DIF_Soldier skrev:I min bok går Klubertanz före BomBom alla dagar i veckan. Den import som imponerat mest på mig de senaste åren (även om Ossi var kanon). Ruskigt underskattad, gjorde sitt jobb i det tysta och en fantastisk PP-back. Känns verkligen som en genuin och härlig lagspelare.
Till skillnad från BomBom som är en humörspelare utan dess like och det känns även som att han ahr bristande moral. En ruskigt duktig back, men han känns helt enkelt inte DIF.
Mja, jag vet faktiskt inte om jag håller med dig. Kyle är duktig offensivt, men allt som oftast vek i defensiv zon. Han red, liksom Timmy Pettersson, på den framgångsvåg som Hardy startade förra säsongen.
Hade vi haft samma flyt i spelet den här säsongen så är jag tämligen övertygad om att Boumedienne hade presterat på den nivån som han förväntas att göra, precis som många andra spelare som har spelat sämre än förväntat (Honken, Nilson, Krüger, Ottosson och Jimmie i synnerhet).
Sedan så tror jag att Boumedienne har haft svårt att verkligen komma igång på grund av att han konstant får byta backpartner. Hade Boumedienne fått slå sig ner med Eklund, eller kanske någon som Daniel Tjärnqvist så tror jag att han hade blivit hur bra som helst.
Det känns som om att Josef är i behov av en bra medspelande back som kan ta ansvar defensivt, och i år har han inte fått den säkerheten vilket förmodligen har fått honom att tänka lite extra istället för att bara gå på egen känsla. Det i sin tur är nog inget vidare positivt då det enda som infinner sig i hans psyke är en enorm osäkerhet, med all rätt. Hade jag varit en offensivt skicklig back som ibland hade gått bort mig, med Lassen vid min sida, så hade jag med all säkerhet fått en hjärnblödning.
För att en offensivt skicklig back ska kunna prestera på topp så krävs det att spelaren i fråga har en grundstabilitet som han kan utgå ifrån. De måste kunna lita på sig själv och sin backpartner för att kunna släppa lös de offensiva kvalitéer som de besitter, och det känns inte riktigt som Boumedienne har lyckats bygga upp den stabiliteten än i Djurgården, men det borde komma med tiden om han får bygga upp ett samspel med en stabil back.
Nu vet jag förvisso inte vilka lönekrav som Kyle hade haft om vi kontaktat honom, samt vilken lön som Josef besitter, men om det inte rör sig om några markanta löneskillnader så tycker jag att vi ska fortsätta att satsa på Josef och låta honom komma in i gänget på allvar. Han har visat upp vilka kvalitéer som han besitter, och får han mer tid så tror jag att han kan bli en kanonback nästa säsong.
Sist men inte minst, så ska det tilläggas att även om Josef har en dålig +/- statistik, så har han ryckt upp sig enormt nu på slutet. Han har legat på ungefär samma +/- nu de 10-15 senaste omgångarna (trots vår dåliga form), och det är ett stort steg i rätt riktning. Josef är trots allt totalt sett snäppet vassare än Kyle, och det är värt att vänta på att Josef kommer igång, för att han är som sagt en rutinerad och skicklig ishockeyspelare som har mer att ge.