då både Tellan och Daniel Larsson blev tillgängliga inför säsongen. Men nu kunde vi ju inte värva dem då vi "lovat" Riddarn att vara förstavalet.

Äsch, skrev en massa mer men det blev så rörigt så jag tog bort det. Svaret på din fråga var iaf: ja.
kenny

Inlägg av kenny »

SkönaDjurgårn skrev:
Stulle skrev:Jag vet inte hur Riddarns kontrakt ser ut men har för mig att han inför denna säsong endast ville förnya kontraktet ifall han fick förstaspaden (som han också fick till en början). Jag skulle inte vilja betta för mycket stålar på att han vill stanna som en andramålis nästa säsong.

Jo det stämmer. Han var väl rädd för att bli andremålvakt och ville isåfall hellre dra till ett annat lag.

Samtidigt blev ju inte det här speciellt lyckat (för oss fans) då både Tellan och Daniel Larsson blev tillgängliga inför säsongen. Men nu kunde vi ju inte värva dem då vi "lovat" Riddarn att vara förstavalet.

Äsch, skrev en massa mer men det blev så rörigt så jag tog bort det. Svaret på din fråga var iaf: ja.
Tror Riddarn hamnar i Timrå eller ssk.
Han har nog inte stärkt sina chanser i nhl.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kan ju bero på saker som jag inte har en aning om. Dock lustigt att Owuya stannade kvar och räddade straffar tills han var helt slut, men inte Riddarn. Säger väl någonting kanske.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Kan ju bero på saker som jag inte har en aning om. Dock lustigt att Owuya stannade kvar och räddade straffar tills han var helt slut, men inte Riddarn. Säger väl någonting kanske.
Det säger precis vad Wikegård sa om Riddarn. Han är inte villig, tydligen, att göra det där lilla extra. För att slå sig in i sporthistorieböckerna behöver man nog en dos Gunde i sig annars går det inte hela vägen. Glidare blir inte Hall-of-Famers.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag tycker det säger en hel del om Owuya. Killen tar ju träningen på ett oerhört seriöst sätt. Och det lönar sig. Tråkigt att riddarn verkar ha andra tendenser då han har otroligt mycket talang. Men för att komma till toppen krävs inte bara talang utan hårt jobb varje dag. Vissa har tydligen inte det. Hoppas Owuya är första valet i framtiden.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja...Ridderwall verkar lida av något "jag är ju egentligen bättre än Owuya och behöver inte slita lika hårt för att nå framgång" men karln borde börja inse att tåget börjar gå snart. Eller har det redan gått kanske? Tror nog det.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel- skrev:Ja...Ridderwall verkar lida av något "jag är ju egentligen bättre än Owuya och behöver inte slita lika hårt för att nå framgång" men karln borde börja inse att tåget börjar gå snart. Eller har det redan gått kanske? Tror nog det.
Ja, visst har tåget gått. Det enda som kan stoppa tåget är väl om Mark blir skadad och Riddarn "gör en Wesslau".

Det känns väldigt surt att en skön DIF-kille med stor talang och enorma förutsättningar (får chansen, bra klubb, förstaspade, bra efternamn...) inte ger 100%. Jag hade gärna sett honom blomma ut till en grym målvakt men han har helt enkelt inte gett sig själv chansen. Andra saker verkar mer intressant än hockey.

Tänk er själva om ni fått chansen i DIFs A-lag...visst skulle man ge allt man hade? Varför inte träna tills Zambonin verkligen motar bort honom efter träningarna? En dag kommer han ångra sig. Tänk bara på vilka enorma pengar det finns att tjäna med en framgångsrik karriär.

Som sagt, synd för han är en cool snubbe annars. Tar lite för lätt på uppgiften bara.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Nu vet man ju inte hela sanningen heller. Kanske var det riddarn som stannade kvar träningen innan och räddade straffar. Det jag vill komma fram till är att även om båda vill vara bäst så är det alltid någon som är bättre än den andra, om det har med inställning till träning att göra vet jag inte, men jag antar att om riddarn skulle maska på träningen så borde han i allafall få höra det från målvaktstränaren och inte minst Hardy som inte låter han stå.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Stulle skrev:Nu vet man ju inte hela sanningen heller. Kanske var det riddarn som stannade kvar träningen innan och räddade straffar. Det jag vill komma fram till är att även om båda vill vara bäst så är det alltid någon som är bättre än den andra, om det har med inställning till träning att göra vet jag inte, men jag antar att om riddarn skulle maska på träningen så borde han i allafall få höra det från målvaktstränaren och inte minst Hardy som inte låter han stå.
Ja, jag grundade mest mitt resonemang på andrahandsuppgifter. Så där har du rätt, man har ju inte sett med egna ögon hur pass mycket/lite de tränar.

Men, man har ju hört från säkert fem olika källor hur otroligt träningsvillig Mark är och att han verkligen ger allt för att nå sin fulla kapacitet. Detsamma har jag inte hört en enda gång gällande Riddarn, och när han dessutom inte är i närheten av sitt spel från förra säsongen så blir man ju lite fundersam...
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Har själv varit och hört från folk som varit på träningarna och det flesta har samma åsikt. Men nog om det, ska bli spännande att se hur våran målvaktsbesättning ser ut nästa säsong. Tvivlar starkt på att vi kommer få se riddarn i DIF dressen
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

SkönaDjurgårn skrev:
Stulle skrev:Nu vet man ju inte hela sanningen heller. Kanske var det riddarn som stannade kvar träningen innan och räddade straffar. Det jag vill komma fram till är att även om båda vill vara bäst så är det alltid någon som är bättre än den andra, om det har med inställning till träning att göra vet jag inte, men jag antar att om riddarn skulle maska på träningen så borde han i allafall få höra det från målvaktstränaren och inte minst Hardy som inte låter han stå.
Ja, jag grundade mest mitt resonemang på andrahandsuppgifter. Så där har du rätt, man har ju inte sett med egna ögon hur pass mycket/lite de tränar.

Men, man har ju hört från säkert fem olika källor hur otroligt träningsvillig Mark är och att han verkligen ger allt för att nå sin fulla kapacitet. Detsamma har jag inte hört en enda gång gällande Riddarn, och när han dessutom inte är i närheten av sitt spel från förra säsongen så blir man ju lite fundersam...
Jag har heller inte sett han träna så jag kan inte säga hur vida han tar träningen på 100% allvar. Mitt inlägg var inte alls riktat mot dig, det var mer mina egna funderingar kring allt. Jag kan också få känslan av att Riddarn kanske borde kunna göra mer, men jag tror det har lite med personligheten kring målvakterna att göra. Riddarn känns lite mer utåtriktad än vad Mark gör vilket också kan vara en bidragande faktor. Men vad vet jag. :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Stulle>> Det är lugnt! Jag tog det inte personligt heller utan sitter också bara här "på kammaren" och funderar. :)
Skriv svar